Neños-404 o Rapazos-404 ("Neños-404. Adolescentes LGBT. ¡Esistimos!" — Rusu: "Дети-404. ЛГБТ-подростки. Мы есть!") ye un proyeutu públicu rusu d'Internet destináu a sofitar a adolescentes homosexuales, bisexuales y tresxéneru. Foi empecipiáu pola periodista rusa de l'axencia Rosbalt Yelena Klimova,[1][2] quien escribió en marzu de 2013 una serie d'artículos sobre neños y nuevos LGBT.[3][4]

Una fotografía d'una de los partes del proyeutu Neños-404: «Niégome a ser invisible».

El 31 de xineru de 2014, en Nizhny Tagil, foi empecipiáu un procesu contra Yelena Klimova por una infracción alministrativa contra la llei que prohibe «promocionar» rellaciones sexuales non convencionales a los menores d'edá.

Les metes del proyeutu editar

Nes páxines del proyeutu «Dieti-404» en Facebook y Vkontakte publicar cartes de Homosexualidá na adolescencia adolescentes LGBT, nes cualos cunten los problemes qu'encaren pola homofobia de la so redolada —de los conocíos, de los parientes, de los compañeros de clase, de los profesores, etc. Amás, publicar cartes d'adultos con pallabres de sofitu pa los adolescentes LGBT rusos.[5][6][7][8][9][10][11]

El númberu «404» nel títulu del proyeutu fai referencia al mensaxe qu'apaez cuando s'introduz una URL incorreuta na barra de direición: «Error 404 — la páxina nun esiste».[2] El creadores del proyeutu quieren atraer l'atención al fechu de que na sociedá rusa pocos individuos dan cuenta de la esistencia de neños homosexuales y tresxéneru, y de los problemes qu'asoceden nes sos vides, causaes pola intolerancia a les persones LGBT. La descripción del proyeutu diz:

La nuesa sociedá asume que nun esisten los adolescentes homosexuales, como si los gais, les lesbianes, los bisexuales y los tresxéneru vinieren de Marte siendo adultos. Mentanto, en cada ventena familia rusa atópase un neñu LGBT, estos son los ninos-404, invisibles a la sociedá.

La crónica del proyeutu editar

L'orixe del proyeutu editar

Dempués de que la moza periodista de Yekaterinburg, Yelena Klimova, publicara una serie d'artículos criticando la llei contra la propaganda de la homosexualidá», recibió un corréu electrónicu d'una moza de 15 años, que-y rellataba'l so compañeros de clase y los sos padres maltratar psicolóxicamente pola so homosexualidá. La moza dicía que taba en cantu de suicidase, pero que l'artículu de Klimova fíxo-y camudar d'opinión y nun cometer el suicidiu. Dempués d'esti corréu, Klimova empezó a investigar la vida de los adolescentes LGBT en Rusia, creando una encuesta en llinia. Mientres les siguientes dos selmanes recibió más de cien mensaje per corréu electrónicu, polo que decidió crear un proyeutu d'Internet pa sofitar a los mozos LGBT.

El proyeutu consiste en dos partes. Ye un grupu zarráu» na rede social Vkontakte, creáu p'apurrir ayuda psicolóxica a los adolescentes LGBT, nel cual poder compartir los sos problemes y recibir ayuda de los miembros adultos, y un proyeutu abiertu de fotografía en Facebook y Vkontakte, nel cual publicar cartes d'adolescentes, qu'ellos manden per corréu electrónicu al e-mail del proyeutu.

Aldericando'l proyeutu "Neños-404", el periódicu El Mundo escribió nel artículu «El riesgu de ser homosexual en Rusia»:

Les fotografíes amuesen cares nueves que sostienen ante los güeyos un cartelu onde se llee «Neños 404». «¡Esistimos!», dicen munches cartes, nuna especie de berru contra la espublizada intolerancia.
El Mundo, El riesgu de ser homosexual en Rusia[12]

El sofitu al proyeutu editar

L'apaición del proyeutu Neños-404 atraxo l'atención de la comunidá internacional. Pel branu y principios de seronda de 2013, en delles ciudaes del mundu — Nueva York, Oslu, Londres— entamáronse manifestaciones en sofitu de los adolescentes LGBT rusos y del proyeutu Neños-404.[13][14] Dalgunos de los principales periódicos del mundu, como'l Washington Post[1] y el New York Times[15] de los Estaos Xuníos, el The Guardian[8][16] de Gran Bretaña y El Mundo[12] d'España, escribieron sobre l'estáu de los mozos LGBT rusos.

El 5 de xunetu de 2013 el proyeutu recibió'l sofitu de la familia de Marcel Neergaard, un neñu homosexual estauxunidense d'once años del estáu de Tennessee, que se volvió famosu nos Estaos Xuníos pola so llucha esitosa contra la homofobia.[17] Marcel y los sos padres mandaron una carta al proyeutu Neños-404» en sofitu a tolos adolescentes LGBT rusos.[18]

El 16 de xunetu de 2013, seis diputaos del Sejm polacuAnna Grodzka, Andjey Rozeniek, Robert Bedron, Tomash Makovsky, Machiey Banashak y Mijal Kabachinskiy, del Movimientu Palikot— entamaron una manifestación en sofitu de los mozos LGBT rusos. Fixéronse fotografíes con cartelos que dicíen «Neños-404, ¡esisten! ¡Tamos con vós!».[19]

El 5 d'avientu de 2013, cola participación del proyeutu Neños-404», el proyeutu estauxunidense «It gets better» empecipió na so páxina web una campaña en sofitu de los mozos LGBT rusos llamada «¡Son formosos!».[20][21]

Los cargos por propaganda de la homosexualidá» editar

El 31 de xineru de 2014, en Nizhny Tagil, foi empecipiáu un procesu contra Yelena Klimova por una infracción alministrativa de la parte 2ª del artículu 6.21 del Códigu de Faltes de Rusia (la llei sobre la prohibición de «promocionar» rellaciones sexuales non convencionales a los menores d'edá). El grupu na rede social Vkontakte, nel cual publicar les cartes d'adolescentes LGBT de delles rexones de Rusia, foi decatáu por xenerar «propaganda». Por cuenta de que usáronse medios de comunicación (Internet) para ello, Klimova podría tener que pagar una multa de 50 a 100 mil rublos. La periodista yá foi entrugada a mediaos de xineru de 2014 en San Petersburgu por cuenta de una quexa de Vitaly Milonov, el creador de la llei contra la propaganda homosexual nesa ciudá; interrogatoriu del que nun s'escribió un protocolu. El xuiciu contra Klimova realizar en febreru de 2014 y foi declarada inocente.[22][23][24][25] Lena Klimova foi condergada nun segundu xuiciu por propaganda homosexual» a una multa de 50000 rublos ($780, €700).[25]

Darréu, en 2015, un tribunal de Barnaúl, ordenó'l zarru de la páxina na rede social VKontakte por propaganda homosexual». A otru día, Elena Klimova, decidió abrir el sitiu de nuevu, que 24 hores dempués yá tenía 75.000 miembros.[26]

Un añu dempués, n'ochobre de 2016, la páxina foi cerrada, tres la condena d'un tribunal de Barnaúl en Siberia por propaganda homosexual». La sentencia foi publicada en marzu, pero Klimova namái foi informada n'ochobre sobre la condena.[27]

Opiniones sobre'l proyeutu Neños-404 editar

  • El periodista Valeriy Panyushkin considera que'l proyeutu Neños-404 ye «un centru anticrisis pa los mozos que tenía de crear el gobiernu en llugar d'aceptar una llei contra los homosexuales».[28] Impresionáu peles cartes de los adolescentes LGBT, Valeriy Panyushkin concluyó que la llei que prohibe la propaganda» mata a los adolescentes gais:
Si dígo-yos la verdá, nun pensé nesos neños. Nun Di cuenta, de que la nueva llei va matalos a ellos. Pensó la periodista de l'axencia Rosbalt, Yelena Klimova. Realizó una encuesta, recoyó unos pocos cientos de cartes, y son una llectura impresionante [...]
Señores diputaos, senadores, Señor presidente ¡toos aquellos que tienen daqué que ver cola aprobación de la llei sobre la propaganda de la homosexualidá» tán matando a los neños! D'equí d'equí p'arriba, tolos neños que van ser cutíos detrás un garaxe y toles neñes que, tomándose de les manes, van saltar per una ventana, son culpa so.
Valeriy Panyushkin: «Los diputaos maten»[28]
  • Yelena Mizulina, diputada de la Duma y autora de la llei que prohibe la propaganda de rellaciones non convencionales», dixo nuna entrevista con Gazeta.ru, que'l proyeutu Neños-404 nun ye «propaganda»:
- Usté sabe daqué sobre'l proyeutu Neños-404»?»

- Non, nun sé nada.
- Ye un sitiu nel cual publicar unes cartes de neños homosexuales, qu'alderiquen la so vida. Pidímos-y a usté, por favor, mire esti sitiu primero que s'apruebe la llei [contra la propaganda de la homosexualidá»].
- Esti tipu de proyeutu nun ye propaganda de rellaciones non convencionales.
- ¿Qué tienen de faer esos neños cuando se dean cuenta de que nun son como tolos demás? ¿Ónde tienen d'atopar información sobre que'l fechu este ye normal?

- La información esplicando, describiendo, nun convocando naide a faer nada, ensin provocar, ensin exhibir rellaciones sexuales non convencionales, nun ye propaganda, y puede tar a disposición de los adolescentes acordies cola llei.
Yelena Mizulina: «Lo que lu agafa a la xente nun son los gais, sinón la propaganda».[29]
  • Vitaly Milonov, creador de la llei de San Petersburgu sobre la prohibición de la propaganda de la homosexualidá», nuna entrevista cola canal Alemana-Francés ARTE n'ochobre de 2013, llamó los partes del proyeutu «una banda semicriminal»:
Pa quienquiera que seduza a estos pequeñinos, sería meyor si daquién colgára-y una piedra al pescuezu y llanzar al mar. «Neños-404» ye una banda semicriminal. Nun tien d'esistir esti tipu de proyeutos en Rusia.
Vitaliy Milonov, nuna entrevista cola canal ARTE[30]
  • Maria Sabunayeva, doctorada en psicoloxía, profesora asistente de la cátedra de l'asistencia psicolóxica de la Universidá Pedagóxica Estatal Rusa d'A. I. Herzen, dixo nuna entrevista con Rosbalt, que «anguaño, pa los neños en Rusia, nun esiste nenguna fonte normal sobre la orientación sexual», y que'l zarru del proyeutu Neños-404 quitaría a los adolescentes homosexuales d'ayuda y de sofitu:
- Na so opinión, ¿cual va ser la resultancia del zarru del grupu Neños-404»?
- Va Ser lo que teníamos va munchos años: la soledá de los adolescentes y neños LGBT va ser tamién l'ausencia de la posibilidá de falar de sigo mesmos, de recibir sofitu y de ser aceptaos. Nun entiendo por qué dalgún diputáu tuvo la idea de cerrar el grupu. ¿Ta en contra de que los neños reciban sofitu y sían aceptaos? Si fixera un esfuerciu y mirara el grupu nun vería nenguna propaganda» nin siquier discutinios sobre sexu, pue ser que se diera cuenta de que l'odiu homofóbico matu a estos neños qu'inda son nuevos, sensibles y nun tienen capacidá p'aguantar l'abusu.
Rosbalt[31]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Kathy Lally. (2 de setiembre de 2013). «Russian law isolates gai teenagers» (inglés). The Washington Post. Consultáu'l 25 de payares de 2013.
  2. 2,0 2,1 Julia Smirnova (22 de mayu de 2013). «Russland: Der Widerstand der homosexuellen "Kinder 404"» (alemán). Die Welt. Consultáu'l 28 de payares de 2013.
  3. Лена Климова (4 de marzu de 2013). «Дети-"404"». Росбалт. Consultáu'l 25 de payares de 2013.
  4. Лена Климова (11 de marzu de 2013). «Откуда берутся подростки-геи?» (rusu). Росбалт. Consultáu'l 25 de payares de 2013.
  5. «Гомосексуальные "Дети-404" сопротивляются» (rusu). Инопресса. Die Welt. Archiváu dende l'orixinal, el 3 d'avientu de 2013. Consultáu'l 25 de payares de 2013.
  6. «Дети в Рунете играют в гестапо» (rusu). Московский комсомолец. Archiváu dende l'orixinal, el 2 d'avientu de 2013. Consultáu'l 25 de payares de 2013.
  7. «Проект "Дети-404" стал документальной короткометражкой» (rusu). Gay.ru. Consultáu'l 25 de payares de 2013.
  8. 8,0 8,1 «Gay Russian teens communicate in secret to avoid law on 'propaganda'» (inglés). The Guardian. Consultáu'l 25 de payares de 2013.
  9. «обращение от организаторов проекта "Дети-404. Мы есть."» (rusu). Выход. Archiváu dende l'orixinal, el 2 d'avientu de 2013. Consultáu'l 25 de payares de 2013.
  10. «Russian filme about LGBTQ youth seeks funds» (inglés). Windy City Times. Consultáu'l 25 de payares de 2013.
  11. «Anti-Gay Propaganda Bill Passed in 436-0 Vote» (inglés). The Moscow Times. Consultáu'l 25 de payares de 2013.
  12. 12,0 12,1 «El riesgu de ser homosexual en Rusia» (castellanu). El Mundo (11 d'agostu de 2013). Consultáu'l 6 de febreru de 2014.
  13. Molly Eadie (7 d'agostu de 2013). «Calling Moscow» (inglés). Metroland. Consultáu'l 15 de febreru de 2014.
  14. Reidar Engesbak (18 de setiembre de 2013). «– Til mine søsken i Russland» (noruegu). Blikk. Consultáu'l 15 de febreru de 2014.
  15. David M. Herszenhorn (6 de payares de 2013). «On Holding Hands and Fake Marriage: Stories of Being Gay in Russia» (inglés). The New York Times. Consultáu'l 15 de febreru de 2014.
  16. Alec Luhn (1 de setiembre de 2013). «Russian anti-gai law prompts rise in homophobic violence» (inglés). The Guardian. Consultáu'l 15 de febreru de 2014.
  17. Юрий Жигалкин (8 de xunu de 2013). «Пятиклассник против гомофоба» (rusu). Радио Свобода. Consultáu'l 15 de febreru de 2014.
  18. Katie Zavadski (30 de xunetu de 2013). «In Russia, Breaking The Law To Tell Gay Teens “It Gets Better”» (inglés). Buzzfeed. Consultáu'l 15 de febreru de 2014.
  19. «Депутаты польского парламента выразили поддержку ЛГБТ-подросткам России» (rusu). Газета.ру (16 de xunetu de 2013).
  20. Ted Johnson (5 d'avientu de 2013). «It Gets Better Project Launches in Russia to Counter Anti-LGBT Laws» (inglés). Variety. Consultáu'l 15 de febreru de 2014.
  21. «Адресовано ЛГБТ молодёжи России: Вы прекрасны» (rusu). It Gets Better. Consultáu'l 15 de febreru de 2014. (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  22. «На Урале группу поддержки ЛГБТ-подростков обвинили в гей-пропаганде» (rusu). Lenta.ru (31 de xineru de 2014). Consultáu'l 1 de febreru de 2014.
  23. «На Урале возбудили дело за создание группы поддержки ЛГБТ-подростков» (rusu). Аргументы и факты (31 de xineru de 2014). Consultáu'l 31 de xineru de 2014.
  24. «Руководитель проекта «Дети-404»: Пропаганду гомосексуализма усмотрели в письмах подростков-геев» (rusu). Росбалт (31 de xineru de 2014). Consultáu'l 1 de febreru de 2014.
  25. 25,0 25,1 «Russian founder of LGBTI teen support group fined thousands for breaking anti-gai law» (inglés). Gay Star News (24 de xineru de 2015). Consultáu'l 24 de xineru de 2015.
  26. «grupu-de-sofitu-a-los adolescentes-lgtb-rusos-resurde-con-exito-tres-el so-expulsion-de-les redes sociales-por dictame xudicial.html Un grupu de sofitu a los adolescentes LGTB rusos resurde con ésitu tres la so espulsión de les redes sociales por dictame xudicial» (castellanu). Dos Manzanes (1 d'ochobre de 2015). Consultáu'l 10 d'ochobre de 2015.
  27. Joe Morgan (12 d'ochobre de 2016). «Russia shuts down support group for LGBTI teens» (inglés). Gay Star News. Consultáu'l 12 d'ochobre de 2016.
  28. 28,0 28,1 Алена Долецкая, Валерий Панюшкин, Варвара Грязнова (9 de xunetu de 2013). «Валерий Панюшкин: Время мародеров» (rusu). Сноб.. Consultáu'l 15 de febreru de 2014.
  29. «Людей ведь раздражают не геи, а пропаганда: Интервью с Еленой Мизулиной» (rusu). Gazeta.ru (10 de xunu de 2013). Consultáu'l 11 de febreru de 2014.
  30. «Russland: Junge Homosexuelle wehren sich gegen Hass» (alemán). Arte (1 d'ochobre de 2013). Archiváu dende l'orixinal, el 3 d'avientu de 2013.
  31. «Отсутствие информации — убийственно.» (rusu). Росбалт (6 de febreru de 2014). Consultáu'l 8 de febreru de 2014.

Enllaces esternos editar