Un puntu de fuga, nun sistema de proyeición cónica, ye'l llugar xeométricu nel cual les proyeiciones de les rectes paraleles a una direición dada nel espaciu, non paraleles al planu de proyeición, converxen. Ye un puntu impropiu, asitiáu nel infinitu. Esisten tantos puntos de fuga como direiciones nel espaciu. Un puntu de fuga correspondiente a una direición dada nel espaciu queda definíu por aciu la interseición ente'l planu de proyeición y un rayu con dicha direición trazáu dende l'orixe (o puntu de vista).

Puntu de fuga
concepto artístico (es) Traducir
Puntu
Cambiar los datos en Wikidata

Un exemplu intuitivu de puntu de fuga ye'l llugar onde "veríamos confluyir" los dos rieles d'una vía rectillinia de tren dispuesta sobre un terrén planu infinitu.

Puntos de fuga editar

 
El puntu de fuga ye'l llugar onde converxen toes llinies "paraleles" de color verde, y la llinia del horizonte ye la recta horizontal de color azul.

Nuna proyeición dada, pueden haber d'unu a tres puntos de fuga pa representar los trés direiciones ortogonales correspondientes a los trés exes espaciales XYZ, según calténganse paraleles al planu de proyeición o se intersequen con él. Estos trés exes pueden imaxinase como les arestes d'un cubu.

En función de les direiciones de les exes ortogonales respectu al planu de proyeición, les perspectives denominar:

  • Perspeutiva frontera: Con un solu puntu de fuga sobre'l dibuxu. Asocede cuando una de les cares del cubu ye paralela al planu de proyeición, por tanto dos exes del espaciu son paralelos al planu de proyeición. Les proyeiciones de les rectes neses direiciones van vese realmente paraleles nel dibuxu.
  • Perspeutiva oblicua: Con dos puntos de fuga. Asocede cuando'l cubu ta parcialmente delladiáu, y solo una exa espacial ye paralelu al planu de proyeición. Les rectes con esa direición proyéctense realmente paraleles nel dibuxu.
  • Perspeutiva aérea: Con tres puntos de fuga. Asocede cuando'l cubu ta parcialmente delladiáu y entornáu. Nenguna direición ortogonal ye paralela al planu de proyeición.

Nel sistema de proyeición cónica, les proyeiciones de les rectes horizontales converxen siempres na llinia del horizonte; y solamente les proyeiciones de les rectes paraleles al planu del cuadru nun tener un puntu de fuga definíu, pos tamién se proyeuten realmente paraleles nel dibuxu.

Altor del puntu de vista editar

 
Vistes con dos puntos de fuga.

La distancia esistente ente l'observador y el planu geometral vese reflexada nel altor h (distancia ente la L.H. y la L.T.). La visión que se llogra del oxetu difier notablemente con la situación del puntu de vista, como se repara en la ilustración. Nesti tipu de representaciones, tantu d'interiores como d'esteriores, establezse, de normal, un altor pa la llinia del horizonte (aproximao la media d'una persona) 1,70 o 1,20 metros, según considérese de pies o sentáu. Un puntu de vista baxu (perspeutiva de xaronca) amuesa una menor proporción del planu de tierra, al empar que mengua la distancia ente la llinia del horizonte y la de tierra. Con esti tipu de perspeutiva consíguese resaltar l'altor de los oxetos. La representación de conxuntos arquiteutónicos a “vista de páxaru” ye bien emplegada pa ufiertar claramente la distribución urbanística. Nesti casu, la L.H álzase bien percima de la L.T. Na vista celeste asítiase la L.T. percima de la L.H. de manera que podamos visualizar la planta inferior del oxetu.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar