Micereces de Tera ye un conceyu y llocalidá española de la provincia de Zamora, na comunidá de Castiella y Llión.[3]

Micereces de Tera
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Zamora
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Micereces de Tera (es) Traducir José Luis Ferrero Sandín
Nome oficial Micereces de Tera (es)[1]
Códigu postal 49624
Xeografía
Coordenaes 41°59′19″N 5°52′17″W / 41.9887°N 5.8713°O / 41.9887; -5.8713
Micereces de Tera alcuéntrase n'España
Micereces de Tera
Micereces de Tera
Micereces de Tera (España)
Superficie 34.07 km²
Altitú 719 m[2]
Llenda con
Demografía
Población 425 hab. (2023)
- 233 homes (2019)

- 224 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Zamora
0.02% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 12,47 hab/km²
aytomicereces.es
Cambiar los datos en Wikidata

Asítiase nel norte de la pronvincia de Zamora, dientro de la contorna de Benavente y Los Valles. El conceyu cunta con una superficie de 34,04 km² y, según datos del padrón municipal 2017 del INE, cuenta con una población de 479 habitantes. El conceyu formar poles llocalidaes de Micereces de Tera, Abraveses de Tera y Aguilar de Tera.

Xeografía editar

La llocalidá de Micereces de Tera ta allugada a una altitú de 719 msnm.[4][5] El términu municipal alcontrar nes fértiles tierres regaes pol ríu Tera. Estes condiciones naturales fai que'l pueblu que da nome al términu, Micereces de Tera, sía un llugar demandáu pal turismu branizu.

Una de los sos pedaníes ye Abraveses de Tera, que cunta con dos edificios eclesiásticos reseñables, la ilesia de Santiago Apóstol y el Santuariu de La nuesa Señora de la Encina. Completa'l términu, Aguilar de Tera, denomada como Entidá Llocal Menor, yá que anque tien autonomía y cuenta con alcalde propiu, alministrativamente depende de Micereces de Tera.

Historia editar

Na Edá Media, el territoriu nel que s'asitia Micereces quedó integráu nel Reinu de Llión, que los sos monarques entamaríen la fundación del pueblu.

Darréu, na Edá Moderna, Micereces foi una de les llocalidaes que s'integraron na provincia de les Tierres del Conde de Benavente y dientro d'esta na receptoría de Benavente.[6]

Sicasí, al reestructurase les provincies y crease les actuales en 1833, Micereces de Tera pasó a formar parte de la provincia de Zamora, dientro de la Rexón Lleonesa,[7] quedando integrada en 1834 nel partíu xudicial de Benavente.[8]

Patrimoniu editar

Hai de solliñar nel conceyu dos edificios eclesiásticos de gran valor na pedanía d'Abraveses de Tera: la ilesia de Santiago Apóstol y el Santuariu de La nuesa Señora de la Encina.

Demografía editar

Gráfica d'evolución demográfica de Micereces de Tera ente 1900 y 2017
Fonte: Institutu Nacional d'Estadística d'España - Ellaboración gráfica por Wikipedia.

Gastronomía editar

La bayura agrícola y ganadero, piscícola y cinexética de la mancomunidá fai patente na mesa. Variedá y sabor caractericen una gastronomía na que destaca la ellaboración tradicional de les pieces de caza; los "Pichones a la rápida" o les perdices, palombos, falpayares y llebres, cocinaes según les recetes tresmitíes de xeneración en xeneración, son dalgunos de los platos que tienen de probase, ensin escaecer les truches de la rexón, pescaes nel Órbigo o'l Tera, dos de los ríos trucheros con mayor fama nes provincies de Zamora y Llión. Los pimientos de la zona y el quesu d'oveya van sirvir d'acompañamientu perfectu. De postre, la tarta del Císter, ellaborada con almendres, y la tarta Capuchina, completen la repostería artesana típica de la zona.

So la mención "Vinu de la Tierra", los Valles de Benavente dan un vinu "d'aguya", rosado, afrutado y nidiu, ellaboráu con diverses variedaes d'uva, destacando la Tempranillo, la Mencía y, cuantimás, la Prieto Picudu. La rexón vinícola más estensa de la provincia tamién ufierta tintos nidios y vinos blancos de Malvasía y Verdejo.

Comerciu editar

Caza y pesca editar

Nos dos valles qu'integren MACOVALL, (Tera, Vidriales) constituyóse apocayá la Sociedá deportiva Comarcal " LOS VALLES" formada por trenta llocalidaes, que'l so ámbitu territorial cinexéticu supera les 40.000 hectárees. Dicha Sociedá de caza tien 1800 socios propietarios de terrenes cinexéticos y amás ufierta un "TURISMU CINEGETICO" a cazadores d'otres CCAA principalmente: Asturies, Galicia, País Vascu Madrid, etc. La so ufierta principal pa desenvolver el deporte de la Caza, son les especies cinexétiques de caza menor, anque nos últimos años empezáronse a entamar monteríes de Xabalín y Foín, con escelentes resultancies nes captures. Unu de los oxetivos de MACOVALL ye ufiertar esti turismu cinexéticu por que de dalguna forma apurra un beneficiu non solamente a les llocalidaes qu'integren la Sociedad Deportiva, sinón tamién tolos puntos hosteleros de la Contorna.

Amás del deporte de la caza, tamién puede practicase la pesca, bastante ye que la contorna tópase delimitada per grandes ríos ya infinidá de regatos, nos que puede prindase especies, que van dende la Trucha hasta'l Lucio, pasando pola tenca, la carpa o'l blas-blas. Esiste amás un cotu la llocalidá de Mózar de Valverde, onde pueden esfrutase del deporte de la pesca sobremanera trucha.

Fiestes editar

La fiesta principal de Micereces de Tera ye San Mamés, una festividá que se celebra'l 6 y 9 d'agostu.

En Abraveses de Tera conmemoren a Santiago Apóstol, el 26 de xunetu, y a la Virxe de la Encina, el 30 d'agostu.

San Bernardino, el 20 de mayu, y Santa Marina, el 19 de xunetu, son les festividaes d'Aguilar de Tera.

Romeríes: Los vecinos de Abraveses de Tera mover a la ermita de les Encinas, asitiada a 500 metros del pueblu, pa celebrar la romería de la Virxe de la Encina. Cada 7 años.

Referencies editar

Enllaces esternos editar