El Masjid al-Haram (n'árabe: المسجد الحرام "la mezquita sagrada"), ye la mezquita más importante de la ciudá de La Meca y el primer llugar santu del islam. Nel so centru atópase la Kaaba, na qu'hai encuallada la piedra negra que los musulmanes traten de tocar nel cursu de les circunvalaciones mientres la pelegrinación (hajj). Ye considerada la mezquita más grande del mundu.

Masjid al-Haram
المسجد الحرام (ar)
gran mezquita (es) Traducir, punto de referencia (es) Traducir y institución educativa
Llocalización
PaísBandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita
Province of Saudi Arabia (en) Traducir Provincia de La Meca (es) Traducir
Atraición turística La Meca
Coordenaes 21°25′21″N 39°49′34″E / 21.4225°N 39.8261°E / 21.4225; 39.8261
Masjid al-Haram alcuéntrase n'Arabia Saudita
Masjid al-Haram
Masjid al-Haram
Masjid al-Haram (Arabia Saudita)
Historia y usu
Incidente de la Gran Mezquita (es) Traducir
Ḥajj
Umrah (es) Traducir
Inicio de manufactura o construcción (es) Traducir 630
Relixón islam
Aforu 820 000
Arquiteutura
Estilu arquiteutura islámica
Altor 137,5 m
Instalaciones
Formáu por Kaaba, Piedra Negra (es) Traducir, Pozo de Zamzam (es) Traducir, Maqam Ibrahim (es) Traducir, Al-Safa and Al-Marwah (en) Traducir y Maktabat Makkah al-Mukarramah / Bayt al-Mawlid (en) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

 
Reproducción a escala de la Mezquita.

La mezquita evolucionó enforma a lo llargo de los tiempos, una y bones los distintos rexímenes musulmanes concediéronlu siempres gran importancia, pero entá ta bien pocu estudiada, yá que paez tener escasu impautu na arquiteutura islámica. El so estáu actual data na so mayor parte del periodu otomanu.

Según la creencia islámica, Al-Haram al-Sharif foi construyida por ánxeles antes de la creación de la humanidá por orde de Alá pa ser reflexu na tierra d'Al-Baytu l-Maˤmur (árabe: البيت المعمور) el llugar de cultu de los ánxeles que se cree ta direutamente enriba de la Kaaba nel cielu. La Kaaba foi construyida por ánxeles, y más palantre por Adán, el primer home, que la reconstruyó. Abraham foi'l postreru humanu que reconstruyó la Kaaba con ayuda del so fíu Ismael. La piedra negra orixinaria del paraísu ta asitiada nel cuartu rincón de la Kaaba, y ye negra por cuenta de los pecaos de los homes.

Al trate refugáu nes sos pretensiones d'entrar na ciudá pa rellenar la so pelegrinación en 628, Mahoma consigue efectuar el ritu de la circunvalación l'añu siguiente, por cuenta de una tregua. En 630, tres la rindición de la ciudá, ruempe los ídolos del templu. Nesi mesmu añu la quibla, la direición de la oración afítase definitivamente, y pasa de Xerusalén a la Kaaba.

La primer ampliación de la Mezquita foi llevada a cabu na dómina islámica sol reináu del Califa Omar ibn al-Jattab. El califa omeya Al-Walid ben Abd el-Málek fixo anexonar una parte de terrén a la superficie de la Mezquita, anovó l'edificiu y llevantó arcos decoraos con mosaicos sobre columnes de mármol orixinariu d'Exiptu y Siria.

El califa abbasí Abu Yá'afar al-Mansur dio orde de que se xuniera una vasta superficie a la Mezquita d'Al-Haram y ordenó construyir un pasiellu circular. Darréu, el Califa Al-Mahdî, mercó, por cuenta de la so pelegrinación en 776 les cases asitiaes ente la Mezquita d'Al-Haram y la Masa'a, cases que se destruyeron pa xunir el so terrén al de la Mezquita. Esto amplió la so superficie hasta los 120 000 coldos cuadraos. En tiempos del Califa abasí Al-Mu'tádid bi-Ḷḷah y el so socesor el Califa Al-Muqtádir bi-Ḷḷah, la superficie de la mezquita algama'l so apoxéu en 306 de la Hégira (918) pa permanecer ensin cambeos hasta la dómina saudina. Nun se realizó nenguna ampliación mientres los reinaos de los Fatimíeas, Ayubíes, Mamelucos y Otomanos na Mezquita d'Al-Haram y los trabayos llindar a la restauración y arreglu.

El rei Saúd ben Abdel Aziz Al-Saúd propunxo en 1955, un perimportante programa d'ampliación y reconstrucción de la Mezquita d'Al-Haram, según la restauración de la Santa Kaaba. A principios de los años 1960, la superficie total de la Mezquita algamaba asina casi los 200 000 m² (enantes namái tenía 30 000 m²) y podía acoyer de manera simultánea a 400 000 fieles. El Rei Fahd ben Abdel Aziz Al-Saúd prosiguió con nuevos trabayos d'ampliación que llevaron la superficie total de la Mezquita sagrada a más de 320 000 m², lo que-y da una capacidá d'acoyida de más d'un millón de fieles.

Na actualidá xunto a la mezquita atopen les Torres Abraj Al Bait, l'edificiu más altu n'Arabia Saudita y unu de los edificios más altos del mundu, con 595 metros d'altor.

Arquiteutura editar

La mezquita estender a dos niveles a los que s'añedir una inmensa terraza, un sosuelu y escampaes alredor de la mezquita, qu'acueye mientres el periodu del hajj unos dos millones de fieles, lo que la convierte na mayor mezquita del mundu.

La Kaaba editar

El corazón del santuariu en sí mesmu ye un monumentu bien senciellu, de forma casi cúbica, de 10 x 12 x 15 metros.

La piedra negra yá se veneraba antes del islam, y taba nel orixe de pelegrinaciones per parte de poblaciones animistas de la rexón. Según la tradición musulmana, el so cultu remontar a Abraham ya Ismael.[1] Antes del islam, la Kaaba sirvía como llugar nel que se depositaben los símbolos tribales de toa Arabia, y construyérase un techu planu sosteníu por seis pilastres al so alredor pa protexela escontra'l principiu del Sieglu VII ensin dulda obra de los coptos d'Exiptu.[2] Decoraron l'edificiu con pintures.

La Kaaba ye la direición (Qibla) escontra la que se dirixen los musulmanes pa realizar la so oración. La mezquita desempeña un importante papel nel Hajj y el Umra.

La Kaaba esta recubierta por una tela negra que contién una franxa na que ta escrita parte del Corán n'oru.

Referencies editar

  1. Según Henri Stierlin, Islam, de Bagdag à Cordoue, des origines au XIIIe siècle, Taschen, Colonia, 2002, p. 16
  2. según R. Ettinghausen, O. Grabar y M. Jenkins-Madina, Islamic art and architecture 650 - 1250, Yale University Press, New Haven et Londres, 2001, p. 3

Enllaces esternos editar