Palaciu de la Llexislatura de la Provincia de Buenos Aires

El Palaciu de la Llexislatura de la Provincia de Buenos Aires (tamién llamáu Palaciu Llexislativu) ye la sede del Poder llexislativu de la Provincia de Buenos Aires, y atópase na ciudá capital, La Plata y frente a la Plaza San Martín.

Palaciu de la Llexislatura de la Provincia de Buenos Aires
edificiu
Llocalización
PaísBandera d'Arxentina Arxentina
ProvinciaBandera de la Provincia de Buenos Aires Provincia de Buenos Aires
Partido (es) Traducir Partíu de La Plata
Ciudá La Plata
Arquiteutura
Estilu Beaux Arts (es) Traducir
Patrimoniu
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

El diseñu surdió del Concursu Internacional de Proyeutos que'l Gobiernu Provincial convocó en 1881 y que ganavos los arquiteutos alemanes Gustav Heine y Georg Hagemann de la ciudá de Hannover. La piedra fundamental asitióse'l 29 de mayu de 1883, empecipiándose les obres so la direición del arquiteutu alemán-arxentín Karl Nordmann. Los empresarios Plou y Oliveri fueron los encargaos d'executar la obra.[1] Ante la demoranza de los trabayos, nel añu 1887 formóse una comisión integrada por diputaos y senadores que s'ocupó del control y la finalización de les obres. Asina, el 4 de mayu de 1888 inauguróse l'edificiu cola habilitación de la Cámara de Diputaos y el 7 de mayu de 1889 empezó a funcionar la cortil del Senáu.

Cola vuelta de la democracia en 1983, empezó la restauración xeneral del edificiu. Ente les principales obres, destácase la de la cortil de diputaos, que dio empiezu'l 2 de xineru de 1985. El so estáu amosaba un altu grau de deterioru debíu al abandonu, l'acción del tiempu y la resultancia poca feliz de delles intervenciones d'arreglu. Siguió otra gran restauración realizada mientres 2004 y 2005, na segunda presidencia del diputáu Osvaldo Mércuri.

Arquiteutura editar

 
Plaza Primer Xunta col monumentu que lu apoderaba orixinalmente, depués baltáu. Al fondu, el Palaciu de la Llexislatura.
 
Xardinos de Palaciu y pórticu neoclásicu

L'estilu del edificiu va dende lo neogóticu a lo neoclásicu con elementos renacentistes alemanes. Al ser parte d'un concursu internacional, ye un reflexu del pensamientu universalista de la dómina. Ye un exemplu de monumentalidad propia d'eclecticismu académicu, popular na arquiteutura arxentina del sieglu XX.[2]

Tien tres accesos: dos pa los llexisladores (pa los senadores sobre Av. 51 y pa los diputaos sobre Av. 53) na exa traversa secundariu que lleven al Salón de los Pasos Perdíu y uno pal públicu na exa principal de composición que lleva al hall central (sobre Av. 7). Estos accesos tán identificaos por pórticos que se componen de cuatro columnes con capiteles xónicos y corónense por grupos escultóricos realizaos pol artista venecianu Victor de Pol, quien tamién realizó los relieves de cementu patinado que sirven d'ornamientu a los trés fachaes principales, los que representen escenes alegóriques y de la historia arxentina. Norberto José de la Torre nel llibru La Llexislatura de Buenos Aires (1987) destaca que'l concursu internacional valoró la solución arquitectónica de los accesos tantu pal ciudadanu como pa los llexisladores, al allugalos como protagonistes estremaos polos sos roles y responsabilidad pero ambos participando nun sistema que privilexa la llibertá y l'igualdá ante la llei».[3]

L'edificiu carauterizar por tener una simetría espacial, funcional al programa bicameral de la llexislatura, yá que cada cortil tien un diámetru invariable y resulta simétricu respectu al hall central.[1]

Nel interior del edificiu, una escalera de mármol lleva al públicu dende'l hall hasta los palcos de les cortiles principales.

El cielu rasu de la Cámara baxa foi decoráu pol pintor arxentín Graciano Mendilaharzu, representa un sol naciente flamíxeru y una serie de figures alegóriques.

Biblioteca editar

La Biblioteca de la Llexislatura de la Provincia de Buenos Aires tien más de 37.000 volumes, amás de 1500 títulos de publicaciones periódiques del país y estranxeres, tomando temes xurídiques, de ciencies sociales, economía, filosofía y política.

Fuentes editar

Referencies editar

Bibliografía editar

  • Cappelleri, Pascual; Daglio, Carlos; Torre, Norberto de la. [et. all.] ([1987?]). La Llexislatura de Buenos Aires = Legislature of Buenos Aires (en castellanu ya inglés). Manrique Zago Ediciones, páx. 127. ISBN 950-9517-14-3.

Enllaces esternos editar