La pirólisis (del griegu piro, ‘fueu' y lisis, ‘frayatu') ye la descomposición química de materia orgánico y tou tipu de materiales, sacante metales y vidrios, causada pol calentamientu a altes temperatures n'ausencia d'osíxenu (y de cualesquier halóxenu). Arreya cambeos simultáneos de composición química y estáu físicu, que son irreversibles. Nesti casu, nun produz nin dioxines nin furanos.

Esquema de la pirólisis.

La pirólisis estrema, que solo dexa carbonu como residuu, llámase carbonización. La pirólisis ye un casu especial de termólisis.

Un exemplu de pirólisis ye la destrucción de neumáticos usaos. Nesti contestu, la pirólisis ye la degradación del cauchu de la rueda por aciu el calor n'ausencia d'osíxenu.

Pirólisis anhidra editar

La pirólisis ye de normal anhidra (ensin agua). Esti fenómenu asocede de normal cuando un compuestu orgánicu sólidu calezse fuertemente na ausencia d'osíxenu , como por casu, los productos de pirólisis de materia orgánico, que al tostar o rustir producen hidrocarburos arumosos policíclicos, aminas heterocíclicas y amino imidazol azarenos. Anque estos procesos llevar a cabu nuna atmósfera normal, les capes esternes del material caltienen l'interior ensin osíxenu.

El procesu tamién asocede cuando se quema un combustible sólidu compactu, como la madera. Ello ye que les llapaes d'un fueu de madera deber a la combustión de gases espulsaos pola pirólisis, non pola combustión de la madera en sí mesma.

Un antiguu usu industrial de la pirólisis anhidra ye la producción de carbón vexetal por aciu la pirólisis de la madera. Más apocayá la pirólisis usóse a gran escala pa convertir el carbón en carbón de coque pa la metalurxa, especialmente na fabricación d'aceru.

Piénsase que la pirólisis anhidra tien llugar mientres la catagénesis, la conversión de querógeno a combustible fósil.

En munches aplicaciones industriales esti procesu ye lleváu a cabu so presión y a temperatures percima de los 430°C. La pirólisis anhidra tamién puede usase pa producir un combustible líquidu similar al gasoil a partir de biomasa sólida o plásticos. La téunica más común utiliza unos tiempos de residencia bien baxos (menos de dos segundos) y temperatures d'ente 350 y 500 °C.

La pirólisis y el tratamientu de residuos editar

L'aplicación de la pirólisis al tratamiento de residuos ganó aceptación xunto con otres teunoloxíes avanzaes de tratamientu de residuos. Sicasí nun los esanicia, sinón que los tresforma en carbón, agua, residuos líquides, partícules, metales pesaos, cenices o tóxicos —en dellos casos—, ente otros; virtiendo al aire dende sustancies relativamente inocuas hasta bien tóxiques y amenorgando asina'l so volume. Esta destilación destructiva obviamente imposibilita el recicláu o la reutilización.

La pirólisis puede utilizase tamién como una forma de tratamientu termal p'amenorgar el volume de los residuos y producir combustibles como subproductos. Tamién foi utilizada pa producir un combustible sintéticu pa motores de ciclu diésel a partir de residuos plástiques.[1]

Pirólisis aguacienta editar

El términu pirólisis utilizar n'ocasiones pa denominar tamién la termólisis con presencia d'agua, tal como'l craqueo por vapor d'agua del petroleu o la depolimerización térmica de los residuos orgániques en crudu pesáu.

Pirólisis al vaciu editar

Na pirólisis al vacíu el material orgánico calecer nel vacíu p'amenorgar el puntu de bullidura y evitar reacciones químiques adverses.

Referencies editar

  1. Cynar plc (2006) Convirtiendo residuos plástiques en combustible diésel

Enllaces esternos editar