La radioayuda o radionavegación puede definise como'l conxuntu de señales radioeléctriques, xeneralmente xeneraes n'instalaciones terrestres y recibíes a bordu, que permiten a l'aeronave guiase.

Magar el control de tráficu aereu (ATC) o l'asistencia de les aeronaves en tierra ye importante ya imprescindible, n'igual midida sonlo los sistemes de navegación que s'atopen nos aeropuertos. Estos sistemes electrónicos comúnmente llamaos radioayudes, son sistemes electrónicos nos que'l so funcionamientu consiste nuna emisión constante d'ondes de radio, estes ondes son captaes pol avión que tenga sintonizada la frecuencia d'esa radioayuda, de siguío los sistemes del avión traducen eses ondes en datos que puede ver la tripulación de la cabina.

Esisten dellos tipos de radioayudes ente les que s'atopen el VOR, el ADF, el TACAN, el ILS, etc.

El VOR apurre diversa información al pilotu, amosándo-y la posición nun momentu determináu frente a la estación emisora en cuestión, la mayoría de los VOR's incluyen el sistema de midida de distancia denomináu DME. El ADF ye la radioayuda más básica y funciona como una radio de banda AM y namái informa del aldu al que ta la estación emisora. El ILS pela cueta ta diseñáu casi namái pa realizar aterrizaxes de precisión en condiciones atmosfériques adverses, sobremanera con baxa visibilidá. La función principal del ILS ye informar a la tripulación si nel aproximamientu l'avión alcuéntrase na sienda de planéu de la pista, de forma que la toma de tierra sía sele.

Sistemes de radionavegación editar

Dependiendo de la información tresmitida a l'aeronave, los sistemes de radionavegación pueden estremase en:

Tipos de sistemes editar

VOR y L/MF editar

 
VORTAC TGO (Tango) n'Aichtal Alemaña

Les rutes aérees de VOR (Very High Omnidirectional Range) y de L/MF son sistemes qu'operen n'altitúes baxes, percima de los 1.200 pies sobre la superficie, pero ensin llegar a los 18.000 pies sobre'l nivel del mar.

El sistema VOR utiliza un códigu alfanuméricu con una V siguida d'un númberu (exemplu: V21). Estes rutes aerees úsense solamente cola ayuda de navegación VOR/VORTAC. La navegación con VOR ta llibre de la estática, y puede captase más fácilmente pol receptor.

La ruta L/MF (Low-Medium Frequency) úsase solo en frecuencies baxes y medianes de radio na ayuda de navegación.

ILS editar

 
Llocalizador EDDV-ILS, pista 27R

Instrument Landing System o ILS ye una ayuda d'aproximamientu y aterrizaxe diseñada pa identificar un patrón específicu d'aproximamientu pa una alliniación y baxada exauta de l'aeronave al tocar tierra. Ye'l sistema más utilizáu p'aterrizaxes instrumentales, yá que ufierta:

  1. Información de Guía: Llocalizador, planéu y enclín
  2. Información de Rangu: Marcadores instrumentales
  3. Información de Vista: Lluces d'aproximamientu, zona de contautu con tierra, lluces de la llinia central y lluces de la pista.


 
Planos d'ILS en colores

P'ayudar al pilotu a siguir un aproximamientu por ILS, 2 pequeñes fontes d'alimentación apurren la información de rangu, pa indicar cuántu progresó'l patrón d'aproximamientu de l'aeronave. El patrón de planéu axústase de normal a unos 3º sobre l'horizonte de mou que ésti corta'l marcador mediu (MM) a los 200 pies d'altitú, a cerca de 3500 pies de la cabecera de la pista. El marcador más alloñáu (OM) ta a 5 milles de la cabecera de la pista; nesti puntu'l patrón de planéu ta a 1400 pies d'altitú sobre la cabecera.

Asina'l pilotu qu'usa l'aproximamientu ILS, tien información continua de la so posición respeutive al patrón correutu de planéu y centráu de la pista.

Referencies editar

Enllaces esternos editar

Ver tamién editar