Pobladura de Valderaduey

Pobladura de Valderaduey ye un conceyu d'España, na provincia de Zamora, comunidá autónoma de Castiella y Llión. Tien una superficie de 12,54 km² con una población de 59 habitantes y una densidá de 4,7 hab/km².

Pobladura de Valderaduey
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Zamora
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcaldesa de Pobladura de Valderaduey (es) Traducir Maria Rita Feo Sastre
Nome oficial Pobladura de Valderaduey (es)[1]
Códigu postal 49127
Xeografía
Coordenaes 41°41′59″N 5°32′33″W / 41.699722222222°N 5.5425°O / 41.699722222222; -5.5425
Pobladura de Valderaduey alcuéntrase n'España
Pobladura de Valderaduey
Pobladura de Valderaduey
Pobladura de Valderaduey (España)
Superficie 12.56 km²
Altitú 665 m[2]
Llenda con Castronuevo y Belver de los Montes
Demografía
Población 37 hab. (2023)
- 22 homes (2019)

- 18 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Zamora
0% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 2,95 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

La fundación de Pobladura de Valderaduey deber a los reis lleoneses, que repoblaron la zona na Edá Media p'asegurar les sos posiciones nel calce del ríu Valderaduey.[3]

La primer mención escrita de la llocalidá data del reináu de Fernandu II de Llión, rexistrándose nel añu 1172 donaciones al Obispu Bernardo de Zamora per parte d'un vecín, Mayor Gutiérrez, quien-y apurrió los derechos feudales que tenía “in ecclesia de Populatura iuxta Castrum Novum”.

Per otru llau, dende les Cortes lleoneses de 1188, Pobladura foi una de les llocalidaes representaes pela ciudá de Toro en Cortes, siendo una de les qu'integró darréu la provincia de Toro, dependiendo dende la Edá Media del arciprestalgu toresano.[4][5]

Nel sieglu XVI, Pobladura de Valderaduey xunto coles llocalidaes de Baíllo, Cabañas de Sayago, San Pedro de Campeán, Villanueva del Campeán y la devesa de Llapaes son mentaos nun documentu de 1558 por cuenta de la venta de la xurisdicción de les mesmes a Cristóbal de Porres, caballeru fanegueru de Zamora y señor de la villa de Castronuevo. Lo recaldao sirvió, según el mesmu documentu, pa cubrir una parte de los gastos necesarios pa la defensa de los reinos, nuna dómina na que l'ayalga cuntaba con numberoses necesidaes derivaes de l'acción esterior de Felipe II y qu'en 1557 yá provocó la primera de les bancarrotes del reináu.[6]

Yá na Edá Contemporánea, al crease les actuales provincies na división provincial de 1833, Pobladura de Valderaduey quedó encuadráu na provincia de Zamora, dientro de la Rexón Lleonesa.[7]

Demografía editar

Gráfica d'evolución demográfica de Pobladura de Valderaduey ente 1900 y 2017
Fonte Institutu Nacional d'Estadística d'España - Ellaboración gráfica por Wikipedia.

Patrimoniu editar

  • Ilesia de San Miguel Arcánxel. Alzada a finales del sieglu XV o principios del sieglu XVI, tien clares influencies mudéxares nel so estilu, alluga un Retablu Mayor del sieglu XVIII, d'estilu barrocu, tien una fornica central con una escultura que representa La Piedá, obra de los sieglos XVIII-XIX. Nos llaterales reciben cultu les imáxenes de San Juan Bautista y de San José. L'áticu acueye una pintura que representa al titular de la parroquia, San Miguel Arcánxel, enmarcáu por estípites bien decoraos.

Fiestes editar

Les fiestes patronales de la llocalidá celebren el día 9 de mayu n'honor a San Gregorio. Esi día tien lugar misa solemne y procesión peles cais del pueblu, cola imaxe del santu y de la Virxe.

Celébrase tamién la festividá de San Isidro'l 15 de mayu, con misa solemne y procesión cola imaxe hasta les contornes del pueblu pa la bendición de los campos.

Nel branu, cuando tornen los fíos del pueblu temporalmente, celébrase la llamada Fiesta del Turista (primer sábadu d'agostu).

Referencies editar