Rede d'área llocal

Una rede d'área llocal o LAN (poles sigles n'inglés de local area network) ye una rede d'ordenadores que toma una área amenorgada a una casa, un departamentu o un edificiu.[1]

Ficha de softwareRede d'área llocal
Cambiar los datos en Wikidata

La topoloxía de rede define la estructura d'una rede. Una parte de la definición topolóxica ye la topoloxía física, que ye la disposición real de los cables o medios. La otra parte ye la topoloxía lóxica, que define la forma en que los hosts apuerten a los medios pa unviar datos.

Topoloxíes físiques editar

Les topoloxíes más comúnmente usaes son les siguientes:

  • Una topoloxía de bus usa solo un cable backbone que tien de terminase en dambos estremos. Tolos host conéctense direutamente a esti backbone. El so funcionamientu ye simple y ye bien bono d'instalar, pero ye bien sensible a problemes de tráficu, y un fallu o un frayatu nel cable ataya toles tresmisiones.
  • La topoloxía d'aniellu coneuta los nodos puntu a puntu, formando un aniellu físicu y consiste en coneutar dellos nodos a una rede que tien una serie de repetidores. Cuando un nodo tresmite información a otru la información pasa per cada repetidor hasta llegar al nodo deseyáu. El problema principal d'esta topoloxía ye que los repetidores son unidireccionales (siempres van nel mesmu sentíu). Dempués de pasar los datos unviaos a otru nodo por dichu nodo, continua circulando pola rede hasta llegar de nuevu al nodo d'orixe, onde ye esaniciáu. Esta topoloxía nun tien problemes pola conxestión de tráficu, pero si hai un frayatu d'un enllaz, produciríase un fallu xeneral na rede.
  • La topoloxía n'estrella coneuta tolos nodos con un nodo central. El nodo central coneuta direutamente colos nodos, unviándo-yos la información del nodo d'orixe, constituyendo una rede puntu a puntu. Si falla un nodo, la rede sigue funcionando, sacante si falla'l nodo central, que les tresmisiones queden atayaes.
  • Una topoloxía n'estrella estendida coneuta estrelles individuales ente sigo por aciu la conexón de concentradores (hubs) o switches. Esta topoloxía puede estender l'algame y la cobertoria de la rede.
  • Una topoloxía xerárquica ye similar a una estrella estendida. Pero en llugar de coneutar los hubs o switches ente sigo, el sistema coneutar con un ordenador que controla'l tráficu de la topoloxía.
  • La topoloxía de malla implementar p'apurrir la mayor proteición posible pa evitar una interrupción del serviciu. L'usu d'una topoloxía de malla nos sistemes de control en rede d'una planta nuclear sería un exemplu escelente. Nesta topoloxía, cada host tien les sos propies conexones colos demás hosts. Anque Internet cuenta con múltiples rutes escontra cualquier allugamientu, nun adopta la topoloxía de malla completa.
  • La topoloxía d'árbol tien delles terminales coneutaes de forma que la rede ramificar dende un servidor base. Un fallu o frayatu nel cable ataya les tresmisiones.
  • La topoloxía de doble aniellu ye una de los trés principales topoloxíes. Les estaciones tán xuníes una con otra formando un círculu per mediu d'un cable común. Les señales circulen nun solu sentíu alredor del círculu, tornándose en cada nodo. El doble aniellu ye una variación del aniellu que s'utiliza principalmente en redes de fibra como FDDI.
  • La topoloxía mista ye aquella na que s'aplica un amiestu ente dalguna de les otres topoloxíes: bus, estrella o aniellu. Principalmente podemos atopar dos topología mistes: Estrella-Bus y Estrella-Aniellu. Los cables más utilizaos son el cable de par trenzado, el cable coaxial y la fibra óptica.

Topoloxíes lóxiques editar

La topoloxía lóxica d'una rede ye la forma en que los hosts comuníquense al traviés del mediu. Los dos tipos más comunes de topoloxíes lóxiques son broadcast y tresmisión de tokens.

  • La topoloxía broadcast a cencielles significa que cada host unvia los sos datos escontra tolos demás hosts del mediu de rede. Nun esiste un orde que les estaciones tengan de siguir pa utilizar la rede. Ye por orde de llegada, ye como funciona Ethernet.
  • La topoloxía tresmisión de tokens controla l'accesu a la rede por aciu la tresmisión d'un token electrónicu a cada host de forma secuencial. Cuando un host recibe'l token, esi host puede unviar datos al traviés de la rede. Si'l host nun tien nengún datu pa unviar, tresmite'l token al siguiente host y el procesu vuelve repitise. Dos exemplos de redes qu'utilicen la tresmisión de tokens son Token Ring y la interfaz de datos distribuyida por fibra (FDDI). Arcnet ye una variación de Token Ring y FDDI. Arcnet ye la tresmisión de tokens nuna topoloxía de bus.

Tipos editar

La ufierta de redes d'área llocal ye bien amplia, esistiendo soluciones casi pa cualquier circunstancia. Podemos escoyer el tipu de cable, la topoloxía ya inclusive el tipu de tresmisión que más s'afaiga a les nueses necesidaes. Sicasí, de toa esta ufierta les soluciones más estendíes son trés: Ethernet, Token Ring y Arcnet.

Comparancia de los tipos de redes editar

Pa escoyer el tipu de rede que más s'afaiga a les nueses pretensiones, tenemos que tener en cuenta distintos factores, como son el númberu d'estaciones, distancia máxima ente elles, dificultá del cableaxe, necesidaes de velocidá de respuesta o d'unviar otres informaciones amás de los datos de la rede y, como non, el costu.

Como referencia pa los parámetros anteriores, podemos realizar una comparanza de los trés tipos de redes comentaos enantes. Pa ello, supongamos que'l tipu Ethernet y Arcnet instalar con cable coaxial y Token Ring con par trenzado apantallado. Tocantes a les facilidaes d'instalación, Arcnet resulta ser la más bono d'instalar por cuenta de la so topoloxía. Ethernet y Token Ring precisen de mayor reflexón antes de proceder col so implementación.

Tocantes a la velocidá, Ethernet ye la más rápida, ente 10 y 1000 Mbit/s, Arcnet funciona a 2,5 Mbit/s y Token Ring a 4 Mbit/s. Anguaño esiste una versión de Token Ring a 16 Mbit/s, pero precisa un tipu de cableaxe más caru.

En cuanto al preciu, Arcnet ye la qu'ufierta un menor costu; per un sitiu porque les tarxetes que s'instalen nos PC pa esti tipu de redes son más barates, y por otru, porque'l cableaxe ye más accesible. Token Ring resulta ser la que tien un preciu más eleváu, porque, anque les plaques de los PC son más barates que les de la rede Ethernet, sicasí'l so cableaxe resulta ser caru, ente otres coses porque se precisa d'una MAU per cada grupu d'ocho usuarios más.

Componentes editar

  • Servidor: el servidor ye aquel o aquellos ordenadores que van compartir los sos recursos hardware y software colos demás equipos de la rede. Les sos carauterístiques son potencia de cálculu, importancia de la información qu'almacena y conexón con recursos que se deseyen compartir.
  • Estación de trabayu: los ordenadores que tomen el papel d'estaciones de trabayu aprovechen o tienen a la so disposición los recursos qu'ufierta la rede según los servicios qu'apurren los Servidores a los cualos pueden aportar.
  • Gateways o pasareles: ye un hardware y software que dexa les comunicaciones ente la rede llocal y grande ordenadores (mainframes). El gateway afai los protocolos de comunicación del mainframe (X25, SNA, etcétera) a los de la rede, y viceversa.
  • Bridges o pontes de rede: ye un hardware y software que dexa que se conecten dos red llocales ente sigo. Una ponte interna ye'l que s'instala nun servidor de la rede, y una ponte esterna ye'l que se fai sobre una estación de trabayu de la mesma rede. Les pontes tamién pueden ser llocales o remotos. Les pontes llocales son los que conecten a redes d'un mesmu edificiu, usando tantu conexones internes como esternes. Les pontes remotes conecten redes distintes ente sigo, llevando a cabu la conexón al traviés de redes públiques, como la rede telefónica, RDSI o rede de conmutación de paquetes.
 
Tarxeta de rede PCI.
  • Tarxeta de rede: tamién se denominen NIC (Network Interface Card). Básicamente realiza la función d'intermediariu ente l'ordenador y la rede de comunicación. Nella atópense grabaos los protocolos de comunicación de la rede. La comunicación col ordenador realízase de normal al traviés de les ranuras d'espansión qu'ésti dispón, yá sía ISA, PCI o PCMCIA. Anque dellos equipos disponen d'esti adaptador integráu direutamente na placa base.
  • El mediu: constituyíu pol cableaxe y los conectores qu'enllacen los componentes de la rede. Los medios físicos más utilizaos son el cable de par trenzado, cable coaxial y la fibra óptica (cada vez en más uso esta postrera).
  • Concentradores de cableaxe: una LAN en bus usa solamente tarxetes de rede nes estaciones y cableaxe coaxial pa interconectales, amás de los conectores, sicasí esti métodu complica'l caltenimientu de la rede yá que si falla dalguna conexón tola rede dexa de funcionar. Pa torgar estos problemes les redes d'área llocal usen concentradores de cableaxe pa realizar les conexones de les estaciones, en cuenta de distribuyir les conexones el concentrador centralizar nun únicu dispositivu calteniendo indicadores lluminosos del so estáu y torgando qu'una d'elles pueda faer fallar tola rede.
 
Conmutador de rede.
Esisten dos tipos de concentradores de cableaxe:
  1. Concentradores pasivos: actúen como un simple concentrador que la so función principal consiste n'interconectar tola rede.
  2. Concentradores activos: amás de la so función básica de concentrador tamién amplifiquen y refaen les señales recibíes antes de ser unviaes y executaes.
Los concentradores de cableaxe tienen dos tipos de conexones: pa les estaciones y pa xunise a otros concentradores y asina aumentar el tamañu de la rede. Los concentradores de cableaxe clasifíquense dependiendo de la manera en que internamente realicen les conexones y distribúin los mensaxes. A esta carauterística llámase-y topoloxía lóxica.
Esisten dos tipos principales:
  1. Concentradores con topoloxía lóxica en bus (HUB): estos dispositivos faen que la rede pórtese como un bus unviando les señales que-yos lleguen por toles salíes coneutaes.
  2. Concentradores con topología lóxica n'aniellu (MAU): pórtense como si la rede fuera un aniellu unviando la señal que-yos llega por un puertu al siguiente.

Realmente nun hai una llende máxima d'ordenadores, va depender ente otres coses de los switches que s'utilicen. Sicasí, considerando que se tuvieren bien bonos equipos y bien entamada la rede, ente 400 y 500 sería lo máximu que podría soportar la LAN ensin qu'empezara a degradase notablemente'l rendimiento de la rede pola mor del propiu tráficu de broadcast.[ensin referencies]

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar