Presidente de Turquía

El presidente de la República de Turquía o presidente de Turquía ye'l xefe del Estáu y de gobiernu turcu, entamáu en réxime democráticu, llaicu, social y de Derechu, so la forma d'una república parllamentaria. La realidá del réxime políticu turcu, sicasí, dibuxa un Estáu seriamente condicionáu por un llaicismu políticu y un nacionalismu baxu estrecha supervisión del activismu xudicial y de les fuercies armaes. Nesti contestu, el Presidente de la República ye garante de la estabilidá institucional del Estáu y supervisa la regular aplicación de la Constitución nacional, aprobada en 1982 tres el golpe d'Estáu de 1980 y redactada so los auspicios del exércitu.

Presidente de Turquía
cargu
presidente y xefe d'Estáu
Titular Recep Tayyip Erdoğan
Residencia Complejo presidencial de Turquía (es) Traducir y Cankaya Kosku (es) Traducir
Parte de Consejo de Ministros de Turquía (es) Traducir
Xurisdicción Turquía
Estáu Turquía
Creación 29 ochobre 1923
Suplente Vicepresidente de Turquía
Llista Anexo:Presidentes de Turquía (es) Traducir
Sitiu web https://www.tccb.gov.tr/
Cambiar los datos en Wikidata

L'actual presidente de la República de Turquía ye'l políticu, y ex primer ministru del país ente 2003 y 2014, Recep Tayyip Erdoğan, fundador y presidente del Partíu de la Xusticia y el Desenvolvimientu (AKP), d'ideoloxía islamo-demócrata (islamismu democráticu y moderáu, de centru derecha).

Funciones editar

El presidente de la República tien encamentaes funciones polítiques xenerales qu'enfusen na esfera de los tres poderes constitucionales. Asina, el presidente exerz el poder executivu del Estáu conxuntamente col gobiernu o Conseyu de Ministros, acutar el derechu a presidilo en determinaes ocasiones, la facultá de nomar al primer ministru, magar non de cesalo, de sancionar los decretos aprobaos en Conseyu de Ministros, de designar a los rectores de les universidaes del Estáu o de conceder indultos, ente otres. Exerz amás la suprema comandancia de les Fuercies Armaes de la República (la titularidá correspuende formalmente a l'Asamblea Nacional), y nesta calidá correspuénde-y la presidencia nata del poderosu Conseyu de Seguridá Nacional, convocándolo llibremente, según nomar y cesar al xefe del Estáu Mayor Xeneral y, más genéricamente, decidir, de conformidá coles lleis aprobaes pola Asamblea, sobre l'usu concretu de la fuercia armada del país. Son, pos, grandes les potestaes que la Constitución concede al presidente, magar la práutica política de los últimos años desterró l'usu de munchos d'estos poderosos preseos presidenciales de la vida política regular y del normal funcionamientu de les instituciones.

Nos planos llexislativu y xudicial, correspuende al presidente de la República promulgar les lleis, o en casu contrariu devolveles al parllamentu pal so reconsideración. Tamién ta facultáu pa convocar a comicios llexislativos o, en casu de que lo considere necesariu, someter reformes constitucionales a referéndum popular; puede coles mesmes llamar a l'Asamblea Nacional a axuntase en sesión estraordinaria. Finalmente, nel exerciciu de la so función guardiana de la Constitución, ye potestá del presidente recurrir al Tribunal Constitucional les lleis que frayen, al so xuiciu, la Constitución o los valores llamaos inmanentes de la República (esto ye, el llaicismu, la soberanía y unidá de la patria, la solidaridá nacional, la democracia y los derechos fundamentales); como estensión natural d'esta función supervisora, correspuende al presidente designar y nomar a los miembros del Tribunal Constitucional.

Llista de presidentes vivos editar

Presidente (Cumhurbaşkanı) Periodu de serviciu Fecha de nacencia
Ahmet Necdet Sezer 2000–2007 13 de setiembre de 1941
Abdullah Gül 2007–2014 29 d'ochobre de 1949
Recep Tayyip Erdoğan 2014–presente

26 de febreru de 1954

Ver tamién editar


Referencies editar

Enllaces esternos editar