Mocedaes Socialistes d'Asturies

Les Mocedaes Socialistes d'Asturies (JSA), son la federación rexonal asturiana de les Mocedaes Socialistes d'España, una asociación política xuvenil d'izquierdes fundada en 1903 por Tomás Meabe. Nel añu 2008, formen parte d'esta organización más de 800 moces d'ente 14 a 30 años. Ta integrada na Unión Internacional de Mocedaes Socialistes y de la Internacional Socialista. Ye tamién la organización xuvenil del Partíu Socialista Obreru Español nel ámbitu territorial de la Federación Socialista Asturiana (FSA-PSOE).

Mocedaes Socialistes d'Asturies
Presidente Víctor Rodríguez Caldevilla (Secretariu Xeneral)
Fundación 1903
Sede José Maldonado, 17. 33013 Uviéu
Estáu  España
Ideoloxía política pacifismu, socialdemocracia, progresismu, republicanismu
Posición nel espectru Izquierda
Afiliación internacional IUSY, ECOSY
Afiliación europea Partíu Socialista Obreru Español y Mocedaes Socialistes d'España
Páxina web Mocedaes Socialistes d'Asturies
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

Dende la fundación hasta la Guerra Civil editar

El Partíu Socialista Obreru Español fúndase y constitúi en Madrid el 2 de mayu de 1879 en cuantes qu'asociación d'homes y muyeres entamaos na llucha pola defensa de los derechos y la dignidá de tolos trabayadores. A los diez años, y constatada la insuficiencia y dificultá de los sos militantes pa incidir direutamente nel senu de les empreses y los sos centros de trabayu, constitúyese, en Barcelona, la UXT, sindicatu d'orientación socialista. Diez años más tarde, un grupu de mozos socialistes vascos lideraos por Tomás Meabe deciden la constitución de la Federación Nacional de les Mocedaes Socialistes, magar ye ciertu que nesti casu con fuertes reticencies de veteranos del Partíu incluyíu Pablo Iglesias qu'envaloraben qu'encaxaben perfectamente dientro de la estructura del Partíu en cuantes que seición o grupos xuveniles.

Los acontecimientos históricos demostraron que l'autonomía estratéxica y l'opinión crítica de la organización xuvenil foi un llabor positivo y eficaz na renovación ideolóxico y xeneracional del Partíu torgando'l so anquilosamiento. Na fuelga xeneral de 1917 yá se fixo notar la presencia activa de les JJ.SS. Na dictadura de M. Primo de Rivera efectuaron de forma entamada y permanente la contestación y protesta contra la restricción de les llibertaes.

N'Asturies desempeñaron un protagonismu de vanguardia y fundamental na llucha del movimientu obreru. Superada la crisis escisionista provocada pola III Internacional y el Venti y una condiciones de Moscú…” que pretendíen bolchevizar el movimientu obreru mundial y esaniciar a los “social burgueses”. Les JJ.SS n'Asturies tuvieron, nel aciertu y nel error, una participación vanguardista nel movimientu revolucionariu de 1934. Como manifestaría n'El Socialista allá pel añu 60, José Barreiro García, “…honor al xestu, anque non al fechu…”.

Perpetáu y fracasáu el golpe d'Estáu que dexeneró na Guerra Civil, les Mocedaes Socialistes d'Asturies tuvieron liderando l'exércitu milicianu en defensa de la llegalidá republicana. Mozos socialistes como Manuel Otero, José Mata Castro, Manuel Fernández Peón (Flórez), Avelino Cadavieco, Abelardo Carcedo Castaño y Baldomero Fernández Ladreda, éstos dos executaos a garrote llaín, ente otros munchos ocuparon el grau de comandantes. Al ser ganáu l'exércitu republicanu nel norte d'España y n'Asturies como últimu apartaz, los milicianos que nun pudieron embarcar en Xixón rompieron el cercu enemigu y abellugar pola sierra del Aramo y los montes de Peñamea y Peñamayor. Yeren na so inmensa mayoría de les Mocedaes Socialistes o Unificaes.

La Clandestinidá y El Exiliu editar

Na clandestinidá y dempués de que los guerrilleros socialistes, n'Ochobre del 48, abandonen la resistencia pelos montes y consiguen fuxir en barcu a Francia, la organización adopta la fórmula de Direición única o simplificada, esto ye, PSOE, UXT Y JJ.SS teníen un solu Comité clandestín por cuenta de la fuerte represión policial franquista. Entrada la década de los cincuenta van entrando n'escena nueves como Herminio Álvarez, Fernando Cabal Pintado, Francisco y Luis Fernández Rozas, Manuel Peláez, Avelino Pérez, José Castro Mayobre, Manuel Mondelo Rondo y Emilio Barbón…etc., que coles mesmes que, signifiquen un relevu xeneracional, ruempen col espíritu de confrontación heredáu de la Guerra Civil y plantégense namái como cuestión prioritaria la recuperación de sindicatos llibres representativos, partíos políticos y el reestablecimientu de la democracia y les llibertaes pa tolos españoles. En Mayu del 58 yá tán na cárcel Fernando Cabal y Manolo Peláez. N'Agostu del 60 son deteníos y condergaos a un añu y un día, dempués de llevar 16 meses de cárcel, Herminio Álvarez, Avelino Pérez y José María Martínez. Nes fuelgues d'Asturies de Marzu-Xunu de 1962 participen viviegamente los mozos socialistes y son deteníos y procesaos Luis Fernández Rozas, Ramón García Carrio, Florentino Vigíl y Avelino Pérez, por pertenencia a organizaciones marxistes, propaganda illegal y enguizamientu a la fuelga.

Ye tamién a partir d'estes feches qu'empiecen a salir mozos socialistes a los campos escuela de branu a Francia subvencionaos pola CIOSL-UXT y empobinaos pola executiva de la Federación de Mocedaes nel exiliu. Na executiva d'ésta participaron mozos socialistes asturianos como Angelita y María Dolores Ardines, Mª Luisa Fernández de la Fuente, José Castro Mayobre y Avelino Pérez. Dende l'esterior y en conexón colos grupos del interior, les JJ.SS empecipien una fuerte campaña de captación de militantes ente la fuerte emigración de mozos españoles que salíen en busca de trabayu a Francia, Suiza, Alemaña, Bélxica y Holanda. Esta iniciativa remató en que la Federación de Mocedaes llegara a tener seiciones d'afiliaos en toos estos países y al traviés de les mesmes amontárense les del interior, en Sevilla, Málaga, Valencia, Galicia y, sobremanera, en Cataluña.

Esta fuerte medría de l'afiliación xuvenil, sobremanera nel interior, impon la necesidá de treslladar la Direición al interior d'España lo qu'obliga a la militancia del esterior-exiliu a dedicar tola so actividá nel senu del PSOE y de la UXT. De resultes acelérase tamién el treslláu de la Direición del sindicatu al interior y nel 72 la del Partíu, lo que significó la primer renovación y una rotura col espíritu tamién de la Guerra Civil. Lo del Congresu de Suresnes yá foi más bien “vistir el moñecu”.

Hai de solliñar que les JJ.SS supieron ser siempres pioneres na actualización y renovación del ideariu socialista y demostrando que la militancia xuvenil ye una credencial de solvencia p'articular un Proyeutu de socialismu que namái puede salir alantre con militantes de trubiecu.

Transición y Democracia editar

Los últimos años del franquismu y la dómina de la transición supunxeron un puntu d'inflexón na organización, nunos tiempos nos que primó la llucha pola reestructaración interna y la respuesta a los retos inmediatos que la política español y asturiano marcaba nesos años. Gran importancia tuvo nos años 70 la estructuración de la militancia al traviés de la Universidá, onde les Mocedaes Socialistes d'Asturies empezaron a tener una fuerte presencia y actividá, empecipiando una llinia qu'en gran midida encauza col momentu actual.

Nel ámbitu orgánicu, esa reestructuración interna da'l primer pasu cola Asamblea Rexonal de les Mocedaes Socialistes d'Asturies convocada en mayu de 1975 en Barredos, na que s'escoyó a la que foi la primer Comisión Executiva de les Mocedaes dende'l final de la Guerra Civil, con Francisco Villaverde como secretariu xeneral, cargu qu'abandonó en 1977 pa integrase na Executiva Nacional. Naquel momentu, los mozos socialistes asturianos, non yá confírmense como organización autónoma dientro del común proyeutu socialista, sinón qu'exercen una marcada influencia nel mesmu. Asina, en setiembre de 1975, n'Asamblea aconceyada en Peña Mayor con presencia de 20 a 25 delegaos de tola rexón, constitúyese una nueva Comisión Executiva de la FSA de la que Jesús Sanjurjo, nueva de 20 años ye escoyíu secretariu xeneral (lo va ser mientres los 12 años siguientes salvo'l paréntesis obligáu del serviciu militar mientres el cual asumió la Secretaría Xeneral Rafael Fernández recién llegáu del exiliu). De la mesma formen tamién parte otros mozos que como Ludivina Arias, Aladino Cordero, Celestino Suárez, y Fran Varela ronden la so mesma edá. Son a nivel rexonal el símbolu de los nuevos tiempos d'un socialismu español anováu en Suresnes.

Dende entós hasta l'actualidá la hestoria de les Mocedaes Socialistes d'Asturies trescurrió nel marcu d'una convivencia democrática ganada a pulsu por quien-yos precedieron. El so activismu, rellaciones col Partíu y la sociedá polo xeneral, exercíos en condiciones de normalidá siguen siendo oxetu d'interés abondu como por que daquién, seique los mesmos mozos socialistes, pongan manes a la obra pa la so reconstrucción evitando olvidos irreparables.

Ideoloxía editar

Les Mocedaes Socialistes d'Asturies encuadrar na ideoloxía socialdemócrata. Estatutariamente, configúrense como un preséu de la mocedá pa la consecución de la so completa emancipación, al traviés del tresformamientu de la sociedá col propósitu de lluchar pol progresu de los pueblos y por un modelu d'estáu federal y republicanu nel que tengan cabida toles nacionalidaes del Estáu.

Valores editar

La igualdá, qu'entienden como la posibilidá de toles persones p'aportar a les mesmes posibilidaes con independencia del so poder adquisitivu o condición social, del so sexu, de la so sexualidá, o de cualesquier otra circunstancia personal. Íntimamente amestada a ésta, la llibertá, que ye considerada la oportunidá de forxar cada individuu la so propia vida y pensamientu, de tener un proyeutu de realización personal.

La xusticia, que la organización identifica col ideal de camudar la sociedá pa menguar les desigualdaes, tratando de erradicar les diferencies económiques y materiales que imposibilitan la consecución d'una igualdá plena. Una meta que, pa les Mocedaes Socialistes d'Asturies, tamién tien d'algamar al traviés de la solidaridá, l'actitú solidaria de toos p'ameyorar la situación personal de quien más desarimáu ta.

El pacifismu y la defensa de la paz, que, según la doctrina d'esta organización, tien d'emponer la evolución de toles sociedaes y del actuar humanu. Pa ellos, constitúi un deber éticu pa evitar cualquier actitú belicista que namái contribuya a semar odios y crear probeza ente territorios. Hai que precisar que Mocedaes Socialistes d'Asturies estrema ente'l pacifismu y les creencies antimilitaristes, pos entienden que l'exércitu ye una ferramienta útil si nun ye usáu como un elementu de proyeición del poder.

El respetu al mediu ambiente, que les Mocedaes Socialistes d'Asturies entienden como'l desenvolvimientu sostenible de les sociedaes; la meyora del desenvolvimientu industrial que nun lleve consigo la destrucción del mediu natural y ecolóxico. Tamién el respetu a la pluralidá, la convivencia de les diverses cultures, formes de vida, creencies y concepciones polítiques respetándose les unes a les otres; el refugu a toles actitúes sectaries, racistes, xenófobes o homófobes.

Estructura y organización editar

Les Mocedaes Socialistes d'Asturies tán enllantaes nuna gran parte de la rexón. Na actualidá, cuenta con unos 850 afiliaos que se concentren nes distintes agrupaciones locales y comarcales de la organización. Ente elles, les más influyentes y numberoses son les d'Uviéu, Xixón y Avilés. Por cuenta de la fuercia histórico del socialismu naquellos conceyos, son destacables tamién les agrupaciones de les Cuenques Mineres.

Federalismu asambleariu editar

Les Mocedaes Socialistes d'Asturies se estructuran de manera federal, siendo amás una de les federaciones territoriales de les Mocedaes Socialistes d'España. L'órganu supremu de la organización ye'l Congresu Rexonal, asamblea de delegaos de toles agrupaciones locales, qu'escueye al Secretariu Xeneral y a la Comisión Executiva Rexonal, marca les llinies programátiques, los grandes oxetivos y les direutrices polítiques que van rexir l'actividá hasta'l siguiente Congresu. Nel Congresu dan cita los representantes de les distintes agrupaciones locales integraes na federación, l'agrupación comarcal del Valle del Nalón y l'agrupación acomuñada de la Contorna de la Sidra.

La Comisión Executiva Rexonal (CER) y el Comité Rexonal (CR) editar

El máximu órganu rexonal ente Congresos ye'l Comité Rexonal, asamblea que dirixe la política del partíu, controla la xestión de la Comisión Executiva Rexonal (CER), aprueba'l so Plan de Trabayu y tien potestá sobre cualquier asuntu non espresamente atribuyíu al Congresu. El Comité Rexonal axúntase siquier dos veces al añu.

La Comisión Executiva Rexonal ye la direición rexonal del partíu. Ta formada pol Secretariu Xeneral, la Vicesecretaría Xeneral, la Secretaría d'Organización (cargu qu'atesoró históricamente un gran poder sobre les estructures del partíu), y ocho secretaríes d'área. Amás tamién cunta con un númberu variable de miembros natos en virtú de los cargos qu'ostenten. Ente les sos xeres destaca la concreción de la estratexa y l'acción política a desenvolver pola organización y la coordinación ente les distintes estructures. La CER axúntase quincenalmente.

Ente'l restu de foros, hai que señalar los Conseyos Rexonales, qu'axunten a los responsables rexonales, locales y comarcales de cualesquier determinada área sectorial y que tien capacidá pa definir determinaes polítiques del partíu. Tamién destaca la Comisión Rexonal de Garantíes y Cuentes, que vela pol cumplimientu de los Estatutos y Reglamentos de la organización.

Agrupaciones locales editar

Les agrupaciones locales son el mediu pol que Mocedaes Socialistes d'Asturies caltienen una representación permanente nos conceyos y contornes d'Asturies. Nel marcu d'una organización federativa, toles agrupaciones locales tienen autonomía pa, dientro del so ámbitu territorial, desenvolver les polítiques y actividaes que consideren oportunes. Na actualidá, esisten les siguientes agrupaciones locales:

  • Agrupación local d'Avilés
  • Agrupación llocal de Cangues d'Onís
  • Agrupación llocal de Cangas
 
Mapa d'agrupaciones locales.
  • Agrupación llocal de Castrillón
  • Agrupación llocal de Corvera *

Agrupación llocal de Xixón

  • Agrupación llocal de Llangréu *

Agrupación llocal de Ḷḷena

  • Agrupación llocal de Llanera *

Agrupación llocal de Llanes

  • Agrupación llocal de Mieres
  • Agrupación llocal de Noreña *

Agrupación local d'Uviéu * Agrupación llocal de Parres

  • Agrupación llocal de Peñamellera *

Agrupación llocal de Piloña * Agrupación llocal de Ribesella * Agrupación llocal de Samartín del Rei Aurelio

  • Agrupación llocal de Sotu'l Barcu
  • Agrupación acomuñada de la Contorna de la Sidra *

Agrupación comarcal del Valle del Nalón

Bibliografía y fontes editar

  • Estatutos Rexonales de les Mocedaes Socialistes d'Asturies.
  • Acta correspondiente al XV Congresu Rexonal de Mocedaes Socialistes d'Asturies.

Referencies editar

Enllaces esternos editar