Nagua Alba

política española

Nayua Miriam Goveli Alba[1] (16 de marzu de 1990Madrid), más conocida como Nagua Alba, ye una sicóloga especializada en sicoloxía de la educación y política española, diputada de Podemos nel Congresu por Guipúzcoa dende la xi llexislatura. Ye la secretaria xeneral de Podemos Euskadi dende marzu de 2016.

Nagua Alba
diputada d'España

11 xunetu 2016 - 5 marzu 2019
Distritu: Gipuzkoa
Eleiciones: eleiciones xenerales d'España de 2016
diputada d'España

4 xineru 2016 - 3 mayu 2016
Distritu: Gipuzkoa
Eleiciones: eleiciones xenerales d'España de 2015
secretaria xeneral Podemos Euskadi, España (es) Traducir

2016 - 2017
Roberto Uriarte - Lander Martínez
Vida
Nacimientu Madrid16 de marzu de 1990 (34 años)
Nacionalidá España
Familia
Madre Isabel Alba Rico
Estudios
Estudios Universidá del País Vascu : sicoloxía
Universidá Autónoma de Madrid
Universidá de Viena
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticapsicóloga
Llugares de trabayu Donostia y Madrid
Creencies
Partíu políticu Podemos Euskadi (es) Traducir (dende 2014)
naguaalba.com
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Nacida en Madrid,[2] ye fía de la escritora, guionista y escritora Isabel Alba Rico y de padre exipciu. Ye sobrina del filósofu Santiago Alba Rico, nieta de la cineasta Lolo Rico y tataranieta del presidente de les Cortes republicanes Santiago Alba Bonifaz.

Llicenciada en Psicoloxía pola Universidá del País Vascu con un máster en Psicoloxía de la Educación pola Universidá Autónoma de Madrid. Tamién cursó estudios cimeros na Universidá de Viena.[3] Fala español, euskera, inglés, alemán ya italianu.

Empecipió la so carrera profesional trabayando en coleutivos en riesgu d'esclusión, especialmente con neños, amás d'en intervención familiar y formación audiovisual crítica a neños, adolescentes y persones con discapacidá.

Foi activista de Mocedá ensin futuru lluchando contra la precariedá económico y social de la mocedá española y del movimientu 15M.

Trayeutoria política ya institucional editar

Forma parte de Podemos dende los sos entamos en 2014 y ye miembru del so Conseyu Ciudadanu Estatal, onde foi responsable de Coordinación de Redes Territoriales (Redes Sociales del partíu), siendo una de los poques militantes del País Vascu con pesu na direición estatal.[4]

Presentar a les eleiciones xenerales de 2015 con Podemos encabezando la llista por Guipúzcoa llogrando l'acta de diputada.[lower-alpha 1][lower-alpha 2] Convertir na segunda diputada más nueva de la xi llexislatura.[4] Nel Congresu de Diputaos ye vocal de la Comisión d'Educación y Deporte, la Comisión d'Igualdá y Vocera de la Comisión pa les Polítiques Integrales de la Discapacidá.[3]

En marzu de 2016 foi escoyida secretaria xeneral de Podemos nel País Vascu. La so candidatura como cabeza de llista Aurrera Begira ganó les primaries con 1076 votos, el 36,67% de los 3023 votos emitíos, d'un censu de 14 865 inscritos, per delantre de Pilar Garrido, de Kaliangora arrexuntaos en redol a Roberto Uriarte que dimitió en payares de 2015 por discrepancies cola direición nacional que llogró 943 votos (32,21%). En tercer llugar asitióse Neskutz Rodríguez, de los «anticapitalistes» Zurekin, con 707 votos (24,1%).[6] Tres la victoria Kaliangora unvió un comunicáu anunciando que reclamaría una auditoría esterna contra'l votu telemáticu que, consideren, nun garantiza la tresparencia del procesu.[7] La auditoria reflexó, sicasí, que nun hubo irregularidaes na eleición de Nagua Alba como líder de Podemos Euskadi, amenorgándose tou a un asuntu políticu.[8]

Alba y la so candidatura cuntaben col aval del Secretariu Políticu de Podemos Íñigo Errejón.

Notes editar

  1. La eleición d'Eduardo Maura como cabeza de llista al Congresu por Vizcaya y la suya per Guipúzcoa desencadenó, según dellos medios de comunicación, la dimisión del secretariu xeneral del Partíu n'Euskadi, Roberto Uriarte y otros miembros de la executiva; Maura y Alba fueren los candidatos provenientes de la comunidá autónoma vasca más votaos nes primaries efectuaes en circunscripción única pa toa España, pero nun fueron los candidatos más votaos n'Euskadi.[4] Tres eses dimisiones, la direición estatal de Podemos nomó una xestora pa dirixir el partíu n'Euskadi liderada por Maura, Alba y el secretariu xeneral de Bilbao, Lander Martínez.
  2. El Español atribuyó-y el méritu haber infligido una gran derrota a la izquierda abertzale y superar en votos a la PNV.[5]

Referencies editar

  1. interior, Ministeriu del. «Eleiciones Xenerales 2015». Consultáu'l 1 d'agostu de 2016.
  2. «PODEMOS - Nagua Alba». Consultáu'l 2 d'abril de 2016.
  3. 3,0 3,1 «Ficha nel Congresu de Diputaos». Consultáu'l 3 d'abril de 2016.
  4. 4,0 4,1 4,2 elEconomista.es. «principiu-en-el grupu-de-Pablo-Iglesias.html Nagua Alba, una nueva integrada dende'l principiu nel grupu de Pablo Iglesias - EcoDiario.es». Consultáu'l 2 d'abril de 2016.
  5. «Nagua Alba, la nueva revelación d'Ilesies pa faer frente a Otegi». Consultáu'l 2 d'abril de 2016.
  6. «Nagua Alba, nueva secretaria xeneral de Podemos nel País Vascu» (castellanu). Consultáu'l 2 d'abril de 2016.
  7. «Nagua Alba va liderar Podemos Euskadi escontra les autonómiques». Consultáu'l 2 d'abril de 2016.
  8. «Nun hubo irregularidaes na eleición de Nagua Alba como líder de Podemos Euskadi». Consultáu'l 14 de setiembre de 2016.

Enllaces esternos editar