Pachisi ye'l xuegu de mesa nacional de la India y Paquistán, descendiente del xuegu chaupar, o de creación cercana a la dómina de creación del chaupar. El pachisi ye un xuegu nel que 4 xugadores avancen 4 fiches cada unu nun tableru con forma de cruz. Xeneralmente, xugar por equipos d'a 2. El mariellu y el negru xueguen contra'l colloráu y el verde. Los ganadores son los 2 que lleguen primeru. Puede pasase la vez voluntariamente.

Xugar con dados o con conches de cauri. El so nome vien de la pallabra pacis que significa 25, la mayor cantidá de puntos que podía llograse coles conches orixinales.

Estilu editar

El pachisi ye un xuegu del tipu cruz y círculu. Xuegos d'esti estilu son: pancha keliya de Ceilán; nyout, de Corea y "edris a jin" de Siria.

Nes ruines mayes de Méxicu atopáronse muertes d'un xuegu asemeyáu que xugaben los súbditos de Moctezuma, el patolli, y los antiguos exipcios xugaben un xuegu equivalente llamáu senet, que presentaba delles carauterístiques similares.

Oxetivu editar

L'oxetivu del pachisi ye dar una vuelta completa con toles fiches. La salida ye la mesma llegada, llamada Charkoni. Cada llanzada de cauris sirve pa mover solamente una ficha. Si repite vez, puede movese con otra ficha. Pa salir de la cárcel, la primer ficha puede salir con cualquier tiru del dadu. Les siguientes tienen que salir con 6, 10 y 25, respeutivamente.

Pa comer fiches facer de la mesma manera, nun cuadru que nun sía seguro, llamáu castiellu. Ponse una ficha d'un xugador al llau de la del otru xugador y la ficha prindada devolver a la so Charkoni. Amás, el xugador que prinda gánase una vez extra.

La puntuación efectúase cuntando los cauris que quedaron escontra riba, como sigue:


Puntuación

CAURIS

VALOR

2

2

3

3

4

4

5

5

6

6 y otra vez

1

10 y otra vez

0

25 y otra vez

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar