Productor de cine

persona que supervisa los procesos creativos y económicos de la creación de películes

El productor de cine o productor cinematográficu ye, na industria cinematográfica, el representante llegal d'una obra cinematográfica y el responsable de los aspeutos organizativos y téunicos de la ellaboración d'una película, complementando l'actividá creativa del direutor. Ta al cargu de la contratación del personal enriba de la llinia, del financiamientu de los trabayos y del contautu colos publicistes y distribuidores pal espardimientu de la obra.

A la izquierda, Enrique Gutiérrez, y a la derecha, Alejandro Kerk. Na película Chambú, de 1962, Gutiérrez foi productor executivu y Kerk foi'l direutor.
David O. Selznick

Roles y denominaciones editar

En munchos aspeutos, la so xera se superpone estrechamente cola del direutor, cuantimás nel control del repartu y de la seleición del equipu artísticu (direutor de fotografía, montador, personal d'efeutos especiales, direutor artísticu, compositor, etc.) que van collaborar na producción; estes atribuciones significaron que mientres los primeros años de la industria cinematográfica de Hollywood el productor fora en gran midida responsable de la estética y el conteníu de los sos productos. Un casu famosu foi'l de Howard Hughes, quien exerció un ferrial control sobre'l direutores a quien contrataba, anque esti tipu de rellación fuera frecuente nel llamáu sistema d'estudios de Hollywood, vixente hasta fines de los años 50.

Coles crecientes necesidaes de financiamiento y mercadotecnia provocaes pola renovación de la industria nos años 80, el productor volvió cobrar un papel importante, y dalgunos d'ellos (como Jerry Bruckheimer) son figures tan identificables como cualquier direutor poles carauterístiques de les sos producciones.

La pallabra productor”, utilízase indistintamente pa designar tantu la figura del empresariu cinematográficu como la del profesional encargáu de liderar la producción d'una película. En delles ocasiones estos dos figures son coincidentes na mesma persona, pero n'otros casos l'empresariu contrata a un profesional delegando nél la responsabilidá.

Los distintos axetivos que pueden aplicase al productor suelen definir el so estatus real na película. Según la nomenclatura anglosaxona, productor executivu (executive producer), productor de llinia (line producer), productor consultor (consulting producer) o productor (producer), definen distintes figures. El productor executivu ye l'empresariu o representante de la empresa, ente que productor y productor de llinia referir a los profesionales al cargu de la producción. Otros cargos de producción o creitos que s'otorguen son: co-productor, productor asociáu, xefe de producción esternu (nomáu pol seguru de bon términu), xerente de producción, coordinador de producción, productor de campu, asistentes de producción. Otros que faen parte de la organigrama de producción son tolos asesores esternos, contrataos pol departamentu de producción como: asesores xurídicos, asesores contables, publicistes, médicos, etc.

Según la nomenclatura española, cuando se noma al productor de normal fálase del empresariu y cuando s'alude al profesional suel ser so les denominaciones de productor executivu o direutor de producción.

Procesu de Producción típicu editar

El procesu de producción típicu termina cola primer copia o copia cero. Ye'l momentu exactu nel que puede exhibise la obra y reproducir cuantes copies rícanse. Dende un principiu atopamos con dos posibilidad: el procesu va empezar cuando'l productor plantégase la realización d'un filme; la otra ye que'l procesu va empecipiar cuando s'empieza a trabayar p'adquirir la película. Cola primera va falase d'un procesu de sentíu ampliu y cola segunda un procesu de sentíu estrictu. Nel momentu en que vase a producir un film, puede dicise que ye'l momentu xustu onde s'empieza a trabayar na producción del rodaxe. El primer camín ye la etapa de la pre-preproducción, que va terminar cuando s'empieza la preparación de rodaxe.

Preproducción editar

El productor tien de dar cuenta de dos elementos principalmente, unu d'ellos ye'l problema financieru y otru el problema económicu. El problema financieru dar na busca de los medios financieros pa la realización de la película, ente que'l problema económicu referir a la total recuperación de la inversión. Hasta que nun se faigan les previsiones del plan de trabayu, nun se va conocer cual ye la suma necesaria pa realizar el filme. El productor que tien el guión tien un elementu d'analís onde llogra los datos necesarios nos que funda la so decisión pa realizar el filme y el resolución del problema económicu financieru. El llabor del productor va vese potenciada cuando, amás de tar presente na eleición de la película, contribuya o collabore na construcción del guión. Equí apaez un nuevu tipu de productor llamáu'l Productor-Guionista. A partir de la disposición del guión va armase'l llamáu altu equipu téunicu-artísticu”, llabor del productor, que va empezar escoyendo al direutor de la película. Otru pasu importante ye la seleición de los intérpretes más importantes; nel momentu que s'efectúa ye cuando yá se tener lo que se denomina “paquete”: disposición del diseñu básicu de producción.

Desglose del guión editar

El desglose de guión va ser realizáu pol direutor de producción. va denominase desglose al analís del guión que sirva pa detectar el conxuntu d'elementos necesarios nel rodaxe mesmu. va tratase d'estrayer del guión tolos datos significativos necesarios; en primer llugar faise la división del guión nun númberu determináu d'escenes o secuencies mecániques. Referímonos a secuencies mecániques estremándoles de les secuencies dramátiques, una y bones les dramátiques pueden desenvolvese en distintos escenarios. Una secuencia dramática puede entender delles secuencies mecániques, que se va a corresponder con una parte de l'acción que se va a desenvolver nun mesmu escenariu ensin que se produzan ralos de tiempu. Una vegada yá determinaes les secuencies mecániques, va tratase de llograr toos aquellos datos significativos teniendo en cuenta los accesorios, los númberos de planos y de páxines, el vestuariu y los sos complementos, la rellación de los personaxes, los vehículos y el llugar de l'acción y efeutu (día/noche). Sobre'l númberu de planos y de páxines va determinase'l tiempu envaloráu de rodaxe de cada secuencia.

Plan de trabayu editar

L'oxetivu principal a la de plantegase la realización del plan de rodaxe ye'l llogru de la máxima economía de tiempu. Esisten criterios d'un plan de rodaxe: per un sitiu la planificación o orde del rodaxe por escenarios y por otru l'orde de rodaxe que favoreza la proximidá temporal de les intervenciones de los intérpretes. Col primer criteriu va crease unidaes de rodaxes en función de los escenarios. Col segundu, va tratar de programar en continuidá y con una máxima proximidá aquelles intervenciones ensin siguir, amenorgando asina los periodos en que los intérpretes tienen de tar a disposición de la empresa productora. Por aciu l'alcuerdu de los criterios de producción y direición va iguase un plan de rodaxe, que va constituyir la base del plan de trabayu.

Fase de preparación de rodaxe editar

Cuando hai financiamientu ayena, el productor tien de conocer les feches que se van producir los pagos. Dempués el direutor va encargase de faer contrataciones necesaries y pallo va a precisar el plan de trabayu y el presupuestu.

Contratación del equipu téunicu editar

El productor suel ser quien contrata al direutor. Na contratación del restu de tol equipu téunicu, el direutor de producción tien la participación más relevante. Otra participación importante del direutor de producción ye la que fai referencia al establecimientu de les prioridaes na seleición-contratación.[1]

Rodaxe editar

L'equipu téunicu tien d'atender distintes fontes y va tener qu'ufiertar distintes soluciones. Xeneralmente vase a intentar que les primeres selmanes de rodaxe sía un periodu de relativa esixencia. El xefe de producción y los sos ayudantes van ser quien esixan los comprobantes de gastos a caúna de les cañes, p'asina poder controlar los gastos xenerales. [2] Una vegada llegáu al rodaxe la producción dexó tou preparáu por que les xeres desenvolver con harmonía. En casu d'una alteración de los planes, darréu tien de ser comunicada al área de producción. Tolos díes que se van a rodar, al rematar cada toma'l secretariu de rodaxe tendrá d'anotar nel parte de cámara” si tomar ye positiva; tien de figurar el númberu de planu y de toma d'alcuerdu a los que figura na claqueta.

Postproducción editar

Yá nesta etapa, práuticamente rematóse el contratu colos actores y la mayor parte del equipu téunicu. Los procesos que falten son de gran importancia, van definir la calidá final del productu. Asina se va a proceder al montaxe, al soníu, los trabayos de llaboratoriu, la edición final, ente otros. Un ayudante del productor ye quien se va a encargar de los aspeutos práuticos, ente que'l productor executivu va siguir col so llabor de verificar la marcha del trabayu y alministrar los recursos disponibles pa llograr una bona película. Les resultancies finales tienen de ser comparaos con aquellos que dieron orixe a dichu proyeutu.

La etapa va rematar col llogru de les copies completes. La primer copia va ser bien especial, yá que va adquirir singularidá, autonomía y prestíu. Pasa entós a convertise nuna mercancía, nun oxetu que tien valor d'unu y que tendrá d'enfrentar la so inclusión na comercialización.

Referencies editar

  1. Jacoste Quesada, José. El productor cinematográficu.
  2. Bebe, Kami. Introducción a la Producción Cinematográfica.

Enllaces esternos editar