Manuel Benito de Castro

médicu colombianu (1751–1826)

Manuel Benito de Castro Arcaya (21 de xineru de 1751Bogotá – 5 de marzu de 1826Bogotá) foi un militar y médicu colombianu, quien ocupó la presidencia de Colombia del 25 de xunu de 1812 al 5 d'agostu de 1812 na so calidá de conseyeru de Gobiernu per ausencia temporal del presidente Antonio Nariño.

Manuel Benito de Castro
Vida
Nacimientu Bogotá21 de xineru de 1751
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
Muerte Bogotá5 de marzu de 1826 (75 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu médicupolíticu
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Foi'l terceru de siete hermanos del llar formáu pol español Manuel Benito de Castro y pola santafereña Teresa Díaz Arcaya y Gumuzio. Morillo condergar al destierru pola so participación nel procesu d'independencia.

Trayeutoria editar

Noviciu de la Compañía de Xesús, onde estudió teoloxía, gramática y filosofía. Darréu venceyóse como alumnu de la Escuela d'Antaño pa poder exercer la medicina. La milicia arreyar na so vida como soldáu de la compañía de Caballeros Coraces conformada pol virréi Guirior, segundu comandante de la V Compañía de milicies de Caballería y despacháu de teniente coronel en 1789.

Carrera política temprana editar

Alcalde de Santafé en 1783. Tesoreru de Diezmos y consultor del Santu Oficiu. Foi unu de los santafereños pernomaos a los que-yos foi ufiertáu títulu de nobleza de Castiella en 1805 de parte de La so Maxestá Carlos IV, que refugó. Primer conseyeru del presidente Nariño.

Presidente de Colombia editar

Asumió la presidencia de la República ante la cuarta y definitivu arrenunciu presentáu por Nariño al Senáu, acosáu pola situación que-y xeneró la traición del so exércitu que colara contra'l Congresu Federal al mandu del brigadier Baraya.

Crítiques al so gobiernu editar

Los testos históricos que faen referencia al so gobiernu destaquen más facetes negatives que positives. Unos reconócen-y el fechu de donar los sos sueldos a la Patria, mientres otros aducen que Benito yera un home bien ricu que poca responsabilidá tenía pa gobernar. Ye descritu como un personaxe estrambóticu, que se vistía con paxellos pasaos de moda y que'l so tiempu yera absorbíu pol so puntual costume de tomar chocolate a determinaes hores del día, según la de dedicase a espulgar la so perrina, escusa que-y paeció abonda pa nun presidir un Conseyu de Gobiernu. La pasividá de Benito oldeaba coles amenaces de Baraya, quien acentuaba la so intención d'invadir la ciudá. L'exércitu nun tuvo otru remediu que buscar al presidente Nariño na so facienda y forzalo a reasumir el poder.

Bibliografía editar


Predecesor:
Antonio Nariño
Presidente de Colombia
25 de xunu de 1812
5 d'agostu de 1812
Socesor:
Antonio Nariño

Referencies editar

Enllaces esternos editar