La ponte Baluarte Bicentenario ye una ponte atirantada alcontráu na Sierra Madre Occidental nes llendes de los estaos de Durango y Sinaloa, sobre l'Autopista Durango-Mazatlán, en Méxicu. Foi de 2012 a 2016 la ponte atirantada más altu del mundu, polo que recibió la reconocencia Récor Guinness. Tien un llargor de 1124 m, anchu de 20 m, un vanu de 520 m y un altor sobre'l ríu Baluarte de 402,57 m.

Ponte Baluarte
puente de carretera (es) Traducir y puente atirantado (es) Traducir
Llocalización
PaísBandera de Méxicu Méxicu
Estáu federáuBandera de Sinaloa Sinaloa
Conceyu Concordia
Asentamientu humanu Concordia (es) Traducir
Coordenaes 23°32′03″N 105°45′46″W / 23.5342°N 105.7628°O / 23.5342; -105.7628
Ponte Baluarte alcuéntrase en Méxicu
Ponte Baluarte
Ponte Baluarte
Ponte Baluarte (Méxicu)
Historia y usu
Apertura2012
Arquiteutura
Materiales formigón pretensao
Altor 402,5 m
Anchor 19,8 m
Llargor 1124 m
Crucia Baluarte
Arcu más llargu 520 m
Caláu 403 m
Cambiar los datos en Wikidata

L'entamu de la construcción foi'l 21 de febreru de 2008, y foi inauguráu'l 5 de xineru de 2012, anque tomó más d'un añu por que tuviera abiertu al públicu.

Antecedentes editar

Históricamente entá se diera una cierta falta de conexones d'oriente a poniente del territoriu que, en contraste cola comunicación norte-sur, manifestaba un arrezago importante yá que de los 14 exes troncales con que se cunten en tola nación, namái seis realizaben la conexón d'este a oeste. Por ello, al atender el déficit de víes de comunicación que conecten al océanu Pacíficu col norte y el Golfu de Méxicu, aceptóse la iniciativa de construyir la ponte atirantada Baluarte (darréu renombráu “Baluarte Bicentenario”), que, ta dientro de la súper carretera Mazatlán-Durango como parte del corredor carreteru númberu 5, colo cual ardíciense adicionalmente ciudaes como Monterrey, Gómez Palacio y Torrexón; esto ye, gran parte de la rexón noroeste del país, representando un aforru de tres hores y media de tiempu de viaxe nun percorríu qu'enantes se faía en seis hores, tal como lo confirma'l direutor del proyeutu'l Ing. Salvador Sánchez Núñez, de TRADECO.

Estructura editar

La ponte ye de cuatro carriles, de 20 m d'anchu y 1124 m de llargu. Ye soportáu a 402,57 m sobre'l ríu Baluarte por 12 pilastres, de los cualos dos d'ellos son torres d'alta tensión. Caúna de les dos torres mide 18 por 8,56 m na so base, enanchar nel centru pa llevar a la calzada antes estrechándose escontra riba a 8 por 4,10 m d'anchu na so parte cimera; el puntu más altu, P5, ye de 169 m d'altu. 76 cables d'aceru pasen percima de montadures nes torres d'alta tensión pa formar 152 tirantes nun segundu planu diseñu semi-fan. El muelle más altu entemediu, P9, ye de 148 m d'altu.

Cuenta con dos piles atirantadas de les cualos la mayor d'elles álzase a un altor de169 m. La distancia de la cañada hasta la calzada principal ye de 390 m. Tien un claru principal de 520 m, a base de dovelas metáliques de 12 m, el más llargu que se construyó hasta'l momentu.

La so seición tresversal ye de 16 m d'anchu de calzada pa cuatro carriles, 122 tirantes y en total, cuenta con un llargor de 1124 m que van dexar circular a 110 km/h allugando un permediu de 2,000 vehículos per día que transiten por una rimada llonxitudinal menor al 5%.

La so estructura cunta con doce apoyos principales y un total d'once claros que conformen dos segmentos estructurales, el primeru d'aceru con 432 m y otru más de formigón con 692 m. Dientro d'estos númberos que dan cierta referencia a la complexidá de la obra destaquen les dimensiones máximes de les zapates construyíes: 18x30 m, el sistema de tirantes n'abanicu integráu por 152 pieces, el llargor máximu d'éstos con 280 m y el númberu de torones por tirantes siendo un mínimu de 20 y máximu de 40, según el total de formigón premezclado utilizáu averáu a 65,400 m³, 3,886 m³ de formigón llanzáu y 17 mil tonelaes d'aceru (grau 50, de refuerzu.) pa llograr asina l'estribu, los nueve piles y los dos pilonos principales.

L'inxenieru Núñez señala que'l grau de complexidá d'esta obra, dada la orografía del llugar, esixía una loxística previa resuelta a exactitú por especialistes, colo cual llogróse un panorama de los acontecimientos, necesidaes o sucesos inesperaos que pudieren surdir nel llugar y qu'esixíen que'l proyeutu integrar por parámetros cercanos a una realidá del contestu. Al par d'estes considerancies tuvo de desenvolvese la infraestructura necesaria que garantizara la execución fayadiza en tiempu y forma pa nun xenerar bloqueos o tiempos muertos ente los procesos constructivos. Lo anterior, obligó a construyir un camín d'accesu de 22 km, la identificación de fiendes d'alcuerdu a la topografía del terrén, un minuciosu estudiu de rutes, volumetría del proyeutu, plan d'ataque de los frentes de trabayu como terracería, drenaxe, revestimiento ya instalaciones elementales pa cubrir les necesidaes del personal que participaría en toles actividaes de construcción. Polo anterior fueron creaos campamentos, oficines, talleres, cuartos, comedores, enfermeríes, plantes de tratamientu d'agües negres y xabonoses, canches de fútbol, estacionamiento, almacenes, subestación llétrica pa 1,100 persones qu'integraríen el gruesu de les cuadrielles d'obreros, inxenieros, especialistes, médicos y supervisores arreyaos nel proyeutu. D'esta forma'l consorciu encabezáu por TRADECO da una respuesta contundente a la responsabilidá que -y delegó la Secretaría de Comunicaciones y Tresportes (SCT) en 2007 cuando-y axudicó'l contratu pa realizar la obra por 1,280 mdp.

Crucia un ribayu na Sierra Madre Occidental, con un altor de 390 m debaxo de la cubierta, sustancialmente más altu que la Torre Eiffel. Ye 120 m más altu que'l viaductu Millau, anterior posesor del récor. El vanu central de la ponte, de 520 m, ye tamién el más llargu d'América del Norte, 37 m más llargu que'l del puente John James Audubon en St. Francisville, Louisiana, Estaos Xuníos, y el segundu más altu del mundu por detrás de la ponte del ríu Sidu, en China.

Datos d'interés editar

  • Nome d'obra: Ponte Baluarte Bicentenario.
  • Allugamientu: Durango-Sinaloa km 157+400.
  • Construcción: Tradeco, Idinsa, Corey, VSL.
  • Direutor del proyeutu: Inx. Salvador Sánchez Núñez. Dependencia a cargu: SCT.
  • Encargáu de la obra: Inx. Ramiro Álvarez López.
  • Volume utilizáu: 65,400 m³.
  • Formigón llanzáu: 3,886 m³.
  • Rimada llonxitudinal: 5%
  • Seición tresversal: 16 m.
  • Capacidá: 4 carriles.
  • Aforu vehicular: 2,000 vehículos diarios.

El molde perfectu editar

Una tema relevante venceyáu al formigón y la esitosa realización del proyeutu con esti material ye'l de cimblar emplegaes. La participación de PERI nesta obra ye destacada. El proyeutu, como se dixo componer por dos piles, caúna de la mesma intégrase por dos columnes, una esquierda y una derecha. La solución en toles piles recayó nel usu del sistema de cimbla pa muriu VARIO. El 90 % de cimblar son paneles estándar y el 10% paneles especiales los cualos fabricáronse pa les esquines interiores. L'engatáu de cimbla nes columnes realizóse satisfactoriamente por aciu consoles d'engata CB 240 nel esterior y con plataformes BR nel interior. El panel VARIO de 5.10 m d'altu, diseñóse con namái cuatro correes SRZ n'altor, siendo resistente a una presión de coláu de 50 kn/m², con una velocidá de coláu de 2 m/h. Per otru llau, el tableru de contautu utilizáu ye'l PERI Fin Ply, que non yá apurrió un acabáu totalmente aparente sinón que tamién dexó ente 50 y 70 puestes. En caúna de les columnes l'altor de coláu ye d'aproximao de 4.35 m, con un arranque variable. El númberu de colaos máximu realizáu foi de 65 na pila non 9, 33 puestes na columna esquierda y 32 puestes pa la columna derecha, siendo la pila más alta con 145 metros d'altor. Nel casu de la riostra, l'elementu que coneuta les columnes y en tolos casos mide 4 m d'altu, les sos cares llaterales resolviéronse con cimbla TRIO ente que la base col andamiu PERI UP Rosett, mesmu que soporta una carga averada de 42 kn por pata, so la riostra los llargueros tresversales son de 25 cm pa cortar el claru y amontar la capacidá de carga. Inclusive les vigues GT 24 asitiar a una distancia máxima de 20 cm pa evitar deformación del tableru. Y en el sentíu llonxitudinal asitiáronse diagonales de carga UBS pa reforzar entá más la estructura con base 1.5 x1.5 m. L'andamiu nel segundu nivel sofítase sobre la riostra yá executada y sobre perfiles d'aceru. L'altor llibre ente riostras ye de 13.5 m y la so cantidá total varia dependiendo l'altor del elementu principal.

Galería editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar