La querología (del griegu χείρ 'mano') ye'l términu de la teoría fonolóxica usáu pa describir les unidaes combinatories elementales o queremas que constitúin les pallabres y signos de les llingües de señes. La querología puede considerase una caña de la fonoloxía astracta.

Un querema, ye una unidá básica d'una llingua signada, ye funcionalmente y psicolóxicamente equivalente a los fonemes de les llingües orales. Anguaño los términos tán en desusu y na lliteratura científica moderna tiende a falase de "fonoloxía" y "fonema" entá pa designar a les unidaes mínimes non fonétiques d'estes llingües. Los términos "querología" y "querema" fueron acuñaos en 1960 por William Stokoe de la Universidá de Gallaudet como parte del intentu de describir les llingües de señes como auténtiques llingües naturales, anque esa posición nun foi universalmente aceptada y la terminoloxía foi refugada.[1]

La querología analiza les señes, en llugar de por aciu traces fonétiques, por aciu traces xeométriques y de movimientu:

  • Llocalización o espaciu onde se fai la seña, el significáu d'una determinada seña puede camudar según se "articule" más arriba, más embaxo, a la derecha o la esquierda.
  • Configuración o forma qu'adopta la mano según la configuración de los deos.
  • Movimientu, yá que munches señes son dinámiques y arreyen un cambéu de posición, la forma en que se realiza esti movimientu usar pa introducir diferencies semántiques.

Referencies editar

  1. Seegmiller, 2006. "Stokoe, William (1919–2000)", in Encyclopedia of Language and Linguistics, 2nd ed.

Ver tamién editar