En términos de política internacional, misión de paz entender por aquella amparada poles Naciones Xuníes (ONX) na que s'establecen midíes preventives pa la salvaguardia de la paz nun país o territoriu, o coercitivas pa imponela.

La clasificación establecida en 1992 pola Secretaría Xeneral de les Naciones Xuníes establez como misiones de paz les siguientes:

  • Aición diplomática: En situaciones d'altu riesgu, establezse un mecanismu qu'activa la diplomacia de los países más influyentes na zona por que, por aciu negociación, eviten la declaración d'hostilidaes.
  • Caltenimientu de la paz y seguridá (n'inglés, Peace keeping): Que rique la presencia de fuercies militares o civiles na zona yá en conflictu, col beneplácito de les partes, y que'l so oxetivu ye dixebrar a los contendentes y garantizar l'ayuda humanitaria.
  • Imposición de la paz (n'inglés, Peace enforcement): Al amparu del Capítulu VII de la Carta de les Naciones Xuníes, les midíes d'imposición de la paz establécense como la última solución cuando les partes nun aceptaron o foi imposible dalguna de les midíes anteriores. Ye establecida pol Conseyu de Seguridá y utilícense fuercies armaes so bandera de les Naciones Xuníes o bien sol so amparu nun conflictu abiertu.
  • Afitamientu de la paz (n'inglés, Peace making): Bien por alcuerdu de les partes, bien tres l'ésitu de les midíes d'imposición de la paz, les fuercies armaes so amparu de la ONX realicen xeres de separación de les partes y caltenimientu d'un mínimu d'orde civil. Puede incluyir l'ayuda humanitaria y el desarme de los batallosos. Al caltenimientu de la paz, xúnense los procesos d'afitamientu de la paz, tales como la supervisión de procesos eleutorales, canalización d'ayuda a la reconstrucción y establecimientu d'un poder civil llexítimu.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar