Puertu de Kaohsiung

El Puertu de Kaohsiung (chinu: 高雄; Hanyu Pinyin: Gāoxióng) ye'l puertu más grande de Taiwán. Remanó alredor de 10 millones de TEU en 2007.[1] El puertu alcontrar al sur de Taiwán, xunto a la ciudá de Kaohsiung, arrodiáu peles ciudaes Gushan, Yancheng, Lingya, Cianjhen, Siaogang y Cijin. Ye alministráu pola Kaohsiung Harbor Bureau, una división del Ministeriu de tresporte del Yuan Executivu, el gobiernu central de Taiwán (República de China).

Puertu de Kaohsiung
puertu
Llocalización
Estáu con reconocencia parcialBandera de Taiwán Taiwán
Ciudá Kaohsiung
Distrito (es) Traducir Cijin (es) Traducir
Llugar físicu Estrechu de Taiwán
Coordenaes 22°36′48″N 120°16′45″E / 22.6133°N 120.2792°E / 22.6133; 120.2792
Puertu de Kaohsiung alcuéntrase en República de China
Puertu de Kaohsiung
Puertu de Kaohsiung
Puertu de Kaohsiung (República de China)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

El puertu yera una albufera natural primero que fuera tresformáu nun puertu modernu. Nel sieglu XVI dellos aldeanos yá s'establecieren nes veres de lo qu'agora ye Kaohsiung, llamáu "Takau" naquellos tiempos. En 1620 llegaron colonizadores de la Compañía Holandesa de les Indies Orientales qu'empezaron a desenvolver el primitivu puertu, al que se-y llamó "Puertu de Takau" (打狗港), y que creció adulces mientres la Formosa Holandesa, la yera Koxinga y los principios de la Dinastía Qing.

En 1858, la Dinastía Qing perdió la Segunda Guerra del Opiu contra los franceses y británicos, lo que la obligó a roblar los Trataos de Tianjin. Según estos trataos, el gobiernu Qing tenía d'abrir cinco puerto de Taiwán al comerciu estranxeru. El puertu de Takao foi unu d'esos cinco puertos y foi abiertu al comerciu esterior en 1864. Dempués, el gobiernu Qing dexó Taiwán a los xaponeses en 1895 en perdiendo la Primer Guerra Sino-Xaponesa.

A principios d'esta era de dominación xaponesa, el gobiernu colonial decidió llevar a cabu obres importantes pa modernizar el puertu. Estremóse'l proyeutu en tres etapes: la primer parte terminar en 1908, la segunda en 1912 y la tercera atayar tres l'entamu de la Segunda Guerra Mundial. Mientres la guerra'l puertu foi fuertemente bombardeado polos aliaos.

Dempués de la guerra, el gobiernu de la República de China siguió col desenvolvimientu del puertu. Asina, el "segundu puertu" foi completáu en 1975, al esaniciar la pequeña ponte de tierra que xunía Siaogang y Cijin

Mapa editar

 

Galería editar

Referencies editar

  1. «應用統計分析報告: 七港營運實績分析». Keelung Harbor Bureau. Archiváu dende l'orixinal, el 25 de mayu de 2012. Consultáu'l 3 de xunu de 2008.