Mordovia (rusu: Республика Мордовия; moksha: Мордовскяй Республикась; erzya: Мордовской Республикась) ye una de les ventiún repúbliques que, xunto colos cuarenta y siete óblast, nueve krais, cuatro distritos autónomos y dos ciudaes federales, conformen los ochenta y tres suxetos federales de Rusia. La so capital ye Saransk. Ta allugada nel distritu Volga llindando al norte con Nizhni Nóvgorod, al nordeste con Chuvasia, al sureste col ríu Sura que la dixebra d'Uliánovsk, al sur con Penza y al oeste con Riazán.

Mordovia
bandera de Mordovia (es) Traducir coat of arms of Mordovia (en) Traducir
Alministración
PaísBandera de Rusia Rusia
ISO 3166-2 RU-MO
Tipu d'entidá república de Rusia
Capital Saransk
Head of the Republic of Mordovia (en) Traducir Artem Zdunov (en) Traducir
Nome llocal Мордовия Республикась (mdf)
Мордовия Республикась (myv)
Республика Мордовия (ru)
Llingües oficiales rusu
Idioma moksha
Idioma erzya
Xeografía
Coordenaes 54°26′N 44°27′E / 54.43°N 44.45°E / 54.43; 44.45
Superficie 26200 km²
Llenda con Óblast de Nizhni Nóvgorod, República de Chuvasia, Óblast d'Uliánovsk, Óblast de Penza y Óblast de Riazán
Demografía
Población 778 965 hab. (1r xineru 2021)
Densidá 29,73 hab/km²
Más información
Estaya horaria Hora de Moscú, Europa/Moscú y UTC+03:00
Fundación 25 avientu 1993
e-mordovia.ru
Cambiar los datos en Wikidata

La República de Mordovia na so forma actual esiste dende'l 25 de xineru de 1994.

Xeografía editar

 
El ríu Sura (Сура́) forma parte de la frontera este de Mordovia (Мордовия) col óblast d'Uliánovsk (Улья́новская о́бласть), como puede vese nesti mapa en rusu

La República de Mordovia alcontrar na rexón del Volga, nel centru de la parte europea de la Federación Rusa, nes cuenques de los ríos Oká y Volga.

Tien una superficie de 26 200 km² que, en términos d'estensión, ye similar a Sicilia. Llinda, al norte, col óblast de Nizhni Nóvgorod; al este y nordés, cola República de Chuvasia; al este y sureste, col óblast d'Uliánovsk; al sur, col óblast de Penza; y al oeste, col óblast de Riazán. Por estensión, ocupa'l númberu 62 de los departamentos federales de Rusia, y el númberu 13 ente les 21 repúbliques ruses.

Clima editar

El clima de la República ye continental moderáu. En xineru la temperatura medio ye d'alredor de -8 °C y en xunetu ye d'unos +21 °C. Les precipitaciones añales bazcuyen sobre los 450 y 500 mm. La vexetación pártese mayoritariamente ente zona forestal y esteparia.

Demografía editar

La población ye de 856.833 (según datos de 2006), con una densidá de 32,8 hab/km². Na so mayoría, la población ye urbana con un 60% del total. El 40% restante vive nel ámbitu rural. El 46% de la población son homes y el 54% muyeres. Esisten 332.995 llares. El 62% de la población ta n'edá de trabayar; el 16% son nuevos y el 22% restante, vieyos. Por nacionalidaes los habitantes de Mordovia partir de la siguiente manera:

  • 60,8% rusos;
  • 31,9% mordvinos;
  • 5,2% tártaros;
  • 0,5% ucraínos;
  • 1,6% d'otres nacionalidaes.

Munchos mordvinos moviéronse a otros oblasts y ciudaes de Rusia, cuantimás a Samara, Penza, Oremburgu, Uliánovsk y Nizhni Nóvgorod, y tamién a partes d'Asia central y Siberia.

Mayoritariamente, los habitantes de Mordovia, tán adscritos a la Ilesia Ortodoxa rusa.

División Alministrativa editar

Anguaño, la República de Mordovia estremar en 22 distritos. De normal, el nome del distritu fai referencia al nome de la capital de dichu distritu.

La capital de la República ye Saransk, alcontrada nel centru-este de la República, a unos 600 km al Oeste de Moscú, y con 324.400 habitantes ye, amás, la ciudá más populosa. Otres ciudaes importantes son Kovílkino, con 21.216 habitantes, y Ruzáyevka, con 48.588 habitantes. Otres ciudaes de menor importancia son Témnikov, Krasnoslovodsk, Torbéyevo, Komsomólskiy, Ardátov, Zúbova Poliana, Isnar y Yélniky.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar

 
Wikipedia
La Wikipedia en moksha ye una versión de Wikipedia nun idioma que se fala nesta república rusa. Puedes visitala y contribuyir nella.
 
Wikipedia
La Wikipedia en erzya ye una versión de Wikipedia nun idioma que se fala nesta república rusa. Puedes visitala y contribuyir nella.