La opereta ye un xéneru musical deriváu de la ópera que naz y desenvuélvese a lo llargo del sieglu XIX, primero en París y dempués en Viena. Trátase d'un tipu d'ópera musical, animáu y anormal, que la so carauterística fundamental consiste en cuntar con una trama inverosímil y esbarriao. Consta de diálogos falaos ente los que s'entrepolen historietes, llamaes couplets polos franceses, y bailles como'l rigodón o'l cancán. Tratar polo tanto d'un espectáculu escénicu con socesión y alternanza d'artes musicales, falaes y cantaes.

Historia editar

La opereta francesa editar

La Gran Duquesa de Gerolstein y La bella Helena.

La opereta vienesa editar

Más tarde la burguesía austriaca asonsañó'l gustu parisín y la opereta llegó a Viena, naciendo asina la opereta vienesa, que presenta xeneralmente un argumentu más seriu y sentimental que les operetes franceses. Per otru llau, si la opereta francesa tenía'l cancán como la so pieza bailladera carauterística, la vienesa, que los sos representantes por excelencia son los Strauss, padre y fíu, apostó pol valse.De xuru l'exemplu más famosu d'opereta vienesa ye L'esperteyu (n'alemán, Die Fledermaus), que Johann Strauss fíu compunxo en 1874 y que'l so valse d'obertura ye mundialmente célebre.

Influencia na zarzuela editar

Ente la segunda metá del sieglu XIX y la primer metá del sieglu XX, l'arte llírico puramente español, la zarzuela, incurrió dacuando nel estilu de la opereta produciendo d'esta miente obres d'estilu análogu, como La verbena del Palombu, qu'ensin ser realmente una opereta sí que comparte un ciertu estilu llixeru, propiu de la dómina. Delles zarzueles menores, zarzueles chiques o sainetes, llegaron inclusive a subtitulase como operetes, como por casu La corte de Faraón, «opereta bíblica», de 1910.

Influencia nel mundu anglosaxón editar

La opereta tamién llegó al mundu anglosaxón, principalmente a Londres y Nueva York, onde foi esencialmente un xéneru de importanción. Col tiempu, en Francia, la opereta influyó na apaición de la revue (la revista), que n'Estaos Xuníos, xunto a la opereta d'imitación europea, llegó a xenerar el xéneru del musical. Lleváu al cine el musical produció espectáculos de gran fama y popularidá, como West Side Story (1957), afechu a la gran pantalla en 1961, anque los musicales estauxunidenses estrémense claramente de la opereta como un xéneru estreme.

Referencies editar

Enllaces esternos editar