Pilar Calveiro (7 de setiembre de 1953Buenos Aires) ye una politóloga arxentina, doctora en ciencia política residente en Méxicu. Se exilió nesi país en permaneciendo secuestrada na Escuela de Mecánica de l'Armada (ESMA) mientres la dictadura militar de los setenta. Nes sos publicaciones realizó importantes apurras al analís del biopoder, la violencia política, según a la hestoria recién y a la memoria de la represión arxentina. La so obra foi publicada en Méxicu, Arxentina y Francia, y anguaño profesora investigadora de la Benemérita Universidá Autónoma de Puebla. Ente les sos publicaciones destaquen Poder y desapaición, los campos de concentración n'Arxentina (Colihue) y Desapaiciones, memoria y esmemoria de los campos de desapaición arxentinos.[2]

Pilar Calveiro
Vida
Nacimientu Buenos Aires7 de setiembre de 1953[1] (70 años)
Nacionalidá Bandera d'Arxentina Arxentina
Residencia Méxicu
Estudios
Estudios Colegio Nacional de Buenos Aires (es) Traducir
Universidá Nacional Autónoma de Méxicu
Universidá de Buenos Aires
Oficiu politóloga
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Pilar Calveiro nació en Buenos Aires el 7 de setiembre de 1953. Estudió nel Colexu Nacional de Buenos Aires y empecipió estudios de socioloxía na Facultá de Filosofía y Lletres de la Universidá de Buenos Aires. Foi militante de les Fuercies Armaes Revolucionaries (FAR) y dempués de Montoneros.

El 7 de mayu de 1977 foi secuestrada por un comandu d'Aeronáutica en plena cai y llevada al centru clandestín de detención llamáu Casona Voi Ser, en Ituzaingó, Provincia de Buenos Aires. Nun percorríu que s'estendió mientres un añu y mediu, tamién tuvo detenida-sumida na comisaría de Castelar, la ex casa del Almirante Massera (en Panamericana y Thames) perteneciente al Serviciu d'Informaciones Navales, y na Escuela de Mecánica de l'Armada (ESMA).[3]

Se exilió n'España en 1978 y más tarde en Méxicu, onde mora dende 1979. Ellí estudió ciencia política na Universidá Nacional Autónoma de Méxicu (UNAM), onde llogró los sos títulos de llicenciatura (1986), maestría (1995) y doctoráu (2001) nesa disciplina.

Poder y desapaición editar

"Poder y desapaición. Los campos de concentración n'Arxentina" ye la so obra más referenciada. Escrita nel marcu de la so tesis de maestría y publicada per primer vegada en Buenos Aires nel añu 1998 constitúi una obra escrita a partir de testimonios de sobrevivientes de distintos campos de tortura y concentración de la dictadura militar arxentina (1976-1983). Calveiro cavilga sobre'l conceutu políticu que subyace a estes práutiques enxareyando nesti rellatu fundamental la so esperiencia personal. El prólogu del llibru foi escritu pol poeta Juan Gelman.[4]

Vida personal editar

Enviudó en 1980, cuando'l so home, Horacio Domingo Campiglia, foi deteníu en Brasil por personal del Batallón 601 del Exércitu Arxentín que lu treslladó a territoriu arxentín pa depués sumilo” como una víctima más del Plan Cóndor. Pilar Calveiro ye madre de dos fíos, Mercedes y María Campiglia.

Premios y reconocencies editar

En 2014 recibió'l Premiu Konex - Diploma al Méritu como una de la más importante escritora d'ensayos políticos y sociolóxicos de la década na Arxentina.

Publicaciones individuales editar

  • Poder y desapaición. (1998). Buenos Aires: Colihue.
  • Redes familiares de sumisión y resistencia. (2003). Méxicu: UACM.
  • Familia y poder. (2006). Buenos Aires: Llibros de la Araucaria.
  • Política y/o violencia. Un aproximamientu a la guerrilla de los años 70. (2006). Buenos Aires: Norma Editorial.
  • Violencies d'estáu. La guerra antiterrorista y la guerra contra'l crime como medios de control global. (2012). Buenos Aires: Sieglu Ventiún Editores.

Artículos n'obres coleutives (selección) editar

Referencies editar

  1. Identificador de autores.ar: 8905. Apaez como: Pilar Calveiro.
  2. «Poder y desapaición. Los campos de concentración n'Arxentina». Archiváu dende l'orixinal, el 29 de xunu de 2017. Consultáu'l 21 d'ochobre de 2016.
  3. María Moreno. «LES12- mirada de muyeres en Pagina/12». Consultáu'l 22 d'ochobre de 2016.
  4. ¿Por qué Pilar Calveiro?, Páxina/12, 03/01/2005, Buenos Aires, Arxentina.

Enllaces esternos editar