Movimientu anglicanu de Continuación

El Movimientu Anglicanu de Continuación ye un grupu d'ilesies cristianes herederes de la tradición anglicana, que sol lideralgu y la direición del Obispu Albert Arthur Chambers dixebrar de la Comunión Anglicana de Canterbury o de dalguna provincia d'ella por cuenta del so refugu escontra lo que perciben como un alloñamientu de la ortodoxa pola ilesia oficial de Canterbury. El movimientu anicióse primero na Ilesia Episcopal nos Estaos Xuníos d'América (ECUSA) y tamién na Ilesia Anglicana del Canadá. Les ilesies rellacionaes n'otros países, como la Ilesia Católica Anglicana en EE.UU , Canada y Australia y la Ilesia d'Inglaterra (Continuación) fueron fundaes darréu. Les polítiques y doctrines oficiales de les Provincies de la Comunión Anglicana que más contribuyeron al surdimientu y fundación d'ilesies de "Continuación" fueron l'aprobación del sacerdociu femenín y l'introducción de versiones revisaes heterodoxes del Llibru d'Oración Común, que refuguen les ediciones históriques, ortodoxes y clásiques del L.O.C. de 1928 p'América y de 1962 pa Canadá.Una de les carecteristicas fundamentales de la Ilesies Continuantes Anglicanes ye una teoloxía y cuerpu doctrinal basáu na Afirmación de San Louis, y la Socesión Histórica del Ministeriu, que remanez direutamente de les Consagraciones feches pol Obispu Albert Chambers.

Establecimientu editar

En 1976, la Convención Xeneral de la Ilesia Episcopal nos Estaos Xuníos d'América aprobó la ordenación de muyeres al sacerdociu y al episcopáu, de la mesma, adoptó provisionalmente un nuevu y doctrinalmente polémicu Llibru d'Oración Común, más tarde reconocíu como "Versión de 1979". Mientres l'añu siguiente (1977), dellos miles de clérigos y llaicos episcopalianos discrepantes d'aquelles decisiones y aiciones respondieron con un alcuentru en Saint Louis (Missouri), sol auspicio de la Fraternidá de Clérigos Esmolecíos (Fellowship of Concerníi Churchmen) llamáu Congresu de St. Louis onde adoptaron la so declaración teolóxica fundamental, la Afirmación de Saint Louis. Tal documentu espresaba la so determinación de "siguir na fe católica, l'orde apostólicu, l'adoración ortodoxa y el testimoniu evanxélicu de la ilesia anglicana tradicional, faciendo toles coses necesaries pa la continuación de la mesma".

Tres esta xunta surdió de fechu una nueva ilesia col nome provisional d'Ilesia Anglicana n'América del Norte. El primer obispu d'esta ilesia foi'l reverendísimo Charles D. D. Doren, consagráu por un obispu eméritu de ECUSA, el reverendísimo Albert Chambers, xunto l'Obispu Francisco de Jesus Pagtakhan de la Ilesia Católica Independiente de Filipina y, anque se-y esperaba como tercer obispu participante na consagración de Doren, el reverendísimo Mark Pae, de la Ilesia Anglicana de Corea unvió nel so llugar una carta de consentimientu. Les consagraciones d'obispos nel anglicanismu de normal impliquen la participación de tres obispos yá consagraos como una garantía de los méritos del candidatu, pero hai munchos casos na historia de la Ilesia en que solo un obispu pudo consagrar, y éstes nun fueron consideraes consagraciones inválides pol solu fechu de faltar dalgunu de los trés obispos avezaos.

Mientres el procesu de ratificar la Constitución de la nueva ilesia, desenvolviéronse delles disputes ente les diócesis arreyaes, lo que resultó en dos nueves ilesies estauxunidenses y una canadiense. Estes son: la Ilesia Anglicana Católica, la Diócesis de Cristu'l Rei (más tarde renombrada como Provincia Anglicana de Cristu'l Rei), y la Ilesia Católica Anglicana del Canadá. Dellos años dempués d'estos fechos, fundóse tamién la Ilesia Episcopal Xunida d'América del Norte.

Acercamientu Teolóxicu editar

Les ilesies de continuación son xeneralmente d'énfasis Anglu-Catolico, y en contaos casos delles ilesies continuantes caltienen les lliturxes propies del Misal Anglicanu de la high church. La mayor parte continuante d'estes ilesies nacionales adoptaron el Llibru d'Oración Común de 1928 que precedió a la versión adoptada por ECUSA a partir de 1979 (anque otros misales y formes siguen n'usu). De la mesma manera, l'usu de la versión King James de la Biblia n'inglés (tamién denomada como "Versión Autorizada") sigue en desterciu de traducciones más modernes como una señal caracterizadora de la mayor parte de les ilesies anglicanes de continuación.

Los principios de l'Afirmación de Saint Louis, apurre cierta base d'unidá pal movimientu (que na mayoría de los casos refuga los 39 artículos de la Relixón),y presenten un sumariu de doctrina colos siette Concilios Ecuménicos y los Escritos de los Padres de la Ilesia. Les sos xurisdicciones nun son numberoses y de cutiu estrémense en nueves ilesies. Estudios alrodiu de estes ilesies de continuación asitien el so númberu averáu ente 200 y 600, sobremanera en Norteamérica, llamaes "ilesies de continuación" les cualos pueden remontar el so orixe hasta la yá mentada xunta en Saint Louis. En xunu de 2005, el "Direutoriu de Parroquies Anglicanes y Episcopales Tradicionales", publicáu pola "Fraternidá de Clérigos Esmolecíos", incluyó información de más de 500 parroquies anglicanes de continuación, que solicitaron la incorporación de los sos datos a la llista.

Ilesies Anglicanes editar

Otros cuerpos eclesiásticos ensin comunión col Arzobispu de Canterbury son: La Ilesia Episcopal Reformada (REC, poles sos sigles n'inglés: Reformed Episcopal Church) nos Estaos Xuníos d'América , que se dixebró de la Ilesia Episcopal en 1873 pola so oposición a la meyora del Anglu-Catolicismu; La Ilesia Llibre d'Inglaterra (Free Church of England), fundada en 1844 por motivos similares; la Ilesia Ortodoxa Anglicana otru cuerpu confesante fundáu en 1963, y la Ilesia Evanxélica Episcopal. Tamién apaez nesti sieglu la nueva Provincia de la Ilesia Anglicana de Norteamérica(ACNA) en comunión con Forward in Faith.

Estes ilesies bien numberoses nun se consideren a sigo mesmes como ilesies anglicanes continuantes anque de llinies anglu-catolicas refuguen el vaticanismo como parte de les sos práutiques, sicasí, delles ilesies como la Ilesia Episcopal Reformada estrechó apocayá los sos llazos con dellos miembros d'esti movimientu, roblando pa ello alcuerdos con delles ilesies de continuación como la Provincia Anglicana de Norteamérica.

Igualmente surde n'años recién la Ilesia Internacional Anglicana Episcopal con sede metropolitana en Gran Bretaña, que cubre'l Reinu Xuníu, Australia, Africa y Europa Continental, so la direición del Arzobsipo Norman Dutton, quien lidera esti movimientu d'Ilesies anglicanes. Finalmente xúnese la Provincia de la Ilesia Anglicana de Norteamérica (ACNA) sol tutelaje del Movimientu de Forward in Faith.

Apocayá delles Ilesia non continuantes tomaron fuercia nel continente suramericanu, estes permanecen dafechu xuntaes a los postulaos históricos conteníos nos 39 artículos de la relixón (documentu oficial del anglicanismu), estes reconócense a sigo mesmes como Anglicanos Reformaos, ente elles destácase'l lideralgu de la Ilesia Reformada Confesante Anglicana "IRCA", con sede en Colombia y de la Ilesia Reformada Anglicana de Brasil.

N'América Llatina editar

El Movimientu Continuante Anglicanu, marcó'l so iniciación en Guatemala, Centroamérica y en Colombia, América del Sur, alredor de 1.988, cuando l'Obispu Albert Arthur Chambers, el fundador y iniciador del Movimientu Anglicanu de Continuación, decidió solicitar a la Ilesia Anglicana de Norteamérica, más tarde conocida como la Ilesia Católica Anglicana de Norteamérica, constituyida por Canada y Estaos Xuníos d'América, se inciciran les misiones en Guatemala y col Obispu Ruben Rodríguez de Guatemala pa Centroamérica, y pa Colombia y América del Sur col Obispu Justo Pastor Ruiz QPD

Los Obispos orixinales lideraos pol Arzobispu Thomas Justin Kleppinger de la Anglican Catholic Church d'Estaos Xuníos d'América tuvieron especial atención al encamientu y solicitú direuta del Obispu Albert Chambers p'América Llatina en designar, y ordenar obispos qu'atendieren los territorios d'América Llatina. Anguaño la única diócesis orixinal del anglocatolicismo n'América del Sur ta liderada pol Obispu Germán Orrego Hurtado.

Llista d'Iglesias editar

La siguiente ye una llista d'ilesies comúnmente llamaes "anglicanes de continuación" col númberu averáu de parroquies amosaes ente paréntesis. Dalgunes tienen tamién parroquies afiliaes n'otros países.

  • Toles ilesies que pertenecen oficialmente a Comunión Anglicana Tradicional
  • Ilesia Anglicana Americana (12)
  • Ilesia Católica Anglicana (87)
  • Ilesia Católica Anglicana de Canadá (45)
  • Ilesia Anglicana n'América (100)
  • Ilesia Anglicana de Virginia (18)
  • Ilesia Episcopal Anglicana (14)
  • Ilesia Ortodoxa Anglicana (7)
  • Provincia Anglicana d'América (103)
  • Provincia Anglicana de Cristu Rei (44)
  • Ilesia Episcopal Cristiana (5)
  • Diócesis de los Grandes Llagos (5)
  • Diócesis de la Santa Cruz (21)
  • Ilesia Misionera Episcopal (35)
  • Ilesia Anglicana Ortodoxa (12)
  • Ilesia Episcopal del Sur (3)
  • Ilesia Xunida Anglicana (10)
  • Ilesia Xunida Episcopal de Norteamérica (24)
  • Ilesia católica episcopal antigua - Misión en Chile, Uruguái y Arxentina (4)
  • Diocesis Episcopal del Uruguái , Mision Episcopal del Uruguái ( 2 )

Referencies n'inglés editar

  • Divided We Stand: A History of the Continuing Anglican Movement de Douglas Bess, Tractarian Press, 2002, ISBN 0-9719636-0-6. Edición revisada, Apocryphile Press, September 2006, ISBN 1-933993-10-3

Referencies editar

Enllaces esternos editar