La nutrición ye'l procesu biolóxicu nel que los organismos asimilen los alimentos y los líquidos necesarios pal funcionamientu, la medría y el caltenimientu de les sos funciones vitales.

Nutrición
especialidá sanitaria
dieta, alimentación y nutrición (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

La nutrición tamién ye la ciencia qu'estudia la rellación qu'esiste ente los alimentos y la salú, especialmente na determinación d'una dieta.

Tipos de nutrición nos seres vivos. editar

  • Nutrición autótrofa (la que lleven a cabu los organismos que producen el so propiu alimentu). Los seres autótrofos son organismos capaces de sintetizar sustancies esenciales pa la so metabolismo a partir de sustancies inorgániques.

El términu autótrofu procede del griegu y significa "que s'alimenta por sigo mesmu".

Los organismos autótrofos producen la so masa celular y materia orgánico, a partir del dióxidu de carbonu, que ye inorgánicu, como única fonte de carbonu, usando la lluz o sustancies químiques como fonte d'enerxía. Les plantes y otros organismos qu'usen la fotosíntesis son fotolitoautótrofos; les bacteries qu'utilicen la oxidación de compuestos inorgánicos como l'anhídridu sulfuroso o compuestos ferrosos como producción d'enerxía llámense quimiolitotróficos. Los seres heterótrofos como los animales, los fongos, y la mayoría de bacteries y protozoos, dependen de los autótrofos una y bones aprovechen la so enerxía y la de la materia que contienen pa fabricar molécules orgániques complexes. Los heterótrofos llogren la enerxía rompiendo les molécules de los seres autótrofos que comieron. Inclusive los animales carnívoros dependen de los seres autótrofos porque la enerxía y la so composición orgánica llograda de les sos preses procede n'última instancia de los seres autótrofos que comieron les sos preses.

  • Nutrición heterótrofa (la que lleven a cabu aquellos organismos que precisen d'otros pa vivir). Los organismos heterótrofos (del griegu "hetero", otru, desigual, distintu y "trofo", que s'alimenta), en contraste colos autótrofos, son aquellos que tienen d'alimentase coles sustancies orgániques sintetizaes por otros organismos, bien autótrofos o heterótrofos de la mesma. Ente los organismos heterótrofos alcuéntrase ensame de bacteries y los animales.

Según l'aniciu de la enerxía qu'utilicen los organismos hetrótrofos, pueden estremase en:

  • Fotoorganotrofos: estos organismos afiten la enerxía de la lluz. Constitúin un grupu bien amenorgáu d'organismos qu'entienden la bacteria purpúrea y familia de seudomonadales. Namái realicen la síntesis d'enerxía en presencia de lluz y en medios carentes d'oxíxenu.
  • Quimiorganotrofos: utilicen la enerxía química estrayida direutamente de la materia orgánico. A esti grupu pertenecen tolos integrantes del reinu animal, toos del reinu de los fongos, gran parte de los moneres y de les arqueobacterias.

Los heterótrofos pueden ser de dos tipos fundamentalmente: Consumidores, o bien saprótrofos y descomponedores.

Los autótrofos y los heterótrofos precísense mutuamente pa poder esistir.

Ver tamién editar