Noemí Guzmán Lagunes

política mexicana

Noemí Zoila Guzmán Lagunes (Teocelo, Veracruz, 8 de mayu de 1954). Ye una políticu mexicana, miembru del Partíu Revolucionariu Institucional, foi en trés causes diputada federal y nuna senadora pol so estáu.

Noemí Guzmán Lagunes
senadora de Méxicu


diputada de Méxicu


Eleiciones: LXIII Legislatura del Congreso de la Unión de México (es) Traducir
diputada de Méxicu


Eleiciones: LVII Legislatura del Congreso de la Unión de México (es) Traducir
Vida
Nacimientu Teocelo (es) Traducir8 de mayu de 1954 (69 años)
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu política
Llugares de trabayu Ciudá de Méxicu
Creencies
Partíu políticu Partíu Revolucionariu Institucional
Cambiar los datos en Wikidata

Estudios editar

Orixinaria del conceyu de Teocelo, onde realizó los sos estudios básicos, darréu graduóse como llicenciada n'Economía pola Universidá de Jalapa. Darréu de 2000 a 2004 cursó la llicenciatura en Derechu pola Universidá d'Oriente de Puebla.

Carrera política editar

El so primer cargu d'elección popular foi presidenta municipal de Teocelo, cargu qu'exerció ente 1976 y 1979.

En 1982 el gobernador de Veracruz Agustín Acosta Lagunes nomar Secreetaria d'Educación Pública del estáu, cargu en que permanez hasta 1985. de 1987 a 1988 foi coordinara rexonal de la Comisión Estatal Eleutoral y darréu formó parte del Conseyu pa la Integración de la Muyer del PRI en Veracruz.

En 1991 foi electa per primer ocasión diputada federal a la LV Llexislatura que concluyó en 1994; de 1995 a 1997 foi coordinadira nacional del DIF y direutora de Xestión Social del comité executivu nacional del PRI.

Nel añu de 1997 foi per segunda ocasión electa diputada federal, nesta ocasión a la LVII Llexislatura, nella foi presidenta de la comisión de Proteición Civil ya integrante de les comisiones d'Asentamientos Humanos y Obres Públiques; Fortalecimientu Municipal; y, Especial de Desenvolvimientu Social.

En 2000 foi postulada candidata a senadora suplente en segunda formula, siendo'l candidatu propietariu Fernando Gutiérrez Barrios. Electos, asumieron el cargu'l 1 de setiembre de 2000, sicasí, el 30 d'ochobre siguiente finó nel intre d'una intervención quirúrxica Gutiérrez Barrios,[1] asumiendo la senaduría en propiedá Noemí Guzmán hasta'l términu del periodu, en 2006.

Tres dellos años alloñada de l'actividá pública, en 2010 el gobernador Javier Duarte de Ochoa nomar secretaria de Proteición Civil del gobiernu de Veracruz; dexó'l cargu en 2015 al ser postulada candidata del PRI a diputada federal a la LXIII Llexislatura d'esi añu a 2018. Electa, ocupa de los cargos de secretaria del Comité de Decanos, de les comisiones de Facienda y Creitu Públicu y de Proteición Civil, ya integrante de les de Comunicaciones; Pal impulsu y promoción de los Pueblos Máxicos y del Comité d'Ética.

Referencies editar

  1. Guarneros, Fabiola (31 d'ochobre de 2000). Muerre Gutiérrez Barrios. L'Universal. http://archivo.eluniversal.com.mx/primer/3336.html. Consultáu'l 18 de xunu de 2017. 

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Fernando Charleston Hernández
Diputada Federal pol
Distritu 9 de Veracruz

2015 - 2018
Socesor:
Nel cargu
Predecesor:
Fernando Gutiérrez Barrios
Senadora por Veracruz
Segunda fórmula

2000 - 2006
Socesor:
Arturo Herviz Reyes
Predecesor:
Antonio Gómez Sánchez
Presidenta municipal de Teocelo, Veracruz
1976 - 1979
Socesor:
Rafael Morales Ruiz