Sistán y Baluchistán

Sistán y Baluchistán (en persa: استان سيستان و بلوچستان , Ostān-y Sīstān-o Balūchestān ) ye una de les 31 provincies d'Irán, alcontrada al sureste del país, fronteriza con Paquistán y Afganistán, la so capital ye Zahedán la cual tien 591.330 habitantes. La provincia ye la tercera más grande d'Irán con una área de 181.785 km² y una población de 2,2 millones.

Sistán y Baluchistán
Alministración
PaísBandera de Irán Irán
ISO 3166-2 IR-11
Tipu d'entidá provincia d'Irán
Capital Zahedán (es) Traducir
Cabezaleru/a del gobiernu Seyyed Ahmad Nasri
Nome llocal استان سيستان و بلوچستان (fa)
سݔستان ءُ بلۏچستانءِ استان (<abbr title="Llingua non definida na plantía {{obtener idioma}}.">bal)
División
Xeografía
Coordenaes 29°29′33″N 60°52′01″E / 29.4924°N 60.8669°E / 29.4924; 60.8669
Superficie 181785 km²
Llenda con Jorasán del Sur, Provincia de Kermán y Hormozgán
Demografía
Población 2 775 014 hab. (2016)
Densidá 15,27 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+03:30
sbportal.ir
Cambiar los datos en Wikidata

Xeografía editar

Les provincia entiende dos seiciones: Sistán al norte onde s'atopa'l Dasht-y-Sistán formada pola cuenca del ríu Hirmand y el monte Khaje, y Baluchistán al sur, rexón principalmente montascosa con gran variedá de climes por cuenta de la cercanía del mar d'Omán y el monte Taftán.

Ente los montes más importantes de la provincia destaca'l Kuh-i-Taftán, con un altor de 4.300 m, que foi un volcán activu, y anguaño ye unu de los puntos más importantes del país pa prauticar el alpinismu. Tamién son importantes otros montes como'l monte Bazmán, el Birg, el Malek Siah Kuh y el monte Khaje.

Los ríos más importantes de la provincia son el ríu Hirmand, el Bampur, el Kajo, el Sarbaz y el Kahir; ente que los llagos más grandes son l'Hamun, el Jazmurian y el Gowater.

La provincia ye una de les rexones más seques d'Irán presentándose un leve aumentu de precipitaciones d'este a oeste, y un aumentu de mugor nes rexones costeres. La provincia ta suxeta a vientos de temporada provenientes de distintes direiciones ente los cualos destaquen el Levar que ye un vientu de 120 díes de duración en Sistán, el Quosse, el séptimu vientu conocíu como Gav-kosh, el Nambi o vientu del sur; el Hushak, los vientos húmedos del océanu Índicu, el Norte o Gurich, y el Gard o vientu del oeste.

Cultura editar

Al sur y oeste de Sistán y Baluchistán, la xente ye na so mayoría d'etnia baluchi, que falen el idioma baluchi. El nome Baluchistán significa "Tierra de los baluchi" en persa. Per otra parte, el nome persa de Sistán provién del antiguu persa "Sakastāna", que significa "Tierra de los sakas", nome persa pa los escites, qu'apoderaron la rexón nel primer mileniu e.C.

Ye una de les rexones menos desenvueltes d'Irán.

Referencies editar

Enllaces esternos editar