Manuel Bartlett

políticu mexicanu

Manuel Bartlett Díaz (23 de febreru de 1936Puebla de Zaragoza) ye un políticu mexicanu, enantes miembru del Partíu Revolucionariu Institucional y anguaño del Partíu del Trabayu. Foi Secretariu de Gobernación y Secretariu d'Educación Pública, Gobernador del estáu de Puebla y senador en dos causes.

Manuel Bartlett
Secretario de Gobernación (es) Traducir

1r avientu 1982 - 30 payares 1988
senador de Méxicu

Vida
Nacimientu Puebla de Zaragoza23 de febreru de 1936 (88 años)
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Familia
Padre Manuel Bartlett Bautista
Estudios
Estudios Universidá Nacional Autónoma de Méxicu
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticu, funcionariuabogáu
Creencies
Partíu políticu Movimientu Rexeneración Nacional (dende 2012)
Partíu Revolucionariu Institucional (de 1962 a 2012)
manuelbartlett.com
Cambiar los datos en Wikidata

Orixe y formación académica editar

Manuel Bartlett Díaz nació na ciudá de Puebla, siendo fíu de Manuel Bartlett Bautista, quien fora gobernador de Tabasco de 1953 a 1955 y d'Isabel Díaz Castiella, fía del destacáu poeta veracruzano Salvador Díaz Mirón.

En 1954 ingresó na Facultá de Derechu de la Universidá Nacional Autónoma de Méxicu, onde llogró permediu de 9.6 na so carrera profesional. Titular cola tesis «La obligación del Estáu de reparar los daños que cause»; recibiendo mención honorífica. En 1959 el gobiernu de Francia y la UNAM lo becaron pa estudiar Derechu Públicu na Escuela de Derechu de la Universidá de París, estudios que concluyó en 1961.

En 1963 y 1964, llogró los diplomes correspondientes al 1º Y 2º cursu de la Facultá Internacional de Derechu Comparáu de la Universidá d'Estrasburgu, Francia. Ente 1967 y 1968 cursó y concluyó na Facultá de Ciencies Polítiques de la UNAM les asignatures de maestría y doctoráu en ciencies polítiques; y nos mesmos años llogró una beca del Conseyu Británicu, pa faer estudios d'alministración pública de la Universidad Victoria de Mánchester, Reinu Xuníu.

En 1958 foi profesor axuntu de Derechu Mercantil na Facultá de Comerciu de la UNAM. De 1962 a 1966 presentar a la oposición na materia de Teoría Xeneral del Estáu na Facultá de Derechu.

Carrera política editar

Primeros años editar

 
Carlos A. Madrazo, presidente nacional del PRI ente 1964 y 1965.

Empecipió la so carrera política nel añu de 1962 cuando ocupó'l cargu de secretariu auxiliar de Javier Coloráu Gómez, secretariu xeneral de la Confederación Nacional Llabradora. Darréu esi mesmu añu foi asesor de la Direición d'Estudios Hacendarios de la Secretaría de Facienda y Creitu Públicu y secretariu de la Comisión pa la Redaición de la Llei, Reglamentu y Bases d'Operación de l'Aseguradora Nacional Agrícola y Ganadera, S. A. Ente 1963 y 1964 treslladar a estudiar un posgráu en Estrasburgu, Francia.

En regresando de Francia, n'avientu de 1964, el presidente Gustavo Díaz Ordaz nomó presidente nacional del PRI a Carlos A. Madrazo —que fuera enemigu políticu del so padre—; Madrazo anunció qu'empecipiaría una serie de reformes escontra l'interior del partíu oficial col fin de democratizalo; Bartlett xunir a Madrazo y foi nomáu como'l so secretariu auxiliar, amás mientres esti periodu dirixó l'órganu d'espardimientu oficial del partíu, el diariu La República y entamó el movimientu xuvenil priista, que tuvo so la direición de Rodolfo Echeverría Ruiz y onde empezaron la so participación política personaxes qu'años dempués ocuparíen cargos d'importancia como Manuel Camacho Solís y Patricio Chirinos Calero.[1]

Unu de los principales oxetivos de Madrazo al frente del PRI foi la eleición de los candidatos por aciu eleiciones o plebiscitos internos, aplicándolo en primer instancia a les candidatures a presidentes municipales en 1965; esto topetó frontalmente colos intereses de los gobernadores estatales, que nomaben llibremente a estos candidatos. La mayor oposición surdió del gobernador de Sinaloa, Leopoldo Sánchez Celis, quien llegó a habilitar a los sos candidatos como independientes y llogró ganaren a los candidatos oficiales del PRI. Mientres lo mas álgido d'esti enfrentamientu, Manuel Bartlett fungió como delegáu del CEN del PRI en Sinaloa, buscando enfrentar les intenciones de Sánchez Celis.

Finalmente y ante la crisis resultante, el 22 de payares de 1965 Carlos Madrazo arrenunció la presidencia nacional del PRI, na que foi sustituyíu por Lauro Ortega Martínez. Xunto con Madrazo arrenunciaron los sos principales collaboradores, ente ellos Manuel Bartlett.[2]

Nos años de 1965 a 1968 en que tuvo alloñáu de los puestos públicos, desempeñóse como caderalgu de Teoría Xeneral del Estáu na Facultá de Derechu y de Llei Mercantil na de Contadoría y Alministración; según realizó los sos últimos estudios de posgráu en Mánchester, Reinu Xuníu.

En 1968 retornó a los cargos políticos desempeñándose como asesor del secretariu xeneral de la Confederación Nacional d'Organizaciones Populares, Renaldo Guzmán Orozco; y de 1969 a 1970 ocupó'l cargu de Subdireutor Xeneral de Gobiernu de la Secretaría de Gobernación, sol subsecretariu encargáu del despachu de la mesma dependencia, Mario Moya Palencia.

El 1 d'avientu de 1970 el nuevu presidente Luis Echeverría Álvarez nomó a Moya formalmente titular de la Secretaría de Gobernación, y ésti designó entós a Manuel Bartlett como Direutor Xeneral de Gobiernu, cargu qu'ocuparía tol sexeniu, hasta 1976. Nesti cargu cuando ocupó ex officio la secretaría de la entós Comisión Federal Eleutoral.

N'avientu de 1976, col entamu del gobiernu de José López Portillo, ingresó a la Secretaría de Rellaciones Esteriores y que'l so titular yera Santiago Roel, con rangu d'embaxador, como titular de la Direición en Xefe p'Asuntos Políticos Billaterales, Consulares y de Llendes y Agües Internacionales. En setiembre de 1977 dicha Direición pasó a ser la Direición p'Asuntos Políticos.

El 16 de mayu de 1979 Santiago Roel arrenunció a la Secretaría de Rellaciones Esteriores, y el mesmu día Miguel de la Madrid Hurtado foi nomáu titular de la Secretaría de Programación y Presupuestu; Manuel Bartlett arrenunció entós al so puestu en Rellaciones Esteriores y foi nomáu asesor de Miguel de la Madrid Hurtado p'asuntos políticos. Nesti cargu participó na formulación del Primer Plan Global de Desenvolvimientu. Como asesor políticu, Bartlett encabezó les aspiraciones de De la Madrid a la candidatura presidencial del PRI pa les eleiciones de 1982.

El 25 de setiembre de 1981 Miguel de la Madrid foi postuláu candidatu del PRI a la presidencia, Bartlett asumió entós de forma oficial la coordinación xeneral de la campaña y el 14 d'ochobre del mesmu añu recibió formalmente'l cargu de secretariu xeneral del comité executivu nacional del PRI, cargu nel que permaneció hasta'l 30 de payares de 1982.

Secretariu de Gobernación y eleiciones de 1988 editar

De 1982 a 1988, ye dicir mientres tola presidencia priísta de Miguel de la Madrid foi secretariu de Gobernación y como tal foi responsable d'entamar les eleiciones de 1988 nes que salió electu Salinas de Gortari para quien dempués llaborió.

En 1987 foi precandidato a la presidencia de la República, siendo secretariu de gobernación, xunto con Alfredo del Mazo González y Carlos Salinas de Gortari, finalmente, Miguel de la Madrid, resolvió la postulación de Carlos Salinas de Gortari, como candidatu oficial del Partíu Revolucionariu Institucional.

Secretariu d'Educación Pública y gobernador de Puebla editar

De 1988 a 1992 foi miembru del gabinete del priista Carlos Salinas de Gortari como Secretariu d'Educación Pública.

En 1992 el PRI postular candidatu a la gubernatura del estáu de Puebla, foi electu gobernador el 8 de payares de 1992.

N'avientu de 1988, nomóse-y secretariu d'Educación Pública yá so l'alministración salinista, cargu qu'ocupó hasta'l 7 de xineru de 1992.

Foi coordinador d'Evaluación y Promoción de Proyeutos de Desenvolvimientu de la Secretaría de Desenvolvimientu Social, pa la zona centro del país.

Gobernador Constitucional del Estáu de Puebla pol PRI, del primeru de febreru de 1993 al 31 de xineru de 1999.

Años posteriores y salida del PRI editar

Precandidato a la Presidencia de la República pol Partíu Revolucionariu Institucional en payares de 1999, resultando candidatu Francisco Labastida Ochoa.

Senador de la República y Presidente de la Comisión de Puntos Constitucionales nel Senáu de setiembre del 2000 a agostu del 2006 pol Partíu Revolucionariu Institucional.

En 2000 foi postuláu pol PRI como candidatu pol principiu de representación proporcional al cargu de senador de la República, resultando electu.

En 2006, alloñar del candidatu del so entós partíu, Roberto Madrazo, y llamó a los priistas a dar un "votu útil" a favor del candidatu Andrés Manuel López Obrador.[3]

En 2012, ye electu nuevamente senador plurinominal formando parte de la Xunta de Coordinación Política del Senáu y coordinando el grupu parllamentariu del Partíu del Trabayu.

El 27 de xunetu de 2018, Andrés Manuel López Obrador anunció que al asumir la presidencia de Méxicu'l 1 d'avientu del mesmu añu, nomar direutor xeneral de la Comisión Federal d'Eletricidá, que'l so anunciu causó opiniones negatives por cuenta de los sos antecedentes dientro de la política mexicana. [4]

Publicaciones editar

Publicó numberosos artículos en diverses publicaciones y escritu les siguientes obres:

  • Reformes a la Constitución de la República de 1917 -1988, Dos Tomos, Editorial Porrúa.
  • L'alderique sobre la Reforma Llétrica, ochobre de 2003, Comisión de Biblioteques y Asuntos Editoriales. Senáu de la República.
  • Reforma del Estáu pa la Gobernabilidad. Obra Coleutiva publicada nel llibru: Gobernabilidad democrática: ¿qué reforma?. Coordinadores Manuel Camacho Solís, Diego Valadés. Editorial Universidá Nacional Autónoma de Méxicu. Cámara de Diputaos. LIX Llexislatura, Comisión Especial pa la Reforma del Estáu.- Méxicu, 2004.
  • El Petroleu y PEMEX, Réfugu a la Nación, Méxicu, D, F., marzu 2008, Impresu nos Talleres d'Editora y Encuadernadora Cosmos, S.A. de C.V.
  • Tresparencia Eleutoral y Hestoria: 1988-2008, Meyores y Retrocesos. Mesa d'Analís. Participación el 26 d'agostu de 2008. Publicada pol Institutu d'Accesu a la Información Publicada del Distritu Federal.
  • Reforma Enerxética Anticonstitucional, Privatizadora y Desnacionalizante (coautor), 2 tomos, Coordinador y compilado por O. Sarahí Ángeles Cornejo. Primer edición en 2011. Méxicu, D. F.
  • El País a Alderique, Méxicu DF, Grijalbo, mayu 2012
Ponencies
  • Prospectives de l'Auditoría Cimera de la Federación como órganu constitucional autónomu”. Publicada na Obra Coleutiva: L'Autonomía Constitucional de l'Auditoría Cimera de la Federación: UNAM. Institutu d'Investigaciones Xurídiques, Méxicu 2009.
  • Reforma Enerxética, Un modelu privatizador, Méxicu, D. F., febreru 2009, Impresu nos Talleres d'Editora y Encuadernadora Cosmos, S.A. de C.V.
Otros Prólogu del llibru
Derechu Alministrativu del Estáu de Puebla. Coleición Mexicana de Derechu Alministrativu. Editorial Porrúa Méxicu y UNAM. 2007, pp. XXI a XXV.
  • Prólogu del llibru: Estratexa Urxente en Defensa de la Nación. Tamién foi coordinador de la obra. Impresu nos Talleres Gráficos del Partíu del Trabayu

Ver tamién editar

Referencies editar

Notes editar

  1. Castañeda (1999): p. 55.
  2. Castañeda (1999): p. 55.
  3. La Jornada. Andrea Becerril (26 de mayu de 2006). «Votar por López Obrador, demanda en forma tácita Bartlett a priístas». Consultáu'l 28 de xunetu de 2018.
  4. Zavala, Misael (27 de xunetu de 2018). «Desgina AMLO a Bartlett en CFE, Romero en PEMEX y Nahle n'Enerxía». L'Universal. http://www.eluniversal.com.mx/nacion/politica/designa-amlo-bartlett-en-cfe-romeru-en-pemex-y-nahle-en-energia. Consultáu'l 28 de xunetu de 2018. 

Fuentes editar

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Mariano Piña Olaya
Gobernador de Puebla
1993 - 1999
Socesor:
Melquiades Morales Flores
Predecesor:
Miguel González Avelar
Secretariu d'Educación Pública de Méxicu
1988 - 1992
Socesor:
Ernesto Zedillo Ponce de León
Predecesor:
Enrique Olivar Santana
Secretariu de Gobernación de Méxicu
1982 - 1988
Socesor:
Fernando Gutiérrez Barrios