Óblast d'Uliánovsk

Uliánovsk (rusu: Улья́новская о́бласть, tr.: Uliánovskaya óblast) ye unu de los cuarenta y siete óblast que, xunto coles ventiún repúbliques, nueve krais, cuatro distritos autónomos y dos ciudaes federales, conformen los ochenta y tres suxetos federales de Rusia. La so capital ye la homónima Uliánovsk. Ta allugáu nel distritu Volga llindando al norte con Chuvasia y Tatarstan, al este con Samara, al sur con Sarátov, al oeste con Penza y al noroeste col ríu Sura —importante afluente del Volga— que lo dixebra de Mordovia.

Óblast d'Uliánovsk
flag of Ulyanovsk Oblast (en) Traducir coat of arms of Ulyanovsk Oblast (en) Traducir
Alministración
PaísBandera de Rusia Rusia
ISO 3166-2 RU-ULY
Tipu d'entidá Óblasts de Rusia
Capital Uliánovsk
Governor of Ulyanovsk Oblast (en) Traducir Aleksey Russkikh (es) Traducir
Xeografía
Coordenaes 53°57′N 47°55′E / 53.95°N 47.92°E / 53.95; 47.92
Superficie 37300 km²
Llenda con República de Chuvasia, Tatarstan, Óblast de Samara, Óblast de Sarátov, Óblast de Penza y República de Mordovia
Demografía
Población 1 218 319 hab. (2021)
Densidá 32,66 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+04:00 y Europe/Ulyanovsk (en) Traducir
Fundación 19 xineru 1943
ulgov.ru
Cambiar los datos en Wikidata

La superficie del óblast de Uliánovsk ye de 37 181 km², y cuenta con una población de 1 267 561 acordies col censu de 2014.

Xeografía editar

El óblast de Uliánovsk atópase arrodiáu pola Chuvasia al norte, la República de Tatarstan al nordeste, el óblast de Samara al este, el óblast de Sarátov al sur, el óblast de Penza al oeste, y la Mordovia al noroeste. Alcontrar na llende norte de les estepes centrales europees. El ríu Volga flúi 200 km al traviés de la rexón y parte el óblast en dos, el bancu derechu ta ocupáu polos Altos del Volga, con elevaciones de 358 m, ente que'l marxe esquierdu ye llixeramente llanu. Sobre'l ríu alcuéntrense los puertos de Uliánovsk y Sengiley. Otros ríos importantes de la rexón son el Sviyaga, el Surá y el Cheremshan, que son tributarios del Volga. El 25 % de la so superficie ta ocupada por montes caducifolios, mientres el restu ta cubiertu por estepa y pradería.

Mapes de los ríos editar

Clima editar

El óblast de Uliánovsk tien un clima moderadamente continental con alta variabilidá. La temperatura permediu de xunu ye de 19 °C, ente que la de xineru ye de −13 °C. Conforme los sistemes d'aire entren y salen del área, la temperatura diario de cutiu camuda unos 20 °C en cuestión de díes. A finales d'ochobre o principios de payares a mediaos d'abril la nieve cubre de forma afita'l suelu. Les xelaes presentar hasta finales de mayu, lo qu'acuta l'usu de plantes resistentes al fríu na agricultura como'l centenu. Preséntense 350-450 mm de precipitaciones al añu.

Referencies editar

Enllaces esternos editar