El galeses (galés: Cymry) son un grupu étnicu y nación orixinaria de Gales y tán acomuñaos cola llingua galesa. Históricamente'l galeses falaben l'idioma galés, sicasí, nos últimos años predominó'l inglés na mayoría de Gales.

Estatua d'Owain Glyndŵr, el postreru nativu galés que tuvo'l títulu de Príncipe de Gales.

L'español "galés" deriva del nome español del país, Gales, que ye la versión española del inglés Wales, que procede del protoxermánicu Walhaz, y que significa "estranxeru"; asina denominaben los invasores xermánicos a los pueblos romanizados o falantes de llingües celtes. Mesmu orixe tienen Valonia y Valaquia. El nome col qu'ellos se designen, cymry, procede del britónicu combrogi, significando "paisanu" o "compatriota".

John Davies sostién que l'orixe de la "nación galesa" remontar a finales del sieglu quintu y principios del cuartu, en dexando de ser la mayor parte de la Gran Bretaña una provincia romana,[1] anque llingües celtes Britóniques paecen ser falaes en Gales mientres muncho más tiempu. Galés ye un términu que s'aplica a la xente de Gales y les persones d'ascendencia galesa que se perciben a sigo mesmos o se perciben compartiendo un heriedu cultural y oríxenes ancestrales.[2] Anguaño Gales ye una nación constitutiva del Reinu Xuníu, y la mayoría de les persones que viven en Gales son ciudadanos británicos.

Un analís de la xeografía de los apellíos galeses lleváu a cabu pol Gobiernu de Gales atopó que 718.000 persones, esto ye casi'l 35% de la población de Gales, tien un apellíu d'orixe galés, en comparanza con 5,3% nel restu del Reinu Xuníu, el 4,7% en Nueva Zelanda, el 4,1% n'Australia, y el 3,8% nos Estaos Xuníos, envalorándose que 16,3 millones de persones nos países estudiaos tienen ascendencia galesa.[3]

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar

Referencies editar

  1. Davies, John (1994) A History of Wales. Penguin: p.54; ISBN 0-14-014581-8.
  2. The Welsh people: chapters on their origin, history and laws by Sir John Rhys, Sir David Brynmor Jones. 1969
  3. «The Welsh diaspora: Analysis of the geography of Welsh names». Archiváu dende l'orixinal, el 3 de xunu de 2012. Consultáu'l 17 d'ochobre de 2009.