Parque nacional del Llagu Malawi

El Parque Nacional del Llagu Malawi atopar nos distritos de Mangochi, nel sur de Malawi, y de Salima, na rexón central, a 14°02'S, 34°53'Y y, con una área de 9.400 ha, inclúi la península de Nankumba, nel estremu sur del llagu, una docena d'islles, los montes Mwenya y Nkhudzi y una zona acuática hasta 100 m de la mariña. El parque foi proclamáu'l 24 de payares de 1980, la mayor parte del área yá taba considerada reserva forestal y dalgunes de les islles fueron protexíes dende 1934.

Parque Nacional del Llagu Malawi
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Llagu Niassa vistu dende la isla Likoma.
Llugar Bandera de Malaui Malaui
Criterios Natural: vi, ix, x
Referencia 289
Inscripción 1984 (VIII Sesión)
Área África
Cambiar los datos en Wikidata
Parque Nacional del Llagu Malawi
 Patrimoniu de la Humanidá UNESCO
parque nacional
Llocalización
Parque nacional del Llagu Malawi alcuéntrase en Malaui
Parque nacional del Llagu Malawi
Parque nacional del Llagu Malawi
Parque nacional del Llagu Malawi (Malaui)
Historia y usu
Apertura1980
Arquiteutura
Superficie 94 km²
Patrimoniu de la Humanidá
Criteriu (vii), (ix) y (x) (es) Traducir
Referencia 289
Rexón África
Inscripción 1984 (Xunta VIII)
Instalaciones
Formáu por Llagu Malawi
Cambiar los datos en Wikidata

El lago Malawi, Niassa (en portugués), o Nyasa (en suaḥili) ye unu de los Grandes Llagos Africanos y ta alcontráu nel Valle del Rift, ente Malawi, Tanzania y Mozambique. Con una orientación norte-sur, el llagu tien 560 km de llargor, 80 km d'anchor máximo y 700 m de fondura.

Ye un llagu únicu nel mundu por formar una provincia bioxeográfica específica, con cerca de 400 especies de cíclidos descrites reinales (cerca de 30% de tolos cíclidos conocíos nel mundu) y probablemente munches inda por describir. Envalórase que tenga una edá ente unu y dos millones d'años. Por culpa de que s'atopa nuna rexón tropical y ye bien fondu, el llagu ta permanentemente estratificado, con un epilimnio más caliente sobre un hipolímnio más fríu. El nivel de l'agua varia coles estaciones del añu y tien tamién un ciclu de llarga duración, colos niveles más altos n'años recién, desque esisten rexistros.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar