Manuel Calvo Abad (1 d'abril de 1934Uviéu – 25 d'ochobre de 2018Madrid),[2] conocíu tamién como Manolo Calvo, foi un pintor y escultor español, perteneciente nos sos entamos a l'astracción xeométrica.

Manuel Calvo Abad
Vida
Nacimientu Uviéu[1]1 d'abril de 1934
Nacionalidá España
Muerte Madrid[1]25 d'ochobre de 2018[1] (84 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu pintorescultor
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Infancia y mocedá editar

La so primer molición foi la música. A los siete años quería tocar el violín, pero nun había dineru pa mercar el preséu. Más tarde la so madre, viuda, cuntaba que una vegada acabáu'l bachilleratu tendría d'estudiar la carrera de veterinaria como'l so padre y el so hermanu mayor, o bien la de sacerdote, pos-y paecíen caminos d'un meyor porvenir.

Empezó'l primer cursu na antigua escuela de veterinaria nel barriu d'Embaxadores de Madrid, pero al asistir a la trepanación d'un pollín, casi s'esmorez. Siempres s'interesara pola pintura y el dibuxu. Ante la incapacidá de siguir los estudios de veterinaria'l so destín inclinar al exerciciu de les artes plástiques. Y a ello dedícase por completu, asistiendo a esposiciones y museos ya interesándose nos trabayos más actuales d'aquellos momentos.

Llegó a participar en delles esposiciones coleutives y en 1958, con venticuatro años, fai la so primer esposición individual na Galería Alfil de Madrid, con obra d'un claru enclín xeométricu. Esta llinia va caltener hasta 1964 y volver# a entamar mientres un periodu nel añu 2005.

Obra editar

En tou momentu la so molición lléva-y por carreros distintes. Obres figuratives de marcáu sentíu social y políticu (grabaos, dibuxos y pintures) y otres de temática erótica (dibuxos, pintures y escultures). Trabaya con materiales como la folla, cristal, madera y metacrilato. Apaecen les series “la Fertilidá de l'Alegoría” con cientos d'exercicios sobre papel y llenzu, tratar d'interpretaciones del cuadru de Jacob Jordaes “L'Alegoría de la Fertilidá” (“Homenaxe a Pomona”) que s'atopa nel Muséu de Belles Artes de Bruxeles. Van Siguir otres series d'acrílicos sobre papel: “pintura mecánica”. Munchos “oxetos atopaos” de distintos materiales.....

Col grupu de grabadores d'Estampa Popular” collaboró dellos años. Vivió cinco años en París, dos en Brasil y dos en Colombia. Y viaxó per diversos países europeos: Italia, Holanda, Alemaña, Bélxica, Dinamarca, Suecia ya Inglaterra. Y tamién conoció Perú, Cuba, Ecuador, Méxicu y Venezuela.

Hai obra so en diversos museos. Ente otros, el Centru d'Arte Reina Sofía[3] de Madrid, los museos d'Arte Contemporáneo de la Universidá de São Paulo, Rio de Janeiro y Villafamés, el Muséu Municipal de Belles Artes de Santander, el Muséu de Belles Artes d'Asturies, el Museo Xovellanos de Xixón, el Muséu de Belles Artes y apondere Museos de la Requexada de Caraques, el Muséu de la Estampa de Ciudá de Méxicu, el Muséu Patiu Herreriano de Valladolid, el Muséu Municipal d'Arte Contemporáneo de Madrid y la Biblioteca Nacional de Madrid.

En tou momentu, especialmente nos años 60 y 70, amosó'l so interés pol acercamientu, collaboración ya inclusive integración de les práutiques artístiques: arquiteutura, ballet, cine, música, artes escéniques, diseñu y maquetación, etc. que tengan rellación con el color, l'espaciu y el movimientu. Esto ye, caltuvo una rellación multidisciplinar colo que podría llamase quiciabes queferes artísticos, nos que la esperimentación ya invención son el principiu y molición mas señalables, tanto formalmente como nel intentu de remover y preguntar sobre'l so aspeutu social y políticu.

Referencies editar

Enllaces esternos editar