Pravda (Tocante a esti soníu /ˈpravdə/ en rusu: Правда, la verdá) ye'l nome d'un periódicu fundáu na antigua Xunión Soviética, que foi la publicación oficial del Partíu Comunista ente 1918 y 1991. Mientres la dómina soviética convertir nuna de les publicaciones más destacaes, que'l so conteníu tocaba temes como ciencia, política, cultura y economía. Nos países occidentales fíxose bien famosu poles sos declaraciones mientres la Guerra Fría.

Pravda
Pravda exemplar de 1941
Datos
Tipu Periódicu
Fundación [[5 de de mayu de 1912]]
Fin 6 de setiembre de 1991
Intervalu 1 día
Idioma rusu
Estáu Bandera de Rusia Rusia
Sede Moscú
Editorial Q96575715 Traducir y Pravda
Formatu A2
Fundador Lenin
Propietariu PCUSPCFR
Posición política Marxista-leninista
Tema principal noticia, economía y política
Páxina web gazeta-pravda.ru
Cambiar los datos en Wikidata

En 1991 el presidente rusu Boris Yeltsin vendió'l diariu a un grupu empresarial griegu, entrando Pravda nun periodu de decadencia y división de la redaición. Sicasí, en 1997 el Partíu Comunista de la Federación Rusa adquirió'l diariu y rellanzar como'l so órganu oficial, anque con una tirada sensiblemente menor a la de la dómina soviética.

Periodu soviéticu editar

 
Sello soviéticu conmemorativo al 70 aniversariu de Pravda

Pravda fuera fundáu por Trotsky en Viena. Darréu, empecipiáronse una serie d'alderiques p'adoptalo como órganu oficial del periódicu del POSDR, pero les tentatives fracasaron, y los bolxeviques terminaron apoderándose del nome Pravda pa la so propia publicación periódica, magar les protestes de Trotsky.[1]

Pravda foi clausuráu pola represión de les Xornaes de Julio, polo que mientres los últimos meses del gobiernu provisional l'órganu bolxevique yera'l Rabotchi Put (El Camín Obreru), nos primeros díes de la Revolución d'Ochobre, volvió tomar el nome de Pravda.

Tres los sos entamos en Viena y San Petersburgu, les oficines del diariu treslladar a Moscú el 3 de marzu de 1918. Pravda convertir en publicación oficial, órganu del Partíu Comunista de la Xunión Soviética. Pravda foi la canal habitual p'anunciar les directrices y cambeos políticos hasta 1991.

Esistíen otros periódicos qu'actuaben como diarios oficiales d'órganos estatales. Por casu, Izvestia — nel ámbitu de les rellaciones internacionales— yera'l mediu d'espresión del Sóviet Supremu, Dneven Trud el de los sindicatos, Komsomolskaia Pravda pa la organización del Komsomol y Pionerskaia Pravda la gaceta de los Mozos Pioneros.

Tres la muerte de Lenin en 1924, el diariu Pravda foi dirixíu por Nikolái Bujarin, unu de los dirixentes que lluchaben pol control del Partíu, que como editor del diariu algamó una gran reputación como teóricu políticu.

De la mesma, tres la muerte de Stalin en 1953 y el consiguiente vacíu de poder, Nikita Khrushchov utilizó Pravda como ferramienta pa ganar el poder frente a Gueorgui Malenkov, el redactor de Izvestia.

Periodu postsoviético editar

El 22 d'agostu de 1991, por aciu un decretu robláu pol presidente rusu Borís Yeltsin, el Partíu Comunista quedaba fora de la llegalidá y toles sos propiedaes pasaben al Estáu rusu. Esto incluyía a Pravda. Los periodistes del diariu nun llucharon por él o pola so hestoria, y rexistraron un nuevu periódicu col mesmu títulu unes selmanes dempués.

Selmanes dempués, el redactor Gennady Seleznyov (agora miembru de la Duma) vendió Pravda a una familia d'empresarios griegos, los Yannikosis. El siguiente redactor-xefe, Aleksandr Ilyín, apurrió la cabecera de Pravda — les medayes de la orde de Lenin — y el nuevu certificáu de rexistru a los nuevos propietarios.

Naquel momentu produció una importante división na direición de Pravda. Más del 90% de los periodistes que trabayaren pa Pravda dende 1991 abandonó'l so puestu de trabayu. Entamaron la so propia versión del periódicu, que foi clausuráu dempués por presiones gubernamentales. Estos mesmos periodistes, dirixíos polos antiguos redactores de Pravda Vadim Gorshenin y Viktor Linnik en xineru de 1999, llanzaron Pravda Online, el primer periódicu en llingua rusa n'Internet, del qu'esisten versiones n'inglés y portugués.

El nuevu diariu Pravda y Pravda Online nun tienen nenguna rellación, anque los periodistes de dambes publicaciones caltienen el contautu. El diariu impresu Pravda tiende a analizar los acontecimientos dende una perspeutiva izquierdista, ente que'l periódicu electrónicu toma de cutiu un enfoque nacionalista. Anguaño, el diariu ye propiedá del Partíu Comunista de la Federación Rusa.

Otros Pravda en Rusia editar

Tres la Revolución rusa esistieron otros periódicos llamaos Pravda, anque la so duración foi relativamente curtia en rellación al xenuinu Pravda. León Trotsky publicó'l precursor del famosu Pravda en Viena y Xinebra ente'l 3 d'ochobre de 1908 y el 23 d'abril de 1912. Nel periodu que duró la so edición, el Pravda de Trotsky foi la publicación revolucionaria más popular. Con posterioridá, Lenin apoderar del nome y popular estilu del Pravda de Trotsky como periódicu bolxevique.

El gobiernu zarista siguió la política de clausurar estos Pravda, pero cada vez que se cerraben volvíen publicar con un leve cambéu de denominación (Pravda Auténticu, Pravda de los Trabayadores, etc.).

Ver tamién editar



Referencies editar

Enllaces esternos editar