El quesu edam ye un quesu neerlandés que s'ellaboró tradicionalmente en forma de boles o esferes recubiertes de parafina de color coloráu o mariellu. El nome del quesu provién de la ciudá d'Edam na provincia de Holanda Septentrional. El Edammer recubiertu de capa de cera negra suel tar curáu cerca de 17 selmanes. Esti quesu ye bien popular nos países del Norte d'Europa. El quesu edam con denominación d'orixe protexida ye'l Noord-Hollandse Edammer.

Edammer
Otros nomes Quesu edam
Rexón Edam-Volendam
Ciudá Edam
Orixe del lleche lleche de vaca
Testura semi-fuerte
Cambiar los datos en Wikidata

Por cuenta de la so forma esférica suélse-y llamar quesu de bola.

Ellaboración editar

La cuayamientu del quesu efectuar por cuayo o otres enzimes coagulantes autorizaes. La cuayada calecer con o ensin adición d'agua caliente. La fermentadura ye principalmente láctica. La maduración producir mientres l'almacenamientu a una temperatura que bazcuya, preferiblemente, ente 10º y 20º C. Salar en salmoria, dempués de la so fabricación.

Descripción editar

Ye un quesu de lleche de vaca pasteurizada con un mínimu del 40% de materia graso nel estractu secu.

El Edam ye un quesu semiduro, de forma esférica, llixeramente esnachada nes superficies cimera ya inferior, casu nel que la corteza va tener consistencia dura, un aspeutu secu, frecuentemente recubiertu de parafina, cera, plásticu o por una película d'aceite vexetal, tou ello de color amarellentáu; los revestimientos son de color mariellu o colloráu. Tamién puede presentase como bloque prismáticu coles cares cuadraes o rectangulares y ensin corteza. El pesu ta ente 1,7 y 2,5 kg.

La pasta ye de testura firme, córtase fácilmente y de color amarellentáu. Tien escasos güeyos, distribuyíos regular o irregularmente pel interior del quesu, de forma más o menos redonda y tamañu variable dende'l d'un granu d'arroz al d'un arbeyu.

Hai diversos formatos:rubura

  • «Mini Edam», de 0,840 a 1,100 quilos, mugor máximo 46% encamentándose que nun se peracaba hasta que nun tenga tres selmanes de maduración, por qu'algamara toles sos carauterístiques.
  • «Edam rectangular», forma rectangular col llargor del llau más llargu, más el doble de la del llau más curtiu y un pesu ente dos y cinco kilos.
  • «Mini Edam rectangular», de forma rectangular, col llargor del llau más llargu más del doble de la del llau más curtiu, un pesu ente cuatrocientos gramos y un quilu cien y encamentándose que'l quesu nun se peracaba hasta que nun tenga, a lo menos, tres selmanes de maduración, por qu'algamara toles sos carauterístiques.

Sirvir editar

Encamiéntase que'l quesu edam nun se peracaba hasta que tenga a lo menos cinco selmanes de maduración, por qu'algamara toles sos carauterístiques.

El Edammer nidiu puede comese acompañáu de frutes tales como peres, uves, melones, albaricoques y freses. El Edammer avieyáu ye frecuentemente sirvíu coles "frutes de quesu" como son les peres y les mazanes. Como la mayoría de los quesos, son bonos acompañantes de pan y crackers. El vinu de Pinot Noir ye la eleición aconseyada pa esti quesu.

Ye tamién bien popular fora de Holanda, especialmente en países caribeños como Curaçao y Venezuela, onde s'ellabora una receta llamada quesu de bola relleno que suel consumise mayormente en Navidá. En Méxicu nel sureste qu'entiende la península de Yucatán ye por demás popular en munchos platillos, dende les marquesitas, el quesu relleno, empanaes de quesu de bola, postres y pasteles y hasta los saborines (bolis o hielitos) igual acompañar colos elites cocíos con crema y munchos platillos más que superen cualquier tipu d'imaxinación.


http://yucatan.com.mx/gastronomia/curtios/les-marquesitas-y-la so-hestoria [1].


Referencies editar

  • Orde de 29 de payares de 1975 (Presidencia del Gobiernu, España), pola que s'aprueben les normes calidable pa los quesos «Cheddar», «Edam», «Gouda», «Emmental», «Gruyère» y «Danablu» (BOE de 12 d'avientu de 1975). Art. 13 LPI española.




 
Artículu de traducción automática a partir de "Queso edam" que necesita revisión. Quita l'avisu cuando tea correxíu.