Loxia leucoptera

especie de páxaru

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Loxia leucoptera
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Fringillidae
Xéneru: Loxia
Especie: L. leucoptera
Gmelin, 1789
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Loxia leucoptera ye una especie d'ave paseriforme de la familia Fringillidae que vive en Eurasia y América del Norte.

Descripción editar

 
Fema.
 
Aliméntense principalmente de piñones de diverses coníferes.

El piquituerto aliblanco mide ente 15 y 17 cm de llargu.[1] Como los demás piquituertos carauterízase por tener un picu robezu coles puntes de dambos quexales cruciaos. El so estrañu picu ye una adautación p'ayudar a abrir les piñes de les coníferes, de que les sos granes alimentar. El plumaxe del cuerpu y cabeza de los machos adultos tiende a ser coloráu o rosáu, y el de les femes verde o amarellentáu, anque esiste muncha variación. Dambos presenten la cola y ales negres, estes derrotes por dos llistes blanques. Tamién tien blancu na punta de les terciaries. El blancu presente nes sos ales facer bono d'estremar de les otres especies de piquitueros, cuantimás del piquituerto común, que ye col que coincide en gran parte del so área de distribución, y que ye suel ser de tonos acolorataos menos intensos. Amás tien la cabeza y el picu más pequeñu que'l piquituerto lorito y el piquituerto escocés.

La so llamada consiste en soníos de tipu chip más agudos y débiles que los del piquituerto común.

Taxonomía editar

Reconócense dos subespecies:

  • Loxia leucoptera leucoptera, presente en Norteamérica;
  • Loxia leucoptera bifasciata, de Eurasia.

El piquituerto de la Española enantes considerábase una subespecie de piquituerto aliblanco, Loxia leucoptera megaplaga, pero anguaño considérase una especie estreme (Loxia megaplaga), qu'habita nos pinares de Pinus occidentalis, y estrémase del piquituerto aliblanco pol so plumaxe más escuru y el so picu más robezu.

Distribución y hábitat editar

 
Güevu de Loxia leucoptera nel MHNT

El piquituerto aliblanco cría nos montes de coníferes d'Alaska, Canadá, la metá norte d'Estaos Xuníos, Asia y el nordés d'Europa. Ye una ave principalmente sedentaria, pero que fai incursiones irregulares escontra'l sur si los recursos alimenticios mengüen. La subespecie americana aparentemente muévese con más frecuencia que la euroasiática. Esta especie forma bandaes fora de la estación de cría, con frecuencia entemecíos con otros piquituertos. N'Europa occidental ye un divagante raru, que suel llegar xunto a dalguna folada migratoria de piquituertos comunes.

Son aves especializaes n'alimentase de piñones. Los piquitueros aliblancos tienen preferencia polos alerces (Larix), en Eurasia el alerce siberianu (Larix sibirica) y el alerce de Gmelin (L. gmelinii), y en Norteamérica'l alerce tamarack (L. laricina). Tamién peracaben bayes de los alcafresnos Sorbus, y en Norteamérica tamién s'alimenten de les piñes de la tsuga del Canadá (Tsuga canadensis) y la pícea blanca (Picea glauca). Añera nes cañes de les coníferes, y suel poner ente 3 y 5 güevos.

Referencies editar

  1. Roger Tory Peterson (2002), A Field Guide to the Birds of Eastern and Central North America. Houghton Mifflin Harcourt. p. 284. ISBN 9780395740460

Enllaces esternos editar