La propiocepción ye'l sentíu qu'informa al organismu de la posición de los músculos, ye la capacidá de sentir la posición relativa de partes corporales allegantes. La propiocepción regula la direición y rangu de movimientu, dexa reacciones y respuestes automátiques, intervién nel desenvolvimientu del esquema corporal y na rellación d'ésti col espaciu, sofitando l'acción motora planiada. Otres funciones nes qu'actúa con más autonomía son el control del equilibriu, la coordinación de dambos llaos del cuerpu, el caltenimientu del nivel d'alerta del sistema nerviosu y la influyencia nel desenvolvimientu emocional y del comportamientu.

Enconto editar

El sistema nerviosu inclúi a cualquier receptor sensorial o terminación nerviosa qu'apurre sensibilidá interna o propioceptiva del cuerpu. Los propioceptores tán alcontraos nos músculos, articulaciones, tendones y nel aparatu vestibular. Por aciu el so estimulación, podemos conocer la posición o la velocidá y aceleración amestada a los movimientos del cuerpu. Poro, los propioceptores pueden considerase como un subsistema de interorreceptores, qu'amás de los receptores venceyaos al equilibriu y movimientu corporal, inclúi a los receptores sensibles a la presión sanguínea o quimiorreceptores sensibles al pH, a la concentración d'osíxenu y a la de dióxidu de carbonu. Tamién son interorreceptores aquéllos que nos dexen percibir la temperatura corporal, el dolor, la fame, la sede, l'enllenáu de la vexiga, o'l deséu de defecar.[1]

En sentíu estrictu, los propiorreceptores inclúin al sistema o aparatu vestibular del oyíu (rellacionáu cola perceición del equilibriu y movimientos corporales) y el conxuntu de receptores articulares y musculares (fusu muscular, órganu tendinoso de Golgi, receptores articulares), que miden l'estáu de tensión y grau d'estiramientu de los músculos, tendones y lligamentos. N'otru sentíu, los propioceptores son mecanorreceptores por cuanto actívense por cuenta de la presión o tracción mecániques.[2]

Sistema propioceptivo editar

Denominar sistema propioceptivo al conxuntu de receptores y nervios que componen la propiocepción.

El términu correutu sería proprioceptivo pos deriva del llatín proprius, que significa mesmu. Pero na actualidá impúnxose l'usu na comunidá médica del términu propioceptivo y ésti considérase válidu.

Trabayu propioceptivo en miembru inferior

A diferencia de los cinco sentíos d'exterocepción (visión, gustu, olfatu, tactu y audición) polos que percibimos el mundu esterior, la propiocepción ye un sentíu d'interocepción pol que se tien conciencia del estáu internu del cuerpu.

Disfunción del sistema propioceptivo editar

La disfunción d'esti sistema espresar en torpeza motriz: dificultá pa caltener cabeza y cuerpu argutos, realizar actividaes coordinaes colos dos manes y remanar ferramientes. Tamién se repara falta de concentración, por molición postural, rixidez de tueru y ausencia de noción de peligru.

Sistema vestibular editar

El sistema vestibular respuende a los movimientos del cuerpu al traviés del espaciu y los cambeos de posición de la cabeza. En xunto col sistema propioceptivo, caltién el tonu muscular, coordina automáticamente el movimientu de los güeyos, cabeza y cuerpu, calteniendo un campu visual estable y ye fundamental na perceición del espaciu y n'orientación del cuerpu en rellación a ésti.

Disfunción del sistema vestibular editar

La disfunción d'esti sistema espresar en: tonu muscular menguáu, defectos nel equilibriu, na actividá motriz y nos movimientos automáticos. Apaecen tamién dificultaes nel rexistru de la información visual, nel siguimientu visual d'oxetos en movimientu, nel encruz de llinia media, na converxencia, na trescripción de la cayuela al cuadiernu y na perceición visoespacial. Amás reparar probe integración billateral, organización lateroespacial, coordinación derecha-esquierda y especialización hemisférica. Tamién se repara hiperactividad y distractibilidad por falta de modulación ya inestabilidá emocional.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Curtis, H., Barnes, N.S., Schnek, A. y Flores, G. Bioloxía. Ed. Médica Panamericana. 2000
  2. Solomon, Y.P., Berg, L.R. y Martin, D.W. Bioloxía. Ed. McGraw-Hill. 2008