Natalia Ponce de León

empresaria colombiana

Natalia Ponce de León (8 d'agostu de 1980Bogotá) ye una víctima de violencia de xéneru que foi atacada con ácidu en 2014 nun atentáu contra la so vida que-y dexó la cara desfigurada.[1]

Natalia Ponce de León
Vida
Nacimientu Bogotá8 d'agostu de 1980 (43 años)
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
Estudios
Estudios Institución Universitaria Politécnico Grancolombiano (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu empresaria
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

El 27 de marzu del 2014, Jonathan Vega, un home encegoláu con Ponce,[2] presentar nel edificiu nel qu'ella vivía al norte de Bogotá[3] y refundió-y un llitru d'ácidu sulfúrico que-y quemó la cara, los brazos, una pierna y mediu abdome.[4] En sobreviviendo a l'agresión y tres 16 operaciones,[3] Ponce de León protagonizó delles campañes pa llamar l'atención sobre los ataques con ácidu que sufren munches muyeres cada añu en Colombia.[5] Dende la denuncia[6] y a partir del so xuiciu, tamién se consiguió que les penes por estos ataques sían d'hasta "30 años si causa deformidá o dañu permanente, o hasta los 50 si l'ataque ye contra una muyer o un menor d'edá".[3] Dende 2016, forma parte de la iniciativa "Non más mázcares" na que se pide a les víctimes d'ataques con ácidu que compartan una semeya de la so cara desfigurada pa concenciar a la sociedá colombiana.[7]

L'impautu del casu de Ponce de León significó mayores iniciatives pola defensa de los derechos de les muyeres en Colombia, a pesar de que la violencia contra la muyer nel país suramericanu caltiénse entá como una de les aguaes de violencia más comunes nel panorama colombianu.

En 2015, creóse la fundación que lleva'l so nome p'asesorar sobre los sos derechos y asistir a les víctimes d'ataques d'ácidu.[8]

En 2017 ye una de les 6 muyeres en Colombia más poderoses en términos de tresformamientu social positiva, según la publicación internacional Latin American Post.[9]

Premios y reconocencies editar

  • En 2016, Ponce de León recibió'l premiu "Outlook Inspirations" dau pol programa de radio Outlook de la BBC, como figura "inspiradora y de gran coraxe".[8]
  • Como forma de reconocencia internacional, Ponce de León formó parte de la llista de 100 muyeres del añu 2016 ellaborada pola BBC.[10]
  • El 29 de marzu de 2017 Natalia Ponce de Leon foi unes de los dolce muyeres escoyíes por lluchar a favor los derechos, pa se-y apurríu'l premiu "Muyeres con Coraxe" premiu que-y foi apurríu pola primer dama de Los Estaos Xuníos d'América la señora Melania Trump.

L'ataque editar

El 27 de marzu de 2014, Natalia Ponce atopar de visita nel apartamentu de la so madre, nel edificiu Palos Verdes, al norte de Bogotá; una llamada de la receición del edificiu avisó-y a Natalia de qu'un ex noviu buscába-y en portería. Supuestamente, el so ex noviu Bernardo Londoño yera quien la esperaba na portería. Ponce de León baxó hasta la entrada del edificiu y atopóse con un home de llombu que vistía un capiellu. Estrañada por Nun ver a Bernardo, Natalia preguntó-y al individuu quién yera; casi darréu l'estrañu diose vuelta y llanzó-y a la nueva un líquidu na cara y de siguío el suxetu alloñar del llugar, apuráu y corriendo de la escena. Dende esi momentu, según la mesma Natalia, empezaron a cayer cachos de piel al pisu, al igual que la so ropa; en mediu de la desesperanza, Natalia corrió al pisu de la so madre en busca d'un bañu pa dase una ducha, a metá de camín diba perdiendo la vista y el dolor diba en creces.

Depués del ataque, Ponce de León tuvo que ser atendida nuna clínica por motivos urxentes, pos la ducha nun fixera más qu'empiorar l'estáu de la so piel, Natalia nun yera consciente de la sustancia químico que tenía nel so cuerpu, y el contautu cola agua empiorara l'efectu de la mesma. Foi atendida na clínica Reina Sofía de Bogotá, na que foi inducida a una ducha d'agua frío mientres unos 45 minutos. Pal momentu nel que foi atacada, en Colombia bien pocu sabíase sobre'l tratamientu de firíes causaes por ácidu, daqué que Natalia pudo echar voz de al llegar a la clínica. La muyer quebrada tuvo qu'esperar un tiempu considerable hasta ser treslladada al Hospital Simón Bolívar y por cuenta de esta espera, parte de la so piel contaminar col ácidu, faciendo más difícil la recuperación y faciendo más necesariu que tuviera que sometese a ciruxíes; mentanto, la noticia esparder polos medios de comunicación colombianos, fechu que causó discutiniu y consternación en gran parte del proletariáu nacional, al igual que'l xuiciu que se llevó a cabu en contra del agresor, que cuntó con una multitudinaria cobertoria periodística y gran presión social en contra del acusáu, Jonathan Vega.[11]

Recuperación editar

Depués del ataque, Natalia Ponce de León empezaba una llarga travesía en distintes sales d'hospital. Fueron necesaries 24 intervenciones quirúrxiques pa recuperar la piel estropiada del so cuerpu, sobremanera na so cara, parte que se llevó lo peor de l'agresión. Ponce de León foi dada d'alta'l 30 de mayu de 2014 en recibiendo nueve cirugía; casi de forma simultánea'l casu contra Jonathan Vega avanzaba por causa de que la Fiscalía recoyó les pruebes del so ataque y de que'l mesmu Vega foi prindáu pola policía.

Referencies editar

  1. S.A., El Pais. Esti ye'l desgarrador rellatu de Natalia Ponce de León, afrellada con acedu. https://www.elpais.com.co/elpais/judicial/noticias/esti-desgarrador-rellatu-natalia-ponce-leon-afrellada-con-acido. Consultáu'l 8 d'avientu de 2016. 
  2. La resurrección de Natalia Ponce. ELMUNDO. https://www.elmundo.es/salud/2015/04/17/5531591522601d32088b456c.html. Consultáu'l 8 d'avientu de 2016. 
  3. 3,0 3,1 3,2 traxedia-camudo-lleis-articulo-648830 Caso Natalia Ponce: una traxedia que camudó les lleis. ElEspectador. http://www.elespectador.com/noticias/judicial/casu-natalia-ponce-una traxedia-camudo-lleis-articulo-648830. Consultáu'l 8 d'avientu de 2016. 
  4. Mundu, B. B. C.. «Natalia Ponce de León, víctima d'un ataque con ácidu en Colombia: "Yá-y perdí'l mieu al espeyu"». Consultáu'l 8 d'avientu de 2016.
  5. Mundu, B. B. C.. «Natalia Ponce de León: la muyer que se convirtió na cara de la traxedia de los ataques con ácidu en Colombia». Consultáu'l 8 d'avientu de 2016.
  6. «El murniu rellatu de Natalia Ponce de León». Consultáu'l 8 d'avientu de 2016.
  7. «Natalia Ponce de León protagoniza la campaña 'Non más mázcares'». Consultáu'l 8 d'avientu de 2016.
  8. 8,0 8,1 Cosoy, Natalio (4 de xunetu de 2016) (n'inglés). Outlook Inspirations: la colombiana Natalia Ponce de León premiada pola BBC. BBC Mundu. http://www.bbc.com/mundo/noticias-america-latina-36680862. Consultáu'l 8 d'avientu de 2016. 
  9. Carlo Mario Torres Nieves (23 de setiembre de 2017). «muyeres-mas-poderoses COLOMBIA: LES MUYERES MÁS PODEROSES». Consultáu'l 19 d'ochobre de 2017.
  10. Redaición (21 de payares de 2016) (n'inglés). Quién son les 9 llatinoamericanes na llista de les 100 muyeres del 2016 de la BBC. BBC Mundu. http://www.bbc.com/mundo/noticias-america-latina-38051337. Consultáu'l 19 d'avientu de 2016. 
  11. traxedia-camudo-lleis-articulo-648830 Caso Natalia Ponce: una traxedia que camudó les lleis. ElEspectador. http://www.elespectador.com/noticias/judicial/casu-natalia-ponce-una traxedia-camudo-lleis-articulo-648830. Consultáu'l 9 d'avientu de 2016. 

Enllaces esternos editar