Parllamentu de Marruecos

El Parllamentu de Marruecos ye l'órganu políticu onde mora'l poder llexislativu en Marruecos y atópase allugáu na capital, Rabat. Dende la constitución de 1996 ta formáu por dos cámares. Les sos funciones tán regulaes na vixente constitución de 2011.[1]

Parllamentu de Marruecos
Datos Xenerales
País Marruecos
Tipu Parllamentu bicameral
Cámara alta Cámara de Conseyeros (Majlis al moustasharin)
Cámara baxa Cámara de Representantes (Majlis an-nuwwab)
Sedes
{{{salon_sesiones}}}
Sede de l'Asamblea de Representantes
Parllamentu de Marruecos
[editar datos en Wikidata]

Cámara de Representantes editar

La Cámara de Representantes (Majlis an-nuwwab), ye la cámara baxa, compuesta por 325 diputaos escoyíos por sufraxu universal llibre, igual, direutu y secretu de tolos ciudadanos mayores d'edá inscritos nel censu, por un periodu de cinco años. A la Cámara correspuénde-y proponer el candidatu a Presidente del Gobiernu, otorgar o retirar l'enfotu al mesmu al traviés de la moción de censura y la cuestión d'enfotu, aprobar el presupuestu públicu y los proyeuto y proposiciones de llei.

Cámara de Conseyeros editar

La Cámara de Conseyeros (Majlis al moustasharin), ye la cámara alta o Senáu, escoyer por sufraxu universal indireutu por un periodu de seis años, con un mínimu de 90 miembros y un máximu de 120. Trés quintes partes de los miembros son escoyíos poles autoridaes llocales en proporción a la so población. Les otres dos quintes partes son escoyíos de dos formes: unos por colexos eleutorales rexonales compuestos por representantes d'organizaciones profesionales y empresariales; otros por un colexu eleutoral nacional compuestu polos representantes de los trabayadores. La Cámara de Conseyeros puede cuestionar al executivu a pidimientu d'una quinta parte de los sos miembros aprobada por mayoría absoluta, magar esta situación nun lleva apareyada la obligación de dimitir pal presidente del Gobiernu, pero sí la obligación de comparecer el presidente ante la cámara y que la cuestión sía aldericada, anque non votada.

El Parllamentu antes de la reforma de 2011 editar

Hasta la reforma constitucional de 2011, el poder del Parllamentu taba bien llindáu, quedando en manes del rei'l nomamientu del Primer Ministru (agora Presidente del Gobiernu) y del gabinete, cola posibilidá de camudalos ensin necesidá de pidir autorización al Parllamentu. Al Rei tamién correspondía la facultá d'eslleir les Cámares o ampliar el plazu del mandatu. Mientres los denominaos años de plomu nel reináu de Hassan II, el derechu d'eslleir o ampliar el mandatu parllamentariu usar con frecuencia.

Ver tamién editar

Referencies editar