Abrir el menú principal
Polimerización del estireno en poliestireno.

La polimerización ye un procesu químicu pol que los reactivos, monómeros (compuestos de baxu pesu molecular) arrexuntar químicamente ente sigo, dando llugar a una molécula de gran pesu, llamada polímeru, o bien una cadena llinial o una macromolécula tridimensional.

==Introducción produz la polimerización al traviés d'una gran variedá de mecanismos de reacción que varien en complexidá por cuenta de los grupos funcionales presentes nos monómeros[1] y los sos efeutos estéricos (si tienen cadenes llaterales avolumaes o son monómeros con restricción de rotación...) pueden afectar a la polimerización. Na polimerización más senciella, con alquenos, que son relativamente estables debíu al enllaz ente los átomos de carbonu, los polímeros fórmense al traviés de reacciones radicalarias; otra manera, reacciones más complexes, como les qu'impliquen la sustitución nel grupu carbonilo, riquen síntesis más complexes por cuenta de la manera en que reaccionen les molécules por condensación.[1]

Homopolímeros
Copolímeros

Esisten munchos tipos de polimerización y dellos sistemes pa categorizarlos. Les categoríes principales son:

  1. Polimerización por adición y condensación.
  2. Polimerización de crecedera en cadena y n'etapes.

Polimerización por adición y condensaciónEditar

Una polimerización por adición dase cuando la molécula de monómero pasa a formar parte del polímeru ensin perda d'átomos, esto ye, la composición química de la cadena resultante ye igual a la suma de les composiciones químiques de los monómeros que la conformen.

Una policondensación dase si la molécula de monómero pierde átomos cuando pasa a formar parte del polímeru. Polo xeneral piérdese una molécula pequeña, como enagua.

La polimerización por condensación xenera subproductos. La polimerización por adición non.

Polimerización por crecedera en cadena y n'etapesEditar

Na polimerización por crecedera en cadena los monómeros pasen a formar parte de la cadena ún per ún. Primero fórmense dímeros, dempués trímeros, de siguío tetrámeros, etc. La cadena amóntase ún per ún, monómero a monómero. La mayoría de les polimerizaciones por crecedera en cadena ye por poliadición.

Na polimerización por crecedera n'etapes (o pasos) ye posible qu'un oligómero reaccione con otros, por casu un dímero con un trímero, un tetrámeru con un dímero, etc., de forma que la cadena amontar en más d'un monómero. Na polimerización por crecedera n'etapes, les cadenes en crecedera pueden reaccionar ente sigo pa formar cadenes entá más llargues. Esto ye aplicable a cadenes de tolos tamaños. Nuna polimerización por crecedera de cadena namái los monómeros pueden reaccionar con cadenes en crecedera. La mayoría de les polimerizaciones n'etapes ye por policondensación.

ReferenciesEditar

  1. 1,0 1,1 Clayden, J., Greeves, N. et al. (2000), p1450-1466