Margherita Guarducci

Margherita Guarducci (20 d'avientu de 1902Florencia – 2 de setiembre de 1999Roma), foi una arqueóloga y epigrafista italiana, especialista en Epigrafía griega y Epigrafía paleocristiana.

Margherita Guarducci
Vida
Nacimientu Florencia[1]20 d'avientu de 1902[1]
Nacionalidá Bandera d'Italia Reinu d'Italia  (20 avientu 1902 -  18 xunu 1946)
Bandera d'Italia Italia  (18 xunu 1946 -  2 setiembre 1999)
Residencia Florencia
Muerte Roma[1]2 de setiembre de 1999[1] (96 años)
Estudios
Estudios Italian School of Archaeology at Athens (en) Traducir
(1927 - 1927)
Llingües falaes italianu[2]
llatín
Oficiu arqueóloga clásica, epigrafista, profesora universitaria, arqueólogahistoriadora
Llugares de trabayu Roma
Emplegadores Universidá de Roma La Sapienza
Miembru de Academia Nacional de los Linces (es) Traducir
Pontifical Academy of Archaeology (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Carrera académica editar

Alumna del arqueólogu Federico Halbherr na so mocedá, foi una de les primeres arqueólogues de la Misión Arqueolóxica Italiana en Creta[3] (dende 1910 convertida n'Escuela Arqueolóxica Italiana d'Atenes[4]) y en calidá de tal publicó la obra del so maestru, les Inscriptiones Creticæ,[5] que recoyíen les inscripciones en llingua griega y llatina de la isla de Creta, ente les cualos taba la Gran Llei de Gortina, el mayor códigu xurídicu que l'Antigüedá tresmitiónos.[6] Con esta publicación Margherita Guarducci ganóse fama internacional.

Llográu en 1931 un puestu de profesora d'Epigrafía y Antigüedá Griega na Universidá de Roma "La Sapienza", caltener hasta 1973, anque siguió enseñando hasta 1978 na Escuela Nacional d'Arqueoloxía de Roma, entidá de la que tamién foi direutora.[7] Al so periodu como profesora remonten el so obres sobre la didáctica de la epigrafía griega: los cuatro volumes de Epigrafía Greca[8] (Epigrafía griega) y el volume de compendiu L'epigrafía greca dalle origini al tardientu Imperiu[9] (La epigrafía griega de los oríxenes al Baxu Imperiu). El so nome ta amestáu al descubrimientu, so la Basílica de San Pedro del Vaticanu, de la balta del apóstol San Pedro, en 1965.[10] Al términu de la so carrera académica foi nomada Profesora Emérita de la Universidá de Roma "La Sapienza". Dempués de ser miembru correspondiente de l'Academia Nacional de los Llobos cervales dende 1956, en 1969 convertir en miembru nacional y miembru tamién de la Pontificia Academia Romana d'Arqueoloxía.[7] Llogró dos doctoraos honoris causa pola Universidá Católica de Milán y la Universidá de Rennes. Les sos obres tán güei publicaes pol Institutu Poligráfico y Casa de la Moneda Estatal (n'italianu, Istituto Poligrafico y Zecca dello Stato).

Los años en Creta y les Inscriptiones Creticæ editar

 
Exemplu d'inscripción epigráfica en piedra cretense como les estudiaes por Margherita Guarducci.

Llicenciada en Boloña en 1924, asistió a la Escuela Nacional d'Arqueoloxía en Roma y, dende 1927, n'Atenes. La suya foi una de les primeres presencies femenines de l'arqueoloxía italiana en Grecia. Yera entós direutora de la Escuela Alessandro Della Cogorda y el responsable de les escavaciones na isla de Creta, presente en territoriu griegu yá dende 1880, yera Federico Halbherr, de quien acabaría siendo l'alumna predilecta, nes escavaciones de la ciudá cretense de Gortina, que siguiría tamién tres la muerte de Halbherr, en 1930. Una vegada asumida la direición de la Misión Cretense por Louis Pernier, Guarducci, que los sos intereses xiraben marcadamente alredor de la disciplina epigráfica, púnxose l'oxetivu d'acabar la obra del so maestru, esto ye, de recoyer nun únicu corpus les inscripciones griegues y llatines de Creta posteriores al sieglu VII e. C. Empezó un llargu trabayu de reconocencia a lo llargo de tola isla, verificando la exactitú de les investigaciones de Halbherr, realizando les eventuales correiciones y llevando a cabu ella mesma nueves investigaciones. Va Siguir a tiempu completo esti llabor hasta 1931 y dempués, llograda la cátedra d'Epigrafía y Antigüedá Griega na Universidá de Roma "La Sapienza", mientres el branu, hasta 1950, añu en que va terminar de publicar la resultancia de venti años d'investigaciones, les Inscriptiones Creticæ,[5] editaes ente 1935 y 1950, güei xulgaes non solo como una simple escoyeta d'inscripciones, sinón más dafechu como un verdaderu compendiu de l'arqueoloxía, de la topografía y de la historia antigua de les ciudaes cretenses.

La obra, subdividida en cuatro volúmenes según un criteriu xeográficu (Creta Central, Creta Occidental, Creta Oriental, Gortina), lleva por títulu completu Inscriptiones Creticæ, opera et consilio Friderici Halbherr collectæ, curavit Margarita Guarducci y ta redactada en llatín, como tributu a la tradición de los corpora epigráficos compilados pola Academia de Berlín nel sieglu XIX. Los volumes lleven los siguientes títulos (indícase tamién l'añu de publicación):

  1. Tituli Cretæ mediæ præter Gortynios (1935)
  2. Tituli Cretæ occidentalis (1939)
  3. Tituli Cretæ orientalis (1942)
  4. Tituli Gortynii (1950)

Cada volume ta provistu d'un ampliu aparato bibliográficu estremáu en seiciones (Archæologica, Epigraphica) y de una introducción qu'ilustra los aspeutos arqueolóxicos, topográficos y históricos de la zona de la isla tratada. De les inscripciones presentaes ufiértense fotografíes, apógrafos, trescripciones y un ampliu comentariu.

La Gran Llei de Gortina editar

Nel cuartu volume, centráu na ciudá de Gortina, la estudiosa encara l'estudiu de la llamada Gran Llei o Gran Inscripción de Gortina (Inscr. Cret., vol. IV, n.72), afayada por Federico Halbherr en 1884.

 
Ruines del teatru de Gortina.

La inscripción, que forma parte d'un edificiu usáu como teatru, ta esculpida sobre un muriu cóncavu d'unos ocho metros de llargu y cientu setenta y cinco centímetros d'altu. Ta subdividida en doce columnes d'escritura bustrofedónica. Ye probable que nel llau esquierdu del muriu esistieren otros ocho columnes, güei perdíes. Nun se trata d'un verdaderu códigu llegal, sinón más bien lo qu'en llatín se llamaría una enche legum,[11] o bien una compilación de lleis esvalixaes, actualización de lleis antigües precedentes y lleis nueves referíes a temes concretes. Nel casu de la Gran Llei de Gortina, les lleis inscrites pertenecen na so mayor parte al derechu de familia, salvo delles referíes a materies económiques.[12]

La Epigrafía Greca editar

Resultáu del llargu periodu de docencia foi una obra que, entá güei, constitúi un puntu de referencia de la didáctica de la epigrafía griega: la Epigrafía Greca[8] (Epigrafía Griega), en cuatro volúmenes, publicada ente 1967 y 1978. Pensada como obra de gran algame, nun se dirixe, por espresa voluntá de l'autora, solamente a un públicu d'estudiosos de l'Antigüedá, sinón polo xeneral a los estudiantes, a los aficionaos y a aquellos que dean los sos primeros pasos nesta materia que, según Margherita Guarducci, "ye una de les más amenes, fresques y risonderes de los estudios clásicos".

La subdivisión en volumes de la obra sigue un criteriu temáticu, de la siguiente manera:

  1. Caratteri y storia della disciplina. La scrittura greca dalle origini all'età imperiale (Calteres y hestoria de la disciplina. La escritura griego de los oríxenes a la dómina imperial), 1967.
  2. Epigrafi di carattere pubblico (Epígrafes de calter públicu), 1969.
  3. Epigrafi di carattere privato (Epígrafes de calter priváu), 1974.
  4. Epigrafi sacre, pagane y cristiane (Epígrafes sagraos, paganos y cristianos), 1978.

La obra, redactada nun estilu claro y llinial, xunto a les esplicaciones teóriques espón tamién casos concretos, apurriendo al llector una auténtica "pequeña antoloxía" d'inscripciones griegues, toes coles sos respeutives fotografíes, en dellos casos el apógrafo, traducción y comentariu individual y, de cutiu, indicaciones bibliográfiques pa caúna d'elles. A la fin de cada volume atopa una amplia bibliografía referida a la tema tratada.

Por causa de la tirada amenorgada que se fixo, los volumes de la Epigrafía Greca escosáronse rápido, de cuenta que Guarducci sintió la necesidá d'acometer un quintu volume que funcionara como compendiu de los cuatro precedentes. Vio asina la lluz L'epigrafía greca dalle origini al tardientu imperiu (La epigrafía griega de los oríxenes al Baxu Imperiu), publicáu en 1987.[9]

Bibliografía editar

Obres de Margherita Guarducci editar

  • La cattedra di San Pietro nella scienza y nella fede, Ist. Poligrafico dello Stato, 1982
  • La più antica icona di Maria. Un prodixosu vincolo fra Oriente y Occidente, Ist. Poligrafico dello Stato, 1989
  • La Tomba di san Pietro. Una straordinaria vicenda, Rusconi Ed., 1989
  • San Pietro y Sant'Ippolito: storia di statue famose in Vaticanu, Ist. Poligrafico dello Stato, 1991
  • -y chiavi sulla pietra. Studi, ricordi y documenti inediti intorno alla tomba di Pietro, Piemme, 1995
  • Verità. Meditazioni, esperienze, documenti in tempi antichi y recenti, Ist. Poligrafico dello Stato, 1995
  • -y reliquie di Pietro in Vaticanu, Ist. Poligrafico dello Stato, 1995
  • Epigrafía greca, Ist. Poligrafico dello Stato, 1995
  • La tomba di san Pietro. Una straordinaria vicenda, Bompiani, 2000
  • L'epigrafía greca dalle origini al tardientu impero, Ist. Poligrafico dello Stato, 2005

Llibros sobre Margherita Guarducci editar

  • Giovanna Bandini, Lettere dall'Exéu: archeologhe italiane tra 1900 y 1950, 2003
  • M. L. Lazzarini, Margherita Guarducci y Creta, Accademia Nazionale dei Lincei, 2005

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Afirmao en: Diccionario biográfico de los italianos. Dizionario biografico degli italiani: margherita-guarducci. Apaez como: GUARDUCCI, Margherita. Data d'espublización: 2003. Data de consulta: 26 setiembre 2022. Llingua de la obra o nome: italianu.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. Margherita Guarducci. 2014.  p. www.heroinas.net. http://www.heroinas.net/2014/08/margherita-guarducci.html. Consultáu'l 1 de marzu de 2018. 
  4. Martínez González, Ángel (2013). «Επιγραφές Πολυρρηνίας». CFC (g): Estudios griegos ya indoeuropeos, 2013, 23 323-351. http://revistas.ucm.es/index.php/CFCG/article/viewFile/41707/39745. Consultáu'l 1 de marzu de 2018. 
  5. 5,0 5,1 Halbherr, Friderici; Guarducci, Margherita (1950). Inscriptiones Creticae: opera et consilio Friderici Halbherr collectae, curavit Margarita Guarducci (n'italianu). Libreria dello Stato. Consultáu'l 1 de marzu de 2018.
  6. «LA LOI DE GORTYNE, traduction de Dareste». Consultáu'l 1 de marzu de 2018.
  7. 7,0 7,1 Vicariu, Salvatore (25 de xunu de 2015) (n'italianu). Margherita Guarducci. Wall Street International. https://wsimag.com/it/cultura/16101-margherita-guarducci. Consultáu'l 1 de marzu de 2018. 
  8. 8,0 8,1 Guarducci, Margherita (1967). Epigrafia greca (n'italianu). Istituto poligrafico dello Stato, Libreria dello Sato. Consultáu'l 1 de marzu de 2018.
  9. 9,0 9,1 Guarducci, Margherita (1987). L'epigrafia greca dalle origini al tardientu impero (n'italianu). Istituto poligrafico y zecca dello Stato, Libreria dello Stato. Consultáu'l 1 de marzu de 2018.
  10. Español Bouché, Luis (2012). Margherita Guarducci: buscando a San Pedro. Religionenlibertad.com. https://www.religionenlibertad.com/margherita-guarducci-buscando-a-san-pedro-26653.htm. Consultáu'l 1 de marzu de 2018. 
  11. Westbrook, Raymond (20 de xineru de 2015). Ex Empobine Lex: Near Eastern Influences on Ancient Greek and Roman Law (n'inglés). JHU Press. ISBN 9781421414676. Consultáu'l 4 de marzu de 2018.
  12. Margadant S., Guillermo Floris (1971). «La llexislación europea más antigua, anguaño a la nuesa disposición. Una inscripción de Gortyna, del quintu sieglu e.C.». Revista de la Facultá de Derechu de Méxicu, 83-84: 483-505. 

Enllaces esternos editar