La masturbación, tanto femenina como masculina, ye la estimulación de los órganos xenitales al envís de llograr prestar sexual, pudiendo llegar o non al orgasmu. La masturbación puede realizase por unu mesmu, en solitariu o sobre los xenitales d'otra persona, como asocede na masturbación mutua.

Masturbación
comportamiento sexual humano (es) Traducir, proceso de un solo organismo (es) Traducir y Comportamiento sexual no-reproductivo en animales (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

La masturbación suel efeutuase coles manes o por aciu el frotamiento de los xenitales con dalgún oxetu, como los llamaos «xuguetes sexuales».

Atribuyir a Sigmund Freud el descubrimientu de que la masturbación ye daqué común na infancia. Sicasí, debemos más la conocencia de la sexualidá humana na actualidá a un coetaneu so: Havelock Ellis. Esti autor señaló que la masturbación ye una práutica habitual en dambos sexos, y llévase a cabu mientres bona parte de la vida.[1] Tamién ye bien conocida la práutica en perros y otros mamíferos.

Orixe del términu editar

 
Masturbación masculina por Édouard-Henri Avril (1849-1928).
 
Masturbación (mutua) por Johann Nepomuk Geiger (1805-1880).

Emplegar distintos términos pa denominar esta actividá sexual: autoerotismo, ipsación, masturbación, onanismu, ente otros. Sía que non, l'orixe del vocablu masturbación ye inciertu. La primer referencia conocida vien de Marcial, un poeta satíricu hispanorromano del sieglu I de la era cristiana. La voz podría derivar d'una pallabra compuesta por raigaños llatines: mas, "home" y turbatio, "(per)turbación", "intranquilidá", "tracamundiu" o "escitación", colo que masturbación significaría "escitación masculina". Dalgunos suxuren que mas podría provenir de manus, "mano", lo que s'interpretaría como: "escitar cola mano". Otros afirmen que podría venir de manus stuprare: "profanar/violar cola mano". Dambes etimoloxíes col términu "mano" resulten daqué dudoses, pos el raigañu atopar nesos casos n'ablativu (per mediu de la mano) y nun llevaría la s final (manu). La última esplicación paez derivase amás de la considerancia relixosa qu'entá considera la masturbación un actu infame. El términu llatín, sicasí, nun prexulga si l'actividá a la que se refier ye bona o mala.

Onanismu editar

A pesar d'utilizase como sinónimos, el términu "onanismu" nun significaba nel so orixe lo mesmo que masturbación. La pallabra faía alusión al coitu atayáu, actividá sexual que prauticaría'l personaxe bíblicu Onán cola vilba del so hermanu. Col pasu de los años, el significáu foi variando y anguaño ye sinónimu de masturbación. Otru frecuente eufemismu xeneráu por esta hestoria ye "mal de Onán".

Téuniques editar

Homes editar

 
Masturbación masculina

Esisten variantes na masturbación. La mayoría de los homes se masturban garrando'l pene cola mano, moviéndola de riba escontra baxo o de tras escontra alantre, según la postura del individuu. Otros nun utilicen tola mano sinón que garren la zona del frenillo ente los furabollos y mediu, y el pulgar pel otru llau. Otra téunica ye emplegar los dos manes nel pene. Otros solo estreguen el so pene con una mano y cola otra aguíyense los testículos o pezones, ente otres partes del cuerpu.

Los homes non circuncidados nun suelen precisar l'usu de llubrificantes, porque'l prepuciu yá apanga los efeutos de la fregadura direuta por sigo solo, anque los hai que los empleguen p'añedir sensaciones a la so actividá. L'usu de llubrificantes ye más frecuente ente los homes que tienen el so pene circuncidado, col fin de facilitar el deslizamiento de la mano sobre'l glande.

Esisten artiluxos llétricos y mecánicos por que los homes se masturben: muñeques inflables o de goma, natures artificiales, bombes de vacíu, etc. Tamién pueden utilizase vibradores, aplicándolos sobre'l frenillo.

Muyeres editar

 
Masturbación femenina

La mayoría de les muyeres se masturba aguiyando la zona del clítoris. Una cuarta parte d'elles suelen añedir tamién l'estímulu vaxinal introduciéndose los sos deos p'amontar la sensación placentera. Pero l'estímulu esclusivu de la natura pa masturbase ye un procedimientu minoritariu, a pesar de lo qu'amuesen les películes pornográfiques.

Les muyeres suelen utilizar los deos pa masturbase, aguiyando indirectamente'l clítoris al estregalo al traviés del prepuciu del clítoris o, menos frecuentemente, direutamente sobre'l glande del clítoris. Suelen lubricarse los deos, sobremanera si aguiyen direutamente'l glande del clítoris, bien introduciéndolos de xemes en cuando na natura pa estender el so mugor al clítoris, bien moyándolos cola so propia cuspia.

La mayoría de les muyeres se masturba coles piernes abiertes, un 10 % facer pámpana abaxo y coles piernes xuntes. La metá d'estes postreres nun empleguen los deos pa masturbase, sinón que s'estreguen contra una almada o'l rebujo de les sábanes. El 3 % de les muyeres se masturba en cualquier postura a cencielles contrayendo rítmicamente les zanques. Otru 2 % facer emplegando'l remexu d'agua de la ducha o la bañera. Un 2 % más lo fai aguiyándose solo con fantasíes. A pesar de les numberoses téuniques esistentes pa masturbase, la mayoría de les muyeres (71 %) suelen ser fieles a una d'elles mientres tola so vida.

L'usu de vibradores y otros xuguetes eróticos ye frecuente. Según encuestes, ente una de cada cuatro y dos de cada trés muyeres, según los países, utilicen estos artiluxos.[1]

Estensión de la masturbación editar

Práuticamente tola población sana se masturba dende edaes tempranes hasta'l final de la so vida, si la so salú dexar.

L'analís de les estadístiques refundien como cifra probable d'homes que se masturban la del 92 % o 94 %. Pa les muyeres, los datos son más inseguros pola conocida inhibición femenina a la de reconocer esta práutica. Pero del estudiu de les distintes cifres remanaes polos investigadores, sábese que se masturban ente'l 85 % y el 93 % de les muyeres, en xunto. Si l'analís céntrase solo nes muyeres orgásmicas, y ser el 90 % de la población femenina, atópase que se masturban ente'l 91 % y el 99 % d'elles, práuticamente toes.[1] Sicasí, otres fontes indiquen que'l númberu de muyeres orgásmicas podría ser enforma menor. Según el Journal of the American Medical Association, un 43 % de les muyeres americanes siguen careciendo disfunciones que-yos torguen algamar l'orgasmu.[2]

La masturbación a lo llargo de la historia editar

 
Sátiru masturbándose. Crátera griega del sieglu VI e. C..

La medicina moderna reconoz que la masturbación nun produz daños significativos a curtiu o llargu plazu, y considerar una práutica normal, inclusive antiestresante.[3]

A lo llargo de la historia, sicasí, siempres hubo voces qu'afirmaron que la masturbación yera un actu inmoral. La base de tal criteriu moraría, según eses voces, en que la masturbación torgaría que la especie humana caltuviérase viva sobre'l planeta pola emisión improductiva de semen nel casu de la masculina. Y en el casu de la masturbación femenina afirmábase que si les muyeres se masturbaban podríen alloñar de los homes por preferir autocomplacerse.

 
Johann Nepomuk Geiger, témpera (1840).

Nun foi hasta'l sieglu XVIII que al supuestu "dañu moral" que causaría la masturbación añedió'l "dañu físicu": empezó a dicise que la masturbación, amás de condergar les almes, causaba una tremera d'enfermedaes. Escurriéronse munchos métodos p'afayar a los neños y neñes masturbadores,[ensin referencies] y creáronse numberosos remedios contra la masturbación. Dalgunos d'ellos incluyíen: circuncisión ensin anestesia, guantes aspros, aparatos especiales que torgaben aportar a los xenitales, descargues llétriques, tratar los xenitales con ortigues, o extirparlos quirúrgicamente.[ensin referencies]

En décades posteriores, el terrorismu psicolóxicu reemplazó a les otres midíes. Por casu, dicir a los neños que si se masturbaban creceríen-yos pelos nes manes, la cara volveríase-yos verde, ensugaríase-yos el pene o'l clítoris, volveríense llocos, saldríen-yos granos na cara... Nos EE. XX. y otros países anglofalantes, empezar a prauticar de forma rutinaria la circuncisión neonatal por cuenta de un supuestu efeutu preventivu contra la masturbación y la clitoridectomía a les moces que yeren afayaes faciéndolo. Esta postrera abandonóse bien entraos los años trenta, pero la circuncisión neonatal de los varones sigue practicándose.[ensin referencies]

Curiosamente, el padre del psicoanálisis sostuvo hasta una edá avanzada que la masturbación adulta yera la causa d'una de les formes de neurosis conocíes entós daquella sol nome de neurastenia.

Afirmaciones populares alrodiu de la masturbación editar

 
Masturbación, de Gustav Klimt (1913).

Según esplica'l psiquiatra español Jesús Ramos Brieva, esisten diversos prexuicios na cultura popular en rellación cola masturbación:[1]

Los homes se masturban más

Suel afirmase que los homes se masturban con una frecuencia selmanal, que ye'l doble de vegaes la de les muyeres. Pero esisten investigaciones que demuestren que los homes mienten sistemáticamente nes encuestes sexuales esaxerando la frecuencia cola qu'alleguen al autoerotismo, ente que les muyeres mienten en sentíu contrariu, embriviendo la frecuencia (ye típica la respuesta femenina de faelo una vegada al mes). Si correximos les afirmaciones d'unos y otros, como realizaron delles investigaciones series, los datos tienden a converxer: asina, homes y muyeres se masturban con una frecuencia similar.[1]

Los homes empiecen a masturbase primero que les muyeres

Según los estudios arrexuntaos por Ramos Brieva, tampoco ye ciertu que los homes empecipiar na masturbación primero que les muyeres por tener un órganu sexual tan "evidente" y que tienen que tocase a diariu por razones fisiolóxiques ya hixéniques.

Ta demostráu qu'hai más muyeres qu'homes que s'empecipien na masturbación antes de los 10 años d'edá. Facer asina ente'l 20 % y el 42 % de les muyeres, siquier, y ente'l 3 % y el 13 % de los homes. Tamién hai un 42 % a 52 % de muyeres qu'empiecen a faelo, como los homes, mientres l'adolescencia. Por eso, les muyeres aprienden a masturbase bonalmente con mayor frecuencia que los homes (facer siendo más neñes y ensin falar con naide de la tema), quien suelen empecipiase más tarde, en falando colos sos compañeros o lleer sobre la tema (muyeres: ente'l 57 % y el 62 %; homes: 28 %)[1]

Les persones dexen de masturbase cuando empecipien rellaciones sexuales

Según los estudios citaos na obra, los homes y les muyeres siguen masturbándose dempués d'establecer rellaciones de pareya. Inclusive anque tales rellaciones sían satisfactories, el 75 % de los varones y el 75 % al 91 % de los señores empareyaos siguen faciéndolo.[1]

Reparóse que mientres la frecuencia cola que los homes empareyaos alleguen a la masturbación mengua dende'l momentu qu'empiecen a tener rellaciones sexuales y sigue baxando col pasu del tiempu, nes muyeres la frecuencia caltiénse igual o aumenta na mayoría de los casos, sobremanera ente les que son más nueves. Esta idea contradiz, igualmente, l'afirmación popular.

Quien se masturban aísllense socialmente

El psiquiatra Jesús Ramos niega esti supuestu, concluyendo que la masturbación nun produz aislamientu, comprobándose que la mayoría de los seres humanos se masturban y tienen rellaciones sexuales con normalidá.[1]

Otres fontes espliquen que nes persones aisllaes que nun saben rellacionase colos demás desenvuélvese la masturbación como forma de prestu sexual al nun tener la oportunidá de desenvolver l'actividá sexual que prúi compartir con otres persones, al nun ser capaces de rellacionase con eses persones.[4]

Cultura popular editar

  • Los prexuicios de la Ilesia Católica sobre la masturbación fueron la inspiración pal cantar Toa espelma ye sagráu na película de los Monty Python: El sentíu de la vida.
  • Na tema "Yo quiero ser bien promiscuo", del cantautor madrilanu Ismael Serrano, l'artista pon en boca del so protagonista l'afirmación de que "quier ser bien promiscuo, [...] porque ta un pocu fartu del pecadillo de Onán". El mesmu autor na tema "Cantar del amor propio" canta: "...y allá voi, menudu soi, dedico un arroxón, ensin riesgos, ensin contemplaciones, duldo que nada me satisfaiga meyor qu'un servidor".

Ver tamién editar

Bibliografía editar

  • Jesús Ramos (2002), Un alcuentru col placer. La masturbación femenina, Madrid: Espasa - Calpe. ISBN 84-670-0279-4

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 Jesús Ramos (2002). Un alcuentru col placer. La masturbación femenina. Madrid: Espasa-Calpe. ISBN 84-670-0279-4.
  2. Female Sexual Dysfunction (n'inglés)
  3. «Is masturbating every day bad for your health? - Planned Parenthood».
  4. «Masturbation Myths - Planned Parenthood» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 25 de payares de 2015.

Enllaces esternos editar