Psilopogon rubricapillus

especie de páxaru

El barbudu capirrojo [2] o barbudu pequeñu de Ceilán (Psilopogon rubricapillus) [3] ye una especie d'ave piciforme de la familia Megalaimidae endémica de Sri Lanka.

Psilopogon rubricapillus
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Piciformes
Familia: Megalaimidae
Xéneru: Psilopogon
Especie: P. rubricapillus
(Gmelin, 1788)
Sinonimia
  • Megalaima rubricapilla
  • Megalaima rubricapillus
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Descripción editar

 

Esti ye un barbudu pequeñu de 15 cm de llargu. Ye una ave gordosa con un pescuezu curtiu, cabeza grande y cola curtia. Los adultos tienen un plumaxe y ales verdes, con una franxa azul sobre'l llateral de la cabeza y pescuezu. El so frente ye colorada, ente que la parte frontera de la cara y gargüelu son mariellos, enmarcaes por un cantu negru la frente y la cara por detrás del güeyu.

El barbudu capirrojo ye una especie arbórea, y aliméntase de frutes y inseutos. Fai'l so nial en buecos de los árboles, la so puesta tien 2 a 4 güevos.

Distribución y hábitat editar

Alcuéntrase en montes abiertos de Sri Lanka. El barbudu malabar endémica de les Ghats occidentales d'India d'antiguo yera consideráu como una subespecie de Megalaima rubricapillus.[4][5] Los barbudos y los tucanes son un grupu d'aves piciformes con una distribución que toma les zones tropicales de la Tierra.

Referencies editar

  1. BirdLife International (2014). «Psilopogon rubricapillus» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN 2015.3. Consultáu'l 12 de setiembre de 2015.
  2. Bernis, F; De Juana, E; Del Hoyo, J; Fernández-Cruz, M; Ferrer, X; Sáez-Royuela, R; Sargatal, J. «Nombres en castellano de las aves del mundo recomendados por la Sociedad Española de Ornitología (Séptima parte: Piciformes)». Ardeola. Handbook of the Birds of the World (Madrid: SEO/BirdLife) 49 (1):  páxs. 121-125. ISSN 0570-7358. https://www.seo.org/wp-content/uploads/tmp/docs/vol_49_1_septimo.pdf. 
  3. «Barbudu Capirrojo (Megalaima [rubricapillus or malabarica) (Gmelin, 1788)]». Avibase. Consultáu'l 22 de xunu de 2013.
  4. Rasmussen and Anderton (2005) Birds of South Asia. The Ripley Guide
  5. GILL, F.; DONSKER, D. (Eds.) (2013). Woodpeckers & allies. IOC World Bird List (v.3.5).

Bibliografía editar

Enllaces esternos editar