Pachyuromys duprasi

especie de mamíferu

La aguarón del desiertu de cola gruesa o jerbo de Duprasi (Pachyuromys duprasi) ye una especie de royedor miomorfu de la familia Muridae. Ye l'únicu miembru del xéneru Pachyuromys.

Pachyuromys duprasi
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Mammalia
Orde: Rodentia
Superfamilia: Muroidea
Familia: Muridae
Subfamilia: Gerbillinae
Xéneru: Pachyuromys
Lataste, 1880
Especie: P. duprasi
Lataste, 1880
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Ye una especie bien sele y donda, de tamañu amenorgáu y que s'afai perbién a la cautividá, siendo relativamente recién nel comerciu d'animales de compañía.

Descripción editar

Ye un royedor afechu a zones grebes. La so carauterística más llamativa ye la so cola curtia, de color rosáu, ensin pelo y prensil, onde almacenen grasa qu'utilicen como reserva enerxética y fonte d'agua metabólico, como asocede cola giba de los camélidos.

Ye de pequeñu tamañu, con un llargor corporal d'alredor de 10 cm y una cola de 5 cm, con un pesu d'adultu d'unos 40 gramos.

Distribución y hábitat editar

Ye propiu de tol norte d'África, onde habita zones grebes d'escasa vexetación. Constrúin llurigues non bien ellaboraes, d'un metro de llargor, escavaes en zones de sable duru. N'ocasiones ocupen llurigues escavaes por otres especies.

Comportamientu editar

Como los jerbos de Mongolia, son animales bien sociables, non puramente nocherniegos, con una alternanza de periodu d'actividá y de descansu a lo llargo del tol día. Pero a diferencia del jerbo de Mongolia, son menos activos.

A pesar del so comportamientu sociable y tranquil, pueden asoceder engarradielles, nes que s'esmordigañen la cola, acompañáu de sonoros gritíos. El ritual d'apareyamientu ye abondo similar a una d'estes escaramuzas.

Los machos tienen glándules golioses nel banduyu pa marcar el territoriu, pero nun paez ser detectable pol home.

 
Exemplares domésticos.

Esperanza de vida editar

Ente 5 y 7 años de llonxevidá pa individuos calteníos en cautividá. Na naturaleza probablemente la so esperanza de vida sía menor.

Alimentación editar

Ye una especie omnívora, pero con una dieta más insectívora qu'otros jerbos.

Referencies editar

  • Aulagnier, S. & Granjon, L. 2008. Pachyuromys duprasi. The IUCN Red List of Threatened Species. Version 2015.3. Accesu: 3 d'ochobre de 2015.

Enllaces esternos editar