Una pareya de fechu, axugamientu domésticu o asociación llibre (unión llibre, unión de fechu o unión rexistrada) ye la unión afeutiva de dos persones físiques, con independencia de la so orientación sexual, con cuenta de convivir de forma estable, nuna rellación d'afectividá análoga a la conxugal.

Dada la vinculación solo afeutiva y de convivencia ente los componentes de les pareyes ello ye que que n'ocasiones trai una dependencia económica análoga a la d'un matrimoniu, dellos ordenamientos xurídicos viéronse na necesidá de regulales pa evitar el desamparu de dalgún de los componentes de la pareya en ciertes situaciones como muerte del otru, enfermedá, etc.

Regulación por países editar

N'Ecuador, la normativa civil, dexa divorciase inclusive ante un notariu públicu, nel casu en que dientro del matrimoniu nun esistan bienes de nenguna naturaleza, nin tampoco fíos.

En Colombia, les uniones de fechu gocien de los mesmos derechos que los matrimonios relixosos y danse a los dos años de convivencia, ensin importar la orientación sexual de les partes.

Ver tamién editar

Bibliografía editar

  • José Ignacio Alonso Pérez, La reconocencia de les uniones non matrimoniales na Unión Europea. Analís y sinopsis de les lleis autonómiques a valir, Bosch, Barcelona, 2007.
  • Matu Pizaña Felipe de la y Roberto Garzón Jiménez “Derechu Familiar” y les sos reformes recién a la Llexislación del Distritu Federal publicáu por editorial Porrúa nel añu de 2004.

Referencies editar

Enllaces esternos editar




 
Artículu de traducción automática a partir de "Pareja de hecho" que necesita revisión. Quita l'avisu cuando tea correxíu.