La munición[1] ye'l billuríu de suministros que precísense pa usar armes de fueu.Esto abarca bales pa fusil, pistola y hasta perdigones pa cartuchos.

Munición
weapon functional class (en) Traducir
artefacto (es) Traducir, Arma y producto desechable (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Desargáu de la munición editar

La pólvora ye la meteria común pa impulsar los proyeutiles, na dómina de los mosquetes y arcabuces, introducíase-yos la pólvora y les bales de cañones. La pólvora debíase comprimir con una baqueta que tamién usábase pa colocar el tacu de papel, y pa facer el disparu prendíase una mecha que tenía l'arma. En estes antigues armes yera mui prolongau'l tiempu pa introducir la munición y el tiempu pa disparala.

Nel sieglu XVII críase'l fusil, que nun utiliza mecha sinón la llave de pedernal pa facer instantáneu'l frayu, y en 1830 esa llave foi cambeada pola llave de percusión, que fizo realizable el frayu al primer gatillazu. Nesa mesma dómina,ficiéronse otros avances nos fusiles pa llograr mayor alcance mortal y estabilidá nel frayu (consultarrayau d'ánima).

Na década de 1840, críase el fusil de cartuchu, que fizo breve el tiempu pa cargar la munición y tamién realizable en diferentes posiciones del fusil. Los cartuchos yeren orixinalmente envueltes de cartón o tela encerada, que conteníen una pequeña cantidá de pólvora (nomau carga) y tamién la bala dientru, dellos rasgábanse al metese el cartuchu nel fusil. Posteriormente criáronse cartuchos que yá incluyíen el cebu faciendo más breve el tiempu pa cargar la munición.

Posteriormente, los cartuchos integráronse como n'actualidá, d'un cilindru metálicu (nomáu vaina) que contenía la carga dientru, el cebu (agora nomau fulminante) nel centru del culote (base de la vaina) y un estremu de la bala embutíu na boca de la vaina.

Los revestimientos y aleaciones de bales entamaron na década de 1830 pa evitar la deformación de la bala que provocaba inestabilidá na so trayeutoria. La primera aleación foi la de bismutu col plomu y el primer revestimientu foi'l cobre sobro'l plomu.

Referencies editar