Morata de Tajuña

conceyu de la Comunidá de Madrid (España)

Morata de Tajuña ye un conceyu español de la provincia y Comunidá de Madrid. Atopar nel valle del ríu Tajuña, na contorna natural de La Alcarria y na contorna de Las Vegas, demarcada según la Guía de Turismu Rural y Activu de la Comunidá de Madrid. Morata de Tajuña carauterizar poles sos bones fiestes, la so xente y la so comida. La fiesta que más caracteriza a Morata ye la Pasión, que se celebra'l Xueves Santu al atapecer y ta declarada d'interés turísticu.

Morata de Tajuña
Alministración
País España
AutonomíaBandera de la Comunidá de Madrid Comunidá de Madrid
Tipu d'entidá conceyu d'España
Nome oficial Morata de Tajuña (es)[1]
Códigu postal 28530
Xeografía
Coordenaes 40°13′46″N 3°26′11″W / 40.229444444444°N 3.4363888888889°O / 40.229444444444; -3.4363888888889
Morata de Tajuña alcuéntrase n'España
Morata de Tajuña
Morata de Tajuña
Morata de Tajuña (España)
Superficie 4.3 km²
Altitú 537 m
Llenda con San Martín de la Vega, Arganda del Rey, Perales de Tajuña, Valdelaguna y Chinchón
Demografía
Población 8115 hab. (2023)
- 3836 homes (2019)

- 3847 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.12% de Comunidá de Madrid
0.02% de España
Densidá 1887,21 hab/km²
ayuntamientodemorata.es
Cambiar los datos en Wikidata

Contestu xeográficu editar

 
Conceyu de Morata de Tajuña

Asítiase na Meseta Sur, na contorna de La Alcarria. Llindando al norte con Arganda del Rey, al sur con Chinchón y Valdelaguna, al este con Perales de Tajuña y al oeste con San Martín de la Vega.

Morata de Tajuña asítiase nel cursu baxu del ríu Tajuña, nel valle que forma la vega de Morata de Tajuña. Esti ríu naz en Maranchón (Guadalaxara), ye un subafluente del Tajo y pasa poles provincies de Madrid y Guadalaxara. Les agües del ríu úsense llargamente pal riego na amplia vega pola qu'escurre, al traviés de numberoses acequias, y tamién p'apurrir enerxía hidráulica a los molinos fariñeros, como'l de Morata de Tajuña que se ve na imaxe.

El nome de Morata de Tajuña puede tener el so orixe en que nel so términu había munches moreres y morales, o bien pel so terrén, que taba bien dispuestu pa ello, pal cultivu de moreres.

Cultura editar

En Morata de Tajuña hai 2 guarderíes, 1 colexu públicu d'educación infantil y primaria y un institutu.

Un muséu dedicáu a la Guerra Civil Española y un Muséu Etnolóxicu.

Xueves Santu editar

 
Pasión de Morata en 2016.

El Xueves Santu celébrase la Pasión, declarada d'Interés Turísticu.

El nome de Morata citáu nuna obra editar

El nome de la población citar na obra d'Enrique Pérez Escrich La envidia.[2]

Per otru llau, nel programa d'humor de José Mota, el personaxe llamáu "Fumi de Morata" ye precisamente de Morata de Tajuña.[ensin referencies]

El nome de Morata de Tajuña editar

Por dellos oxetos y llábanes funeraries que s'atoparon na so contorna, podemos suponer que ye de fundación anterior a la dómina romana, cuando los pobladores prehistóricos abandonen les cueves cercanes al ríu y establécense en cortiles fortificaes que contienen cabanos de folla y madera.

De xacíu, lleguen los romanos; dempués los visigodos; y colos árabes, posiblemente, Morata entra na hestoria, pos a ellos ye debida'l decidíu apueste por aprovechar al máximu les agües del ríu Tajuña. Pa ello, dotaron a la vega morateña d'una moderna rede de riego p'aquella dómina. Tamién dexaron la so buelga de sieglos na toponimia del nome de Morata que yá nos tiempos de la meyora cristiana pel territoriu al sur del cordal empieza a apaecer nos primeros documentos escritos.

Personaxes célebres editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. Morata de Tajuña en La envidia, d'Enrique Pérez Escrich envidia&source=bl&ots=hwckTnSvso&sig=nH-iBZlTvFIH6zOleyAYdKYg7c0&hl=es&ei=gUV-StnqK5KBtwfckNHiAQ&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1#v=onepage&q=&f=false
  3. Páxina oficial de José Mota
  4. Páxina de Virtual Media Producciones, estudiu musical de los hermanos Fominaya en Morata de Tajuña

Enllaces esternos editar


Estadística editar