Pascuala Perié

cantante española (1901–1950)

Pascuala Perié Gracia (1901Nuez de Ebro – 1950Zaragoza) foi una cantante de xota aragonesa que la so actividá desenvolver ente los años 1920 y 1950. Ta considerada como una de les más importantes «cantadores» d'esti estilu emblemáticu del folclor cantáu n'Aragón.

Pascuala Perié
Vida
Nacimientu Nuez de Ebro1901
Nacionalidá España
Muerte Zaragoza1950 (48/49 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu cantante
Xéneru artísticu xota aragonesa
Instrumentu musical voz
Cambiar los datos en Wikidata

Sobrina del cantador de xota Juan Antonio Gracia, la so primer formación musical debióse les sos enseñances. Coló darréu a Zaragoza onde se casó con Enrique Tolosana con quien tuvo dos fíos, Enrique y José Tolosana Perie.

En 1919 consigue'l so primer premiu importante, nun certame de xota de Belchite y un añu dempués llogra'l máximu gallardón de la xota cantada al llograr el Primer Premiu nel Certame Oficial de Xota de Zaragoza.

Actuó como primer figura nes agrupaciones de xotes «Alma Aragonesa» y «Raza Aragonesa». Destacaba'l so esmerada vocalización y el so personal estilu de «dicir» cantar. Una de les sos principales obres foi la famosa "Magallonera". Actuaba na mayoría de los casos acompañada de los sos fíos.

Dio delles clases al cantante de xotes José Iranzo, El Pastor d'Andorra.

Nos sos años como docente foi la primer profesora de la Escuela Oficial Municipal de Xota de Zaragoza, dende la so fundación, el 10 de xineru de 1940, hasta la so muerte en 1950. Una vegada asocedida la so muerte Zaragoza rindió-y un gran homenaxe, llevando'l so nome a una cai de la ciudá, nel terrén personal foi una gran muyer amada por tolos que la conocieron.

Nel añu 2001 celebrar nel so pueblu natal, Nuez de Ebro, un homenaxe pa conmemorar el centenariu de la so nacencia.

Referencies editar