Publio Nigidio Fígulo

Publio Nigidio Fígulo (Roma, 98 e.C. c. - 45 e.C.) eruditu, filósofu y gramático romanu.

Publio Nigidio FíguloPicto infobox philosopher.png
tribunu de la plebe


senador romanu


pretor (es) Traducir

Vida
Nacimientu Roma98 edC
Nacionalidá Antigua Roma
Muerte

45 edC

(52/53 años)
Estudios
Llingües llatín
Oficiu
Oficiu filósofu, escritor, astrólogupolítico de la Antigua Roma (es) Traducir
Graduación legado romano (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Publio Nigidio Fígulo

BiografíaEditar

Nació nuna familia plebeya, como delata la so cognomen, figulus, que significa "vasallu" y deriva de la rotación de la tierra. Foi tribunu de la plebe nel 59 e.C. y nomáronlu pretor nel 58 e.C. Amistó con Cicerón y ostentó cargos en Asia Menor nel 52 e.C. Atropó ellí gran cantidá de conocencies y reinstauró y sopelexó el Neopitagorismo al volver a Roma; conoció gran fama como eruditu y sobremanera como astrólogu y adivín, cuantimás por aciu la llamada brontomancia o aldovinación pol ruiu de los truenos. Mientres la guerra civil ente Xuliu César y Pompeyo ganóse'l favor d'esti postreru. Impulsáu al esiliu por César nel 46 e.C., cuando volvía a Roma gracies a la intercesión del so amigu Cicerón, morrió: nel (45 e.C.), como recuerda Suetonio.

ObraEditar

Considerar a Fígulo un esponente del eclecticismu eruditu d'orixe alexandrín, a la manera de Marcu Terencio Varrón. Amás, promovio'l Neopitagorismo en Roma, qu'entemeció con elementos órficos y motivos máxicos y astrolóxicos d'orixe oriental. Dos sieglos dempués de la so muerte, Aulo Gelio comparar con Varrón, considerando a dambos los mayores eruditos d'aquella dómina.

Nigidio Figulo foi citáu por Apuleyo nel so Apoloxía, 42 y por San Agustín d'Hipona en De civitate Dei, V, 3. Anque toles obres propies de Fígulo perdiéronse, conozse'l so pensamientu al traviés de les referencies a él que faen Séneca, Aulo Gelio, Servio y Macrobio, que citen los siguientes títulos sos.

  • Sobre astronomía y filosofía pitagórica: De exitis, De auguria privata, De somnis, De dis.
  • Sobre ciencia natural: De animalibus, De vento, De terris.
  • Sobre Gramática: Commentarii gramatici.
  • Sobre Retórica: De gestu

BibliografíaEditar

  • Adriana Della Casa, Nigidio Figulo, Ed. Atenéu, Roma, 1962