María Natividá Venegas de la Torre

Santa María de Jesús Sacramentado (nacida como María Natividá Venegas de la Torre; Zapotlanejo, Méxicu, 8 de setiembre de 1868-Guadalaxara, Méxicu, 1959) foi una monxa mexicana de la Ilesia Católica, fundadora de les Fíes del Sagráu Corazón de Jesús Sacramentado, conocida pol so espíritu de caridá nel tratu a los enfermos. Foi canonizada pol papa Xuan Pablo II el 21 de mayu del 2000. La Ilesia Católica Mexicana celebra la so fiesta'l 30 de xunetu.[2][3]

María Natividá Venegas de la Torre
Vida
Nacimientu Jalisco8 de setiembre de 1868[1]
Nacionalidá Mexicana
Muerte Guadalajara30 de xunetu de 1959[1] (90 años)
Oficiu hermana religiosa (es) Traducir
Santoral
30 de xunetu
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Orde relixosa Orde Franciscana
Cambiar los datos en Wikidata

Reseña biográfica editar

María Natividá Venegas de la Torre nació'l 8 de setiembre de 1868 nuna llocalidá del conceyu de Zapotlanejo, Jalisco. Foi la más pequeña de 12 hermanos. La so madre morrió cuando ella tenía 16 años, y la so familia careció dificultaes ecónomicas dende entós. El so padre morrió 3 años dempués, y lo que provocó que Venegas fora vivise con una tía paterna. Foi una neña de gran devoción, y solía pasar el so tiempu compartiendo la so fe colos sos vecinos y curiando de los probes.

El 8 d'avientu de 1898, el día de la fiesta de la Inmaculada Concepción, Venegas fíxose miembru de l'Asociación de les Fíes de María. Trabayó como enfermera, secretaria y encargada de farmacia. En 1905 entró formalmente a la vida relixosa, y en 1910 fixo los sos votos perpetuos.

El 8 d'avientu de 1905, depués de terminar unos Exercicios Espirituales, Venegas fundó la comunidá Fíes del Sagráu Corazón de Jesús na ciudá de Guadalaxara, y foi escoyida Superiora Xeneral de la nueva orde'l 25 de xineru de 1921. Venegas y la so comunidá dedicáronse principlamente al cuidu de los enfermos nel Hospital del Sagráu Corazón. La constitución de la orde foi aprobada en 1930. Trabayu arduamente na recaldación de fondos pa construyir la residencia de la so comunidá, lo cual tuvo llugar mientres la Guerra Cristera, un periodu de fuerte persecución relixosa en Méxicu. Lloñe de causar intimidación, la guerra fortaleció a Venegas y la so congregación, quien siguieron cola so atención a los probes mientres esi periodu. Venegas trabayó tamién poles necesidaes de los sacerdotes y seminaristes. Morrió'l 30 de xunetu de 1959.

Canonización editar

El procesu editar

El procesu de canonización empezó en Guadalaxara el 19 de xunu de 1980 como un procesu llocal nel que se recaldó documentación de la vida de venegas y testimonios de quien fueron cercanos a ella. Al poco tiempu foi-y otorgáu'l títulu de Siervu de Dios Sierva de Dios. El procesu foi ratificáu formalmente'l 9 d'abril de 1984, y en 1987 el Positio foi unviáu a la Congregación pa les Causes de los Santos en Roma para mayor estudiu.

El papa Xuan Pablo II proclamar Venerable el 13 de Mayu de 1989 depués de reconocer que viviera una vida Cristiana exemplar de virtú heroica.

Beatificación y Canonización editar

El milagru pa la beatificación foi investigáu llocalmente en 1987 y foi ratificáu en 1990. Xuan Pablo II aprovó el milagru en 1991 y beatificó a Venegas na so visita a la Ciudá de Méxicu el 22 de payares de 1992.

El segundu milagru, riquíu pa la canonización, foi investigáu pocu dempués y ratificáu en 1995. Xuan Pablo II aprovó el milagru'l 26 de marzu de 1999 y canonizar el 21 de mayu del 2000. Foi la primer santa mexicana.

El milagru pa la so canonización asocedió cuando Anastasio Ledezma Mora foi lleváu al hospital pa un procedimientu quirúrxicu. El ritmu cardiacu de Ledezma tornó amodo hasta que'l so corazón detener por completu. Depués de dellos intentos de resucitación, Ledezma permaneció aparentemente muertu, ensin ritmu cardiacu. Foi entós que doctores, enfermeres, según parientes de Ledezma allegaron a Venegas pola so intercesión. El ritmu cardiacu tornó al so nivel normal al cabu de 10 minutos, y Ledezma recuperar ensin sufrir dañu dalgunu.

Referencies[3] editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: GCatholic.org. Identificador GCatholic de persona: 67135. Apaez como: Maria de Jesús Sacramentado Venegas de la Torre.
  2. «Santa Maria de Jesus Sacramentado (Venegas de la Torre) la so santiebeati.it». Consultáu'l 17 de xunetu de 2017.
  3. 3,0 3,1 «[http://www.vatican.va/news_services/liturgy/saints/ns_lit_doc_20000521_venegas-de-la torre_sp.html Mar�a de Jes�s Sacramentado Venegas de la Torre]». Consultáu'l 17 de xunetu de 2017.