El padrín ye una figura común en delles denominaciones cristianes. Asiste a otra persona en ciertos sacramentos, con orixe nel sieglu II, d'orixe relixosu cristianu,[1] y, darréu, pasó a llograr distintos significaos dependiendo de la relixón y el códigu civil.[1] Según Corpus Iuris Civilis, el sentíu orixinal de patrociniu, y que sigue siendo'l más ampliu sentíu, ye un serviciu que tien de realizar un individuu que tien una delda que pagar al padre o madre col patrociniu d'unu o más fíos de la pareya, una especie de tributu voluntariu dau a la familia de la pareya a lo llargo de tola vida.[2]

Na relixón editar

Nel catolicismu editar

Oríxenes editar

Escontra'l sieglu II d. C., el bautismu considerábase principalmente como una ceremonia pa la purificación y iniciación social de los neños.[3] El requisitu pa la confesión de fe riquía la presencia d'adultos qu'actuaben como garantes del neñu. Pronunciaben la confesión de fe del so representáu y garantizaba la so educación espiritual. De normal estos garantes yeren los padres naturales del neñu, como hacia l'añu 408 enfatizaba San Agustín que suxuría que, escepcionalmente, podíen ser otros individuos.[4] El Corpus Iuris Civilis indica que nun sieglu esti papel de los padres fuera sustituyíu por completu.[5] El papel de los padrinos foi clarificado nel añu 813 nel Conceyu de Múnich, que prohibía a los padres naturales actuar como padrinos de los sos propios fíos.[6]

Bautismu editar

Nel bautismu suelen tar presentes un padrín y una madrina, magar, pue ser que namái tea unu d'ellos. La so función ye asistir na so iniciación cristiana al adultu que se bautiza, y, juntamente colos padres, presentar al neñu que va recibir el bautismu y procurar que dempués lleve una vida cristiana congruente col bautismu y cumpla fielmente les obligaciones inherentes al mesmu.

Pa poder actuar como padrín o madrina de bautizu la Ilesia Católica pon delles condiciones: que fuera escoyíu por quien va bautizase o polos sos padres o por quien ocupen el so llugar o, faltando éstos, pol párrocu o ministru; que tenga capacidá pa esta misión y intenciónde desempeñala; que cumpliera dieciséis años, sacantes que l'obispu diocesanu estableza otra edá, o que, por xusta causa, el párrocu o'l ministru consideren almitible una esceición; que sía católicu, tea confirmáu, recibiera yá'l Santísimu Sacramentu de la Eucaristía y lleve, coles mesmes, una vida congruente cola fe y cola misión que va asumir; que nun tea afeutáu por una pena canónica, llexítimamente impuesta o declarada; y que nun sía'l padre o la madre de quien s'hai de bautizar.

Confirmación editar

Cuando se recibe'l sacramentu de la confirmación, un padrín acompaña al receptor del sacramentu. La so función nesti casu ye testimonial. Nun tien por qué ser el padrín del bautismu. Nesti casu ye namái un padrín o una madrina. Enxamás esiste pareya de padrín y madrina.

Matrimoniu editar

Nel sacramentu del matrimoniu'l derechu canónicu nun establez qu'haya padrinos sinón testigos, anque ye frecuente, especialmente en Iberoamérica, llamar padrinos a estos testigos, y, al nun haber oposición per parte de los pastores de les ilesies particulares, considérase un costume aceptada. Ye común qu'estos "padrinos" acompañen hasta l'altar al noviu del sexu opuesto. Nun tienen por qué ser los padrinos del bautismu o confirmación de nengún de los novios. N'España, la madrina davezu ye la madre del noviu, y el padrín el padre de la novia.

Nel xudaísmu editar

El padrín puede ser la persona que sostién a la persona que va ser circuncidada, nesti casu actúa como sandek. O'l que toma al neñu de los brazos de la madre y llevar a l'habitación onde se va a circuncidar nesti casu denominar kvater.

Nel mundu de la cooperación editar

Padrín ye aquella persona qu'efectúa un apadrinamientu. L'apadrinamientu dexa cooperar na meyora de les condiciones de vida d'un neñu o neña d'una población vulnerable, les de la so familia y la so redolada por aciu proyeutos de desenvolvimientu que beneficien a toa una comunidá. Por esti motivu tantu los neños apadrinaos como los que nun lo tán beneficiar de los mesmos programes, recibiendo educación, una alimentación fayadizo y atención médica cuando la precisen.

Nel escultismu editar

El padrín nel movimientu scout ye la persona qu'empón al so afiáu al momentu de faer la so promesa. La función del padrín empieza na ceremonia de promesa mesma y sigue mientres tola vida del scout. El padrín tien de ser un scout promesado y ye escoyíu llibremente pol promesado.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 J. H. Lynch, Godparents and Kinship in Early Medieval Europe (Princeton, NJ, 1980), p. 114.
  2. P. Kruger, ed., Corpus Iuris Civilis, vol. 3, Codex Iustinianus (Dublin and Zurich, 1970), v, 4, 26, p. 197.
  3. J. H. Lynch, Godparents and Kinship in Early Medieval Europe (Princeton, NJ, 1980), p. 114.
  4. W. Parsons, ed., Saint Augustine, Letters, The Fathers of the Church, 18 (New York, 1953), páxs. 134-5.
  5. P. Kruger, ed., Corpus Iuris Civilis, vol. 3, Codex Iustinianus (Dublin and Zurich, 1970), v, 4, 26, p. 197.
  6. J. Goody, The Development of Family and Marriage in Europe (Cambridge, 1983), p. 199.

Enllaces esternos editar