Nicolás Bravo Rueda (10 de setiembre de 1786Chilpancingo de los Bravo (es) Traducir y Chichihualco (es) Traducir – 22 d'abril de 1854Chilpancingo de los Bravo (es) Traducir y Chichihualco (es) Traducir) foi un políticu y militar mexicanu, presidente de Méxicu en trés causes: 1839, 1842 - 1843 y 1846.

Nicolás Bravo
Presidente de Méxicu

28 xunetu 1846 - 6 agostu 1846
Mariano Paredes y Arrillaga - José Mariano Salas
Presidente de Méxicu

26 ochobre 1842 - 14 mayu 1843
Antonio López de Santa Anna - Antonio López de Santa Anna
12. Presidente de Méxicu

10 xunetu 1839 - 18 xunetu 1839
Antonio López de Santa Anna - Anastasio Bustamante
Vida
Nacimientu Chilpancingo de los Bravo (es) Traducir y Chichihualco (es) Traducir10 de setiembre de 1786[1]
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Muerte Chilpancingo de los Bravo (es) Traducir y Chichihualco (es) Traducir22 d'abril de 1854[1] (67 años)
Familia
Padre Leonardo Bravo
Madre Gertrudis Rueda de Bravo
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticumilitar
Graduación xeneral
Creencies
Partíu políticu Partido Conservador (Mexico) (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Primeros años y estudios editar

Nació en Chichihualco, na Intendencia de Méxicu (actual Guerrero), el 10 de setiembre de 1786. Siendo'l so padre'l militar Leonardo Bravo y la so madre Gertrudis Rueda de Bravo, siendo l'únicu fíu d'esa pareya.

Guerra d'independencia editar

La so carrera militar empezó'l 17 de mayu de 1811, fecha en que s'incorporó a les fuercies de Hermenegildo Galeana al empiezu de la segunda etapa de la guerra d'independencia, na so natal facienda de Chichihualco, al pie del so padre Leonardo, y los sos tíos Víctor, Máximo y Miguel, toos ellos de apellido Bravo.[2] Llueu se fixo home d'enfotu de Morelos. Guerrero valerosu y magnánimo col enemigu, cuntar d'él un episodiu que lu destaca como un home de gran moral y valor: En San Agustín Del Palmar enterar de que l'exércitu realista so les órdenes de Félix María Calleja del Rei llogró prindar al so padre, don Leonardo Bravo y qu'en cuenta de lliberar, el virréi Francisco Javier Venegas esixía-y abandonar la llucha y al exércitu insurxente; en casu contrariu, executar al prisioneru. Al saber esto'l Xeneral José María Morelos autorízalu a ufiertar n'intercambiu pol so padre a 800 prisioneros españoles; el virréi torna la propuesta y executa a don Leonardo Bravo a lo que'l Rayu del Sur respuende apurriéndo-y a Bravo 300 prisioneros españoles. José María Morelos, el so superior, dispunxo al saber del destín fatal de don Leonardo Bravo que, en represalia, fueren executaos los prisioneros; pero Bravo, dando exemplu d'entereza y bona voluntá, proclamando la frase "Quedáis en llibertá", punxo en completa llibertá a los prisioneros, non ensin antes face-yos saber sobre la suerte corrida pol so padre a manes del virréi; dalgunos de los prisioneros, por decisión propia, xunir a les sos fuercies, reconociendo la so arrogancia y grandor d'alma.[3] Nicolás sobrevivió a los 11 años de llucha insurxente, anque los últimos trés pasar en prisión por negase a recibir l'indultu.

La rotura del sitiu de San Juan Coscomatepec en Veracruz editar

33 Díes de llucha constante y sangrienta sostuviera l'exercito realista pretendiendo apoderase del pueblu de San Juan Coscomatepec na provincia de Veracruz cumpliendo les órdenes del Virréi Calleja. Pela so parte, el nuevu Brigadier don Nicolás Bravo, al mandu de la so pequeña división sostenía l'apartaz insurxente acatando les órdenes de José María Morelos dende Chilpancingo. Empecipiábase Ochobre de 1813. pa los realistes yera precisu tomar la posición de San Juan Coscomatepec allugada estratéxicamente, por cuenta de que dende ende intercambiábense los caminos reales, de Veracruz al altiplanu de la ponte del rei a Xalapa, el de Chiquihute a Acultzingo amás de que la so cercanía con Cordoba y Orizaba, podría caltenese el control d'estos llugares onde s'almacenaba la producción agrícola tabaquera, principal sostén de gobiernu económicu de la nueva España. Per otra parte, yera urxente destruír esti puntu pa inmovilizar l'exercito del sur, que tenía destináu apoderase d'Oaxaca, pa cerrar con ello'l cercu que pretendía imponer José Maria Morelos quien entamaba yá un gobiernu Nacional en Chilpancingo.

Al coronel d'inxenieros del estáu mayor Luís del Águila encamentárense-y les operaciones del sitiu militar de Coscomatepec empecipiáu pol teniente Coronel Juan de Cándano.

Crítica tornárase la situación realista nel so intentu de someter a Coscomatepec, este surdía como un puntu fuerte defendible pola so posición xeográfica, la so topografía de fondes fuécares y la vecindá de la abrupta serranía del "Citlaltepetl", (Picu de Orizaba) amás les guerrilles insurxentes, al mandu del Coronel Pascual Machorru, veníes del altiplanu y de poblaos vecinos, convertíen alentosamente a los sitiadores en sitiaos.

La posición insurxente concretar a la plaza esistente en Coscomatepec arrodiaes de cal y cantar y la ilesia parroquial allugada al oriente, tou arredoláu por terremplénes pa protexese del ataque enemigu. Llueu la pólvora escaceó, el Teniente Coronel Leyva que yera l'encargáu de traela del estáu de Puebla, nun apaecía, el peligru faíase inminente. Sicasí dábense sangrientos combates como'l 16 de setiembre, fecha en que fueron humildaos los invasores cubrir de gloria los independientes y honrando asina'l día de la patria.

Cola comida y la pólvora arraleciendo y con alimentu a base de chayotes, don Nicolás Bravo convocó al pueblo frente al so cuartel a les 11 de la nueche del 4 d'ochobre y n'arenga, patrióticamente informó qu'en dos hores mas tarde, abandonaría'l pobláu, quedando en llibertá pa siguilo o pidir perdón a los realistes al mandu del coronel del Águila. Si heróica fuera la defensa de Coscomatepec hasta esi momentu, fechu sublime constituyó la patria realizada, onde los coscomatepecanos d'entós demostraron una actitú valiente a favor de la independencia.

A los dos de la mañana del siguiente día, yá 5 d'ochobre, aprovechando les tiniebles de la nueche, una columna sigilosamente esmucir pola estrecha sienda que llevaba al ríu Tlacoapa y a la planicie oriental; ente esa columna colaba tol pueblu, abandonando los sos llares. Arrecostines llevaben les sos meyores pertenencies, cúntase que los cascos de los caballos fueron envolubraos en trapos pa evitar el chasquíu de les ferradures al cutir el empedrado, un neñu asustáu, foi envolubráu por un oficial na so capa casi asfixiandolo pa callar los sos llamentos, un mozu sacó en braozs a la so madre paralítica, el capitán José de Esperón, autoridá política del pueblu, condució a los sos dos pequeños fíos en dos talos canastros asitiaos a los llaos del so cabalgadura, como estos hubo gran cantidá d'asocedíos que punxeron de manifiestu la unidá, disciplina y patriotismu del pueblu.

Primero que llegara Nicolás Bravo y el pueblu de Coscomatepec a Tlacoapa, el guerrilleru Bibiano sorprendió y acallantó a una partida realista qu'ende s'atopaba folgando. Fechu esto, Bibiano siguió'l camín escontra Huatusco, crució la fuécara de Jamapa, y del llau opuestu a onde diba pasar el pueblu, encendió una gran foguera pa llamar l'atención del enemigu escontra esi camín, per otru llau el Coronel Machorru, dirixíase camín de Orizaba con cientos de mules de los llanos cercanos asorando asina entá mas al enemigu.

 
 

Mentanto en Coscomatepec, dellos insurxentes pa despistar, habíense quedáu cantando'l Talayote, melodía costeña con un estribillu que dicía: “Vas Coyer la xaula pero los páxaros non”, que les nueches de los últimos díes, acostumaben entonar, y cuando consideraron que'l pueblu taba a salvo yá distancia, ensobiaron unos perros a les campanes de la ilesia, quien na so molición por lliberar facer repiquetear. Asina rompieron el sitiu.

A otru día de la lladrida de los perros y el sonar de les campanes, cesaron pol cansanciu, les fogatas consumiéronse y cola claridá del día los sitiadores notaron aselu absolutu nel pueblu, estrañaos, una columna d'infantes averar con procuru a los parapetos. El pueblu taba vacíu, solo un prisioneru español que quixera quedase, atopar nel llugar. Los realistes despechados y sintiéndose burllaos, fusilaron al so compatriota y destruyeron y quemaron el pueblu. Ensin dala dulda el sitiu militar de San Juan Coscomatepec, realizáu pol Xeneral Brigadier Nicolás Bravo, constitúi unu de los fechos d'armes mas importantes lleváu acabo na provincia veracruzana mientres la guerra d'independencia, presentando carauterístiques úniques na nuesa hestoria.

Tulancingo editar

Mientres el movimientu Insurxente, Tulancingo foi atacáu delles vegaes con resultancies casi siempres adversos, pos les fuercies realista defendiéronlo con enerxía, hasta que don Nicolás Bravo y don Fernando Félix (Guadalupe Victoria) apoderar de la ciudá, Nicolás Bravo establecer nesti llugar por dalgún tiempu y fundó un periódicu que llamó "El Mosquitu de Tulancingo", construyó una fábrica de pólvora y ganóse el respetu y l'estimación de tolos habitantes.

Política editar

El so gran y reconocida reputación de nada valió-y nel campu de la política. Cuando Agustín de Iturbide foi destronáu, Bravo alministró al país, nun triunviratu con Guadalupe Victoria y Pedro Celestino Negrete. Tiempu dempués, participó como candidatu a la presidencia nes eleiciones federales de Méxicu de 1824, les primeres eleiciones que se celebraben nel país, pero foi ganáu por Guadalupe Victoria; sicasí, por llograr el segundu llugar na eleición, correspondió-y asumir la Vicepresidencia de la República.

Nicolás Bravo oponer al Imperiu, formó parte del Supremu poder executivu de la Nación y foi'l primer vicepresidente de la República. Foi tamién el primeru en dar el pésimu exemplu de llevantase n'armes contra'l gobiernu llegalmente constituyíu de Guadalupe Victoria.[4]

1840 - 1847 editar

Como presidente, los trés vegaes qu'exerció como tal, intentó ensin ésitu anular les disposiciones de Santa Anna. En 1842 el presidente Bravo eslleió'l Congresu, que pretendía aldericar una nueva constitución qu'a les clares atentaba contra los intereses personales de Santa Anna. Sicasí, Nicolás Bravo ordenó a la policía que aprehendiera a los diputaos y encarcelar. Retiráu yá de la vida militar empuñó una vegada más les armes pa protexer la so nación, esta vegada na guerra con Estaos Xuníos, a don Nicolás Bravo foi-y encamentáu'l mandatu del exércitu del centru, nel asediu al Castiellu de Chapultepec decidió él mesmu dirixir la defensa na Batalla de Chapultepec

Últimos años y muerte editar

Morrió de forma repentina na Facienda de Chichihualco, Guerrero el 22 d'abril de 1854 coles mesmes que la so esposa[5], lo cual fixo circular un rumor de que fueren envelenaos. Foi declaráu Beneméritu de la Patria y el so nome foi inscritu con lletres d'oru na Cámara de Diputaos. En 1925 los sos restos folgaron na Columna de la Independencia, del Paséu de la Reforma, na Ciudá de Méxicu y el 30 de mayu de 2010, treslladaos al Castiellu de Chapultepec (Muséu Nacional d'Historia) pal so caltenimientu, analís, autentificación y exhibición mientres los festexos del bicentenariu de la independencia, a la fin del cual tornaron al monumentu yá mentáu.

Honores editar

 
Estatua en bronce del xeneral Nicolás Bravo, allugada na alamea central de Chichihualco, el so pueblu natal.

La capital del estáu de Guerrero, Chilpancingo, lleva'l representativu apellíu d'esti home reconociéndolo, non solo a él si non a tola so familia, pol so sofitu al movimientu independentista. Tamién les ciudaes de Valle de Bravo nel Estáu de Méxicu y Tulancingo de Bravo nel estáu d'Hidalgo, Palmar de Bravo nel Estáu de Puebla y, nel Veracruz de Ignacio de la Llave Estáu de Veracruz, la Heroica Ciudá de Coscomatepec de Bravo y Medellín de Bravo tán dedicaes a la so memoria y como reconocencia a les sos altes virtúes y patriotismu.

Como datu interesáu cada nueche del 15 de setiembre'l Presidente de Méxicu recibe la bandera de Méxicu d'una escolta de cadetes en Palaciu Nacional, sol cuadru de Nicolás Bravo perdonando a los españoles condergaos, obra de Natal Pesáu.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6mc96p2. Apaez como: Nicolás Bravo. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Del Arenal Fenochio, 2011, p. 47.
  3. Zárate, 1880, páxs. 322-323.
  4. Villalpando, José Manuel y Rosa Alejandro. "Presidentes de Méxicu". 2001
  5. González Lezama, 2012, p. 12.

Bibliografía editar

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Antonio López de Santa Anna
Presidente de los Estaos Xuníos Mexicanos
1839
Socesor:
Anastasio Bustamante
Predecesor:
Antonio López de Santa Anna
Presidente de los Estaos Xuníos Mexicanos
1842 - 1843
Socesor:
Antonio López de Santa Anna
Predecesor:
Mariano Paredes y Arrillaga
Presidente de los Estaos Xuníos Mexicanos
1846
Socesor:
José Mariano Salas
Predecesor:
Primer Vicepresidente
Vicepresidente de los Estaos Xuníos Mexicanos
1824 - 1827
Socesor:
Anastasio Bustamante
Predecesor:
Valentín Gómez Farías
Vicepresidente de los Estaos Xuníos Mexicanos
1846 - 1846
Socesor:
Valentín Gómez Farías